Grandland x hybride laad maar tot 20

Forumindex Forums Modellen Grandland X Grandland x hybride laad maar tot 20

19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
  • Auteur
    Berichten
  • #18549604
    jopsa
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 May 2019

      Inderdaad Hans.

      En mijnheer JMMR, u moet echt wel hopen dat dit feitje dan uw enige bron van ergernis blijft.  Er zijn ergere en oneiliger dingen met dit wagentje aan de hand, geloof me.

       

      Echter, als u een hybride koopt, is dan niet HET eerste wat u zou wensen dat u uw topwagen deftig opgeladen krijgt ?  Ik vermoed van wel.  Ik hoop in uw geval dat het zich euvel vanzelf oplost.  INDERDAAD, vanzelf ,want van OPEL moet je geen kennis en zinnige antwoorden verwachten.

       

      PS : u wil echt niet weten hoeveel maanden mijn “kereltje” bij de dealer doorbracht.  Hij sliep meer daar dan in mijn garage.  Kwestie van uw verwijzing naar dat merk uit Wolfsburg.

      Ik duim alvast voor u en uw hybride ding.

      #18549658
      Dorre
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 December 2016

        Hier idem,

         

        auto pas gekocht is uit 2022. Dan 28 km, nu weer 24 km bij 100%. Vind die afwijking wel heel erg veel t.o.v. wat ze beloven (55-60 km) Begrijp best dat het in de praktijk minder is maar 50% is wel heel veel. Vervolgens met de vele kilo,s van de auto over op benzine en je slurpt aardig wat weg. Is niet de gedachte achter een hybride lijkt mij.Ik las gisteren een artikel over een boze Jaguar koper waarvan de acceleratie van de batterij ook verre was van wat in de folder stond. Deze man is naar de rechter gestapt en heeft de zaak gewonnen.

        #18549664
        Johangrandlandx
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 April 2023

          Idem pour moi, 28 km d’autonomie, c’est peu pour ce qu’on m’a promis.

          #18551691
          Solo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 July 2015

            Is er inmiddels al een oplossing gevonden bij een van jullie?

            Mijn ouders hebben een Grandland X hybrid (225 pk) en deze red ook max 28 km na de april update.

            Ik rij een Grandland Hybrid4 en ik haal nu max 36 km na de update.

            Voor de updates hadden we allebei makkelijk tussen de 50-60 km bereik bij 100% lading.

            #18551692
            Floki
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 March 2022

              Hoi,
              Ik laat een reactie graag aan de deskundigen : @Jopsa en @Hans GLX.l, (sinds kort hier op het forum ook wel Wappie1 en Wappie2 genoemd.)

              Zij rijden beiden geen Opel meer en ook niet elektrisch in hun volgende Chinese Geely auto, dus hebben ze er denk ik héél
              érg veel verstand van.

              Ewmcht even op hun deskundige reactie. Alvast een prettig weekend toegewenst.

              #18551693
              Floki
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 March 2022

                Enne, typen op een smartphone levert niet zelden typevautjes op, sorry.

                #18551698
                jopsa
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 May 2019

                  Mooie oplossing wederom aangereikt voor het probleem, Floki alias quandor. (ja, deze heer heeft verschillende profielen hier)

                  Nu ga je hier de boel ook weer verzieken….  proficiat.

                  Jij rijdt toch ook geen Opel meer dacht ik ?????

                  Wat betreft elektrisch rijden is het probleem zo goed als algemeen.   De reden ?  Niemand weet het blijkbaar, ook Opel niet.  Jammer, wederom gemiste kans.

                  Hopelijk komt het in orde jongens.

                   


                  @Floki
                  alias Quandor alias….    Ga vissen jongen.   Alhoewel, zelfs geen enkele vis zou  bijten als ze u zien vrees ik.  Blijf dan maar eenzaam bij uw kacheltje.

                  #18551712
                  Floki
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 March 2022

                    Dat is nu precies het soort reactie dat van een Wappie verwacht mag worden en ja, ik hoopte het / verwachtte het al. Vermoeden dus voor de zoveelste keer bevestigd gezien / gelezen.

