Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Gulf Challenger Benzine
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 mei 2011 om 22:20 #17235024
ik zat een beetje te zoeken en kwam
dit tegen
http://www.gulf.nl/fileadmin/user_upload/sheets/fuel/2302-A_Gulf_Challenger_Benzine.pdf
is dit dan beter voor mijn astra coupe turbo ?
7 mei 2011 om 13:33 #17847653Is dit niet hetzelfde als V-Power, Excellium en weet ik niet allemaal meer? Ik geloof er persoonlijk niet zo in..
7 mei 2011 om 19:28 #17847652Naah het enige wat het doet is je portomonee lichter maken, als je veel kleingeld bij je hebt scheelt dat natuurlijk wel wat gewicht waardoor je sneller gaat
7 mei 2011 om 19:58 #17847654Dat is inderdaad ook mijn beleving. En als je er wel zuiniger van gaat rijden, dan compenseer je dat wel met de hogere prijs
9 mei 2011 om 13:19 #17847655Ik zelf moet zeggen dat ik nu ruim 3 jaar lang de Excelium diesel van Total tank. Ooit per ongeluk getankt maar vanaf die tijd probeer ik altijd Excelium diesel te tanken. Waarom ik het tank.
– Motor is veel stiller
– Motor reageerd lekkerder
– Motor is zuiniger dus die 7cent per liter duurder is niet duurder.
– Motor word beter gesmeerd. Dit heeft mijn monteur zelf ondervonden ten opzichte toen ik de auto had en nog de standaard diesel tankte.Ik zelf ben er zeer te vreden over daarom tank ik het al nu ruim 3 jaar. Dus die 7cent per liter is het mij zeker waard.
9 mei 2011 om 13:52 #17847656Er was toch een discussie over het “tunen van een 1.6” … 5pk merk je niets van blablabla….
Deze benzine is net zo grote onzin! Tussen de oren. king:
11 mei 2011 om 14:22 #17847657Hoeveel rijd je zuiniger op die excellium? Ik heb hier sowieso geen total in de buurt, dus dat gaat al niet. Alleen een BP en die is veeeel duurder dan de Shell er tegenover..
11 mei 2011 om 19:04 #17847658uit vele testen is gebleken dat het gewone benzine en diesel is, je wordt gewoon opgelicht.
er zijn verschillende rechtzaken tegen de maatschappijen in de maak.daarmee is alles gezegt lijkt mij, gebruik internet maar.
dat mensen zeggen van iik rijd zuiniger enzo, is flauwekul, je rijd gewoon iets rustiger omdat je zuiniger wilt rijden, en dan rijd je ook zuiniger.
11 mei 2011 om 19:34 #17847659een hoop gelul in dit topic :wtf deze benzine is dus wel beter voor jou wagen. zoals ik zie is die challenger minimaal octaan 99? de klopvastheid daarvan is een stuk hoger als bijvoorbeeld euro 95, hierdoor gaat hij minder snel pingelen. voor een standaart motor zal 95 wel volstaan, maar als je gaat chippen dan moet je wel over op minimaal octaan 98. die paar centen op een tankje kan je dan een paar nieuwe zuigers besparen :jerry
11 mei 2011 om 21:45 #17847651Precies, jongens, eerst eens je erin verdiepen voordat je blindelings de kudde volgt!
Hoger octaangetal is ALTIJD beter!! Zeker voor een turbo blok!!!
Ja, ik heb her en der ook op het forum die link gepost van de test van Kassa, maar daar heeft men het enkel over ron95 van diverse ‘merken’ die allen uit het zelfde vat komen. Challenger benzine van Total is gewoon een heel ander goedje!
12 mei 2011 om 03:09 #17847650ik moet zeggen, dat het niet egt gelul is maar ik weet wel dat die duurdere benzine en diesel v-power en shizzel beter is voor de smering van je motor en dat het je motor beter onderhoudt enzo maar of het zuiniger is weet ik niet egt misschien een keer 40 a 50 km wat je bespaard in ieder geval ik heb het verschil wel gemerkt.
12 mei 2011 om 05:36 #17847649@bjornspiering wrote:
ik moet zeggen, dat het niet egt gelul is maar ik weet wel dat die duurdere benzine en diesel v-power en shizzel beter is voor de smering van je motor en dat het je motor beter onderhoudt enzo maar of het zuiniger is weet ik niet egt misschien een keer 40 a 50 km wat je bespaard in ieder geval ik heb het verschil wel gemerkt.
En dat is dus wel een illusie, ‘placebo effect’….
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/dure-premium-benzine-rijdt-niet-zuiniger/speel/1/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Nogmaals, je moet onderscheid maken tussen marketing bullshit en WERKELIJK ander octaangetal.
