Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Handremkabel voor D kadett met schijven achter
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 maart 2010 om 11:27 #17218845
Hallo,
Ik heb onder men D Kadett een schijven achteras van een E kadett gsi. Nou heb ik een handremkabel gehaald van een E kadett Gsi maar nu past deze niet. Hoe kan dat ? de lengtes zijn heel anders dan ik nodig heb.
Welke kabel moet ik dan hebben ?
19 maart 2010 om 11:42 #17632213ja dat is een goeie vraag die voor e kadet is goed
heb je niet de verkeerde gekregen
wand d en e kadet zijn de zelfde lengte kabels19 maart 2010 om 11:50 #17632214Misschien stomme vraag, maar je zegt het er niet bij.. Je hebt toch wel die van de 16V hè?
Ik had ook wat gezeik onder mn Kadett toen ik schijvenas had geplaatst.
Of ik steeds de verkeerde had gekregen weet ik niet maar die man vd winkel zweerde van niet.
ik heb er iig 3 geprobeerd en uiteindelijk was de laatste wel de juiste lengte.19 maart 2010 om 12:20 #17632215anders de oude mee nemen voor de lengte om te vergelijken
19 maart 2010 om 21:19 #17632216origineel gepost door hanskadett
anders de oude mee nemen voor de lengte om te vergelijkenjah die heb ik dus niet hea.. zat een trommelas op.
Maar hij zit er inmiddels onder, zit niet perfect maar het werkt goed en degelijk. Ik had overgens dus wel de goede kabel. En de lengte van een handremkabel van een D en E kadett is niet hetzelfde.
20 maart 2010 om 08:12 #17632217evt stukje tussenuit halen als ie te lang is
bij t deel waar je m aan de handrem bevestigd kan je m denk k t mooiste inkorten
20 maart 2010 om 09:41 #17632218he de handrem kabel moet je niet korter maken pak eentje van de astra f die zijn het zelfde alleen bij heuts krijg je altijd de verkeerde
ik denk dat jij de verkeerde kabel hebt gekregen20 maart 2010 om 17:36 #17632219origineel gepost door jblfreak
evt stukje tussenuit halen als ie te lang isbij t deel waar je m aan de handrem bevestigd kan je m denk k t mooiste inkorten
Ging om de buitenkabel hea.. die zit aan de uit einde geperst. Van een Astra is gelijk aan van een E kadett. Maar de kabel zit er nu onder. de kant die iets te kort was zit nu een beetje strak tegen de tank aan maar dat is verder geen probleem.
Ik heb btw ook geen verkeerde kabel.. tis echt een 16V E kadett handremkabel
29 april 2010 om 19:57 #17632220Hey Glenn,
Zoals reeds via U2U gemeld kan ik een passende kabel voor je maken. Kadett E of Astra F past allemaal niet, die zijn tekort. De kabel inkorten of verlengen is het domste wat je kunt doen, dat is meteen afkeur bij de APK.
Groeten,
Mischa29 april 2010 om 20:06 #17632221origineel gepost door mischa
Hey Glenn,Zoals reeds via U2U gemeld kan ik een passende kabel voor je maken. Kadett E of Astra F past allemaal niet, die zijn tekort. De kabel inkorten of verlengen is het domste wat je kunt doen, dat is meteen afkeur bij de APK.
Groeten,
MischaIdd super ! zal ongetwijveld veel beter zijn dan wat ik nu heb. voor de ene kant is ie idd te kort en dat vind ik eigenlijk niet mooi :) Ik hoor de kosten nog wel via u2u :)
30 april 2010 om 10:22 #17632222origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door mischa
Hey Glenn,Zoals reeds via U2U gemeld kan ik een passende kabel voor je maken. Kadett E of Astra F past allemaal niet, die zijn tekort. De kabel inkorten of verlengen is het domste wat je kunt doen, dat is meteen afkeur bij de APK.
Groeten,
MischaIdd super ! zal ongetwijveld veel beter zijn dan wat ik nu heb. voor de ene kant is ie idd te kort en dat vind ik eigenlijk niet mooi :) Ik hoor de kosten nog wel via u2u :)
Hey Mischa,
Laat mij ook even weten wat zo’n kabel gaat kosten.
Bij mijn Kadett is hij ingekort door ‘m door te knippen en met van die U-vormige kabelklemmetjes weer aan elkaar te zetten.
Het werkt wel, maar wordt dus niet goedgekeurd ?30 april 2010 om 12:13 #17632223origineel gepost door CommoCruiser
Bij mijn Kadett is hij ingekort door ‘m door te knippen en met van die U-vormige kabelklemmetjes weer aan elkaar te zetten.
Het werkt wel, maar wordt dus niet goedgekeurd ?Dat heb je goed gesnopen. Een remkabel (het maakt niet uit met welke functie) MOET uit één stuk bestaan. Als hij ingekort is, is dat dus niet meer het geval. Bij mij wast het ook zo opgelost, 1x had ik geluk en is hij erdoor gekomen, de 2e keer was het kassa, afkeur op de handremkabel.
Groeten,
Mischa30 april 2010 om 12:33 #17632224als je in t midden van de kabel gaat rommelen ok dan snap ik dat wel
maar het punt waar de kabel aan de handrem word bevestigd als je m daar doorknipt en inkort en netjes en deugdelijk weer vastmaakt zal er denk ik niemand zijn die er iets over zegt
met die klemmetjes vinden ze denk ik niet leuk
30 april 2010 om 13:12 #17632225Kabel moet gewoon uit 1 stuk bestaan, anders doen ze er moeilijk over.
En voordat iedereen met de uitzonderingsverhalen komt: het mag niet !
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.