                    #18551714
                    Solo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 July 2015

                      Jammer dat er geen moderators actief zijn op dit forum. Ieder topic verzand nu in moddergooien tussen een stelletje kleuters en het forum heeft hierdoor zijn praktische nut verloren. Frustrerend!


                      @JMMR
                      @Dorre is er bij jullie al een oplossing gevonden om het bereik weer wat op te krikken?

                      #18551716
                      Johangrandlandx
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        16 April 2023

                        @Solo, bien d’accord avec toi, cour d’école ici. Chaque sujet débattu tourne en école maternelle….

                         

                        #18551717
                        Johangrandlandx
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          16 April 2023

                          je suis passer de 22 km à 36 km pour maintenant

                          #18553064
                          quandor
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 November 2017

                            We worden zó moe van het gezemel van de beide Wappies. Bij ieder merk / type is er wel iemand die zeurt over zijn auto, al dan niet terecht. Er zijn er echter maar weinigen die continue, posting op posting, posting op posting, posting op posting, posting op posting, blijven herhalen / zeuren, zeuren en zeuren.

                            Vermoedelijk denken ze dat de rest van de forumlezers ‘achterlijk’ is en de boodschap na één of twee berichten niet begrepen heeft. Nee, natuurlijk niet, ze posten er nog een stuk of 200 na. Pfff………………

                            #18553080
                            Dorre
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 December 2016

                              Nee niet zelf de oplossing gevonden. Maar inmiddels lijkt wel de hogere temperaturen te zotgen voor een iets hoger bereik. Zit momenteel op 36 km (is nog steeds geen 56 maar goed….) Wat ik wel gemerkt heb is dat wanneer de boordcomputer er 2km afschrijft ik er vaak 3km tot 4km gereden heb.

                              n dat opzicht rij ik dus meer dan 36 km op één accu (afhankelijk hoe hard, airco aan enz.)

                              #18553081
                              quandor
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 November 2017

                                Interessante constatering. Ik rijd sinds enige tijd een ander merk (Plugin hybride)  auto en afgelopen winter was de laadstatus maximaal rond de 34 a 35 Km. Nu het warmer wordt, zeker de afgelopen dagen, stijgt de laadstatus tot maximaal 70 Km.

                                Rijd ik echter de garage uit en ben ik 2 straten verder, dan is er zomaar 8 tot 15 Km batterijcapaciteit ‘verdwenen’. Feit is wel dat ik in het voorjaar / zomer zo rond de 50 Km puur elektrisch kan rijden.

                                #18553114
                                fan1966
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  22 December 2016

                                  Die van mij haalt 56/60 kilometer

                                  #18553208
                                  quandor
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 November 2017

                                    Laadt jouw auto bij tijdens het uitrijden en / of afremmen? Zo ja, dan kun je in de ‘stad’ véél meer kilometers elektrisch rijden dan op de snelweg. Woon je dichtbij de snelweg en moet je voor de een of andere rit gelijk de snelweg op, dan gaat het elektrisch bereik als een raket ‘naar beneden’. Pas bibeko maak je met een regenererende hybride erg veel elektrische winst.

                                    #18553236
                                    Solo
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 July 2015

                                      Ik heb op advies van de garage bewust een tijdje alleen “elektrisch” gereden en niet op “hybrid”.

                                      Bereik is nu weer gewoon 60 km bij 100% acculading.

                                      Mij de hybrid2 van mijn ouders zo’n 48 km bereik bij 100% acculading, na het vervangen van de 12 volt accu achterin. Deze auto is echter wel wat ouder/hogere km stand.

                                      Lijkt allemaal weer okay te zijn bij deze wat hogere temperaturen.

                                      #18553238
                                      fan1966
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        22 December 2016

                                        Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over electrrisch bereik en de auto in het algemeen

                                        #18554520
                                        Robert Heinsbroek
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          15 August 2024

                                          Ik heb sinds april dit jaar een grandland X hybride. De accu laad willekeurig op, soms tot 42 kilometer, soms tot 20. Persoonlijk krijg ik de indruk dat er softwarematig wat beperkingen zijn opgelegd aan het laadvermogen, dit naar alle waarschijnlijkheid om de accu te beschermen.

                                          het zou mij leuk lijken