Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Grijze stekker onder de achterbank en crash sensor deuren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 mei 2016 om 17:44 #17276744
Tijdens het omzetten van mijn stoffen interieur naar leer kwam ik onder de achterbank 2 grijze stekkers tegen welke verbonden waren met de achterbank. Het nieuwe interieur heeft deze aansluitingen niet. Ik vermoed dat de vorige eigenaar aftermarket stoelverwarming ingebouwd heeft en zelf een kabel getrokken heeft naar de achterbank hiervoor. Iemand enig idee wat het nog meer zou kunnen zijn?
Hiernaast heeft het nieuwe interieur zij airbags in de stoelen voor. Werken deze ook zonder de crash sensor uit de deuren? Deze heb ik er momenteel (nog) niet in maar krijg verder geen meldingen of lampjes. Ik heb me laten vertellen dat de crash sensor te gevoelig is waardoor het risico bestaat dat je bij het raken van eem stoepje al de airbags zou kunnen activeren. Als dit inderdaad zo is kan ik ze beter achterwege laten, vandaar de vraag
26 mei 2016 om 11:28 #18319679Welke astra?
sensoren in de deuren zijn benodigd om de zijairbags werkend te krijgen. Gevoeligheid weet ik niet. Ik zou gewoon deur sensoren halen op de sloop, daar zullen er vast wel aardig wat liggen.
Als het volgens jou stoelverwarming is dan moet er ergen een knop zijn om het te kunnen activeren. Anders foto posten van die connectoren
26 mei 2016 om 13:21 #18319680Zij sensor plaatsen heeft geen enkele zin als de airbag computer gelijk blijft.
26 mei 2016 om 13:26 #18319681Is dat zo. Volgensmij kun je die optie inschakelen met de opcom. Althans bij de astra g. Stekkertjes liggen al in de deur bij mij
26 mei 2016 om 16:59 #18319682Gaat om een astra G coupe (2001 2.2) De sensoren had ik al losgehaalt maar per abuis laten liggen. Ga ik nog wel achteraan en dan met opcom proberen te activeren. Op hoop van zegen dan maar
Stoelverwarming zaten al knoppen voor, de voorstoelen waren dan ook verwarmd maar liep een aparte kabeltje voor zag ik. Achterbank helaas nooit getest. Enige wat ik kan bedenken is aftermarket universele verwarming ook voor de achterbank. Zal nog wel een foto posten van de stekker
26 mei 2016 om 17:07 #18319683De airbag ecu van een astra G is maar 1 maal te programmeren als die nog nieuw (Leeg is).
Daarna niet meer!
28 mei 2016 om 14:17 #18319684Gelukkig ook geen storingen, de airbag houden we dan maar als “leuk sierstuk” :’D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.