Grrr Laat je ook eens je auto bij de dealer repareren!En nu

Forumindex Forums Modellen Omega Grrr Laat je ook eens je auto bij de dealer repareren!En nu

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210192
    T de Meijer
      Lid sinds:
      28 August 2008

      Nou tijd geleden een lekke kleppendeksel pakking .Ik had geen tijd om het zelf te doen .naar de garage nou had liever gewacht en zelf gedaan. kleppendeksel lekt weeren 250euro lichter plus de rest .Heb nou ook koelvloeistof lekkage aan de achterkant van het blok.Ze hebben de o ringen van het manifold niet vernieuwd.Ben vandaag begonnen om het leed te verhelpen kom ik er ook achter dat ze de gaskabel ook niet goed gemonteerd hebben.Aan de binnen kant van de kogel zit een ringetje die hebben ze er zo hufterig terug erop gezet dat die van ze plek is gekomen.Heb de halve kogel moeten slopen om hem los te kunnen krijgen.Nieuwe kabel kosten 73 euro.En het is nog een officiele dealer ook :fy1:fy1:fy1 @stof dopjes weg borg penetje van de gaskabel ook niet terug gezet ook belangrijk Zo gal gespuugd:puke lucht effe lekker op

      groeten tim

      #17489012
      andrew2
        Lid sinds:
        22 September 2007

        Maar waarom ga je dat zelf oplossen :hmmz. Volgens mij heb je hier gewoon garantie op, zowel wat betreft de ontbrekende O-ringen als de gemolde gaskabel. Overigens snap ik niet waarom die gaskabel los moest, die loopt toch naast de kop naar het gasklephuis. En omdat ze het deksel er weer af moeten halen zou ik ook weer een nieuwe pakking eisen. Die is nu platgedrukt geweest en het is maar de vraag of die na (de)montage blijvend dicht is.

        Die koelvloeistoflekkage achter het blok zal waarschijnlijk de bekende driewegklep wel zijn. Of dat een gevolg van de reparatie is, is denk ik moeilijk aan te tonen. Vervangen stelt op zich niks voor maar het zit op een wel heeeeeel vervelend plekje, recent heb ik het via de onderkant langs de bak geklaard, maar wel met hulp vanaf de bovenkant om slangen en dergelijke vast te houden.

        Andrew

        #17489013
        martijn_maja
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 April 2006

          ik was er mee terug gegaan want dat kunnen ze toch ff oplossen. je hebt daar toch een zekere garantie op. en 3 wegklep is goed zelf te vervangen, ff parafaan en wissers demonteren en achter het blok zit deze. is alleen een beetje krap met de inlaat erop tenminste bij de v6en. 4 clinders zal wat makkelijker zijn.gr,martijn

          #17489014
          T de Meijer
            Lid sinds:
            28 August 2008

            Okee nou laten we die ook maar gelijk vervangen Bedankt.En ja terug gaan jah hebben jullie wel gelijk in maar heb die auto nodig,En als ik het zelf doet,dan weet ik dat het goed is.Vind het verschrikkelijk om in een auto te zitten en dat ik er niet zeker van ben bedankt alvast
            groeten Tim

            #17489015
            Xedrah
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Sterkte!

              #17489016
              T de Meijer
                Lid sinds:
                28 August 2008

                Zo na een paar dagen driftig sleutelen is het eindelijk verholpen
                wat gedaan
                Termostaat
                oliekoeler
                3wegkraan
                koperen ringetjes vervangen
                kleppedeksels
                gaskabel was er zo hufterig erop gezet dat die bijna niet meer eraf wou heb half de kogel gesloopt!
                bougies (nu we er toch zijn:hmmz)
                gelijk maar een beurtje gegeven en effe schoongemaakt.
                Maar wat een karwij is dat zeg.Pijpje van de termostaat voor je die er is uitgebungeld heb grrr bloed veel zweet en bijna tranen.En de portomonee een stuk lichter!
                Maar goed hij kan er weer effe tegen.
                Hij draait weer lekker

                #17489017
                Xedrah
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Goed zo, veel plezier ermee!

                  #17489018
                  Jerremy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 October 2004

                    Tja, zo’n Omega..
                    Dat wil wat. Daar kan je aan blijven sleutelen.
                    Vooral de 6-cilinders zijn echt enorm afdichtings gevoelig.
                    Begin dit jaar bij de dealer een gepeperde beurt laten doen. Wagen zou weer helemaal ‘fris’ zijn.. (ze hebben ook zeker hun best gedaan, en veel er aan gedaan). Echter de olie zeikt er inmiddels weer uit, nog steeds koelingsproblemen met een temp. meter die de 100 graden inloopt, cardan zeikt de olie uit, motor tikt in de kop, en ga zo maar door.

                    Heb het er eigenlijk een beetje mee gehad zo met die wagen.
                    D’r blijven echt letterlijk scheppen met geld ingaan zo..
                    Rijd er gewoon mee door, want heb me wagen momenteel hard nodig voor het werk (altijd eigenlijk wel) en de geld boom is inmiddels behoorlijk geplukt, en daarbij heb ook meer/andere wensen etc..

                    Jammer, want als die rijd, rijd die namelijk zeker goed en lekker.

                    #17489019
                    opelkadetje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 December 2004

                      had nou maar je cali blijven rijden:P

                      #17489020
                      T de Meijer
                        Lid sinds:
                        28 August 2008

                        Haha grapjas

                        #17489021
                        T de Meijer
                          Lid sinds:
                          28 August 2008

                          Maarja met 3 honden en een boel te verbouwen in huis.Is een beetje ruimte wel zo fijn.Als dat niet het geval was was die calibra ook lang nog niet weg gegaan!!

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.