12 mei 2011 om 12:54 #17847648Ik kan er toch niks aan doen maar mijn Opel Astra G diesel rijdt toch echt beter met Total Excellium diesel.
1. Motor loopt soepeler
2. Motor is stiller dus lijkt op betere smering.
3. Verbruik is zuiniger. Dus die 7cent per liter is niet duurder.Heb inmiddels 280.XXXKM op de teller staan zonder problemen. Heb zelfs mijn blok gechipt van 82PK naar 110PK.
12 mei 2011 om 15:55 #17847647@bd. wrote:
een hoop gelul in dit topic :wtf deze benzine is dus wel beter voor jou wagen. zoals ik zie is die challenger minimaal octaan 99? de klopvastheid daarvan is een stuk hoger als bijvoorbeeld euro 95, hierdoor gaat hij minder snel pingelen. voor een standaart motor zal 95 wel volstaan, maar als je gaat chippen dan moet je wel over op minimaal octaan 98. die paar centen op een tankje kan je dan een paar nieuwe zuigers besparen :jerry
Dit is het juiste verhaal
en er zijn heel veel benzine-topics met precies de juiste uitleg
13 mei 2011 om 20:16 #17847660Maar hoe zit het dan met Diesel? Hoger octaan gehalte ook op dit soort brandstoffen? Er zit wel degelijk verschil tussen brandstoffen van verschillende merken..
TinQ / Tango etc vind ik daadwerkelijk minder dan Shell oid..
13 mei 2011 om 22:30 #17847661@Astra_DLS wrote:
Maar hoe zit het dan met Diesel? Hoger octaan gehalte ook op dit soort brandstoffen? Er zit wel degelijk verschil tussen brandstoffen van verschillende merken..
TinQ / Tango etc vind ik daadwerkelijk minder dan Shell oid..
Jaar of wat terug heeft de Tinq m’n pa een paar kapotte injectoren opgeleverd, bleek wat met de benzine te zijn…
Ik tank 9 van de 10 keer Shell of de bemande pomp. Geen goedkope rotzooi erin.
15 mei 2011 om 10:13 #17847662@koenelsenaar wrote:
@Astra_DLS wrote:
Maar hoe zit het dan met Diesel? Hoger octaan gehalte ook op dit soort brandstoffen? Er zit wel degelijk verschil tussen brandstoffen van verschillende merken..
TinQ / Tango etc vind ik daadwerkelijk minder dan Shell oid..
Jaar of wat terug heeft de Tinq m’n pa een paar kapotte injectoren opgeleverd, bleek wat met de benzine te zijn…
Ik tank 9 van de 10 keer Shell of de bemande pomp. Geen goedkope rotzooi erin.
Tank al jaren Tango – firezone – Shell Express, en gewoon euro-95, gaat best.
heb ook al 70.000km geen injectiereiniger gebruikt.
Bij auto’s rijden er niet minder om.
Willem
15 mei 2011 om 12:33 #17847663mja maar ik heb wel het gevoel dat ik minder rijd op tango brandstof (niet een dag minder oid, maar wel echt minder). Ik tank nu al een tijdje of Gulf of Shell (maar dat is hier alsnog 9 cent goedkoper dan snelweg bij mij).
15 mei 2011 om 13:24 #17847664@bd. wrote:
een hoop gelul in dit topic :wtf deze benzine is dus wel beter voor jou wagen. zoals ik zie is die challenger minimaal octaan 99? de klopvastheid daarvan is een stuk hoger als bijvoorbeeld euro 95, hierdoor gaat hij minder snel pingelen. voor een standaart motor zal 95 wel volstaan, maar als je gaat chippen dan moet je wel over op minimaal octaan 98. die paar centen op een tankje kan je dan een paar nieuwe zuigers besparen :jerry
Onzin, pingelen wordt tegengegaan door een klopsensor die er zeker meer dan 12 jaar bij opel gebruikt wordt, zelfs op een astra F uit 1997 zit die er al op, bovendien heeft chiptunen niets met pingelen te maken.
15 mei 2011 om 13:34 #17847665mijn astra reed gisteren 1:14,3 na het opnieuw tanken. gewoon aantal gereden km’s delen door het aantal liter getankte benzine. is wel v power van shell. met euro 95 haal ik dat niet hoor.
15 mei 2011 om 14:27 #17847666wat red je dan met gewone benzine??? RON95
15 mei 2011 om 16:30 #17847667@Astra_DLS wrote:
wat red je dan met gewone benzine??? RON95
mijn boorcomputer gaf met euro 95 een gemiddeld verbruik aan van 7.6 l per 100km, met v-power is dit 7.1 l per 100 km
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.