Hangslot Symbool

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Hangslot Symbool

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18401542
    DavyWanders
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 August 2019

      Hoi allen,

      Hier weer een nieuw probleem met m’n Vectra uit 2005. Ik had laatst een OPCOM gekocht om eens eea uit te kunnen lezen. Ik had alles geïnstalleerd, aan m’n computer aangesloten, ding aan de auto verbonden en sleutel naar II gedraaid. Ik kon echter nog geen verbinding maken via de software en op m’n dashboard ging het lampje aan dat de startonderbreker er niet af ging (auto met hangslotje). Auto wilde dus niet starten. Ik heb vervolgens de OPCOM maar losgekoppeld en nog vanalles geprobeerd met die sleutel en opeens deed hij het weer. Vandaag echter geen succes en de motor wil niet starten. Kan dit komen door iets verkeerd te doen met die OPCOM? Of is dit stom toeval? En als het niks met de OPCOM te maken heeft, is er dan een manier om te zien of het aan de sleutel ligt (transponder kapot) of het echt een defecte CIM is? Of zou het ook nog iets anders kunnen zijn? Ik heb helaas geen werkende reserve sleutel (de sleutel die ik er bij kreeg liet vanaf het begin af aan al zo’n hangslot symbool zien). Ik hoor graag wat ik kan doen!

      #18401749
      DavyWanders
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 August 2019

        Nou ik ben in ieder geval een stapje verder. De OPCOM aan de praat gekregen en ik zie foutcodes B3055 – Transponder Key Problem, P1614 – Wrong Transponder Key en P1616 – CIM Wrong Environment Identifier. Wat Google leert mij dat het kan helpen om de CIM dan een software update te geven. Hier is echter een Tech2 voor nodig. Is er toevallig iemand in de buurt van Utrecht die dit wil en kan doen? Anders moet ik ‘m naar de dealer laten slepen en het daar laten uitvoeren, dan betaal ik liever hier een van jullie iets.

        #18401774
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Liviu2004 eens contacten, die kan eventueel ook naar je toe komen.

          #18407624
          DavyWanders
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 August 2019

            Uiteindelijk met hulp van Liviu een nieuwe cim geïnstalleerd. Dat ging n paar uur goed, maar daarna hetzelfde probleem met dezelfde codes. Vervolgens heeft Liviu de sleutel opnieuw gesoldeerd en ingeleerd. Nu werkt alles weer. Onduidelijk of de eerste cim wel echt kapot was. In ieder geval zeker dat p1616 ook n kapotte sleutel kan zijn!

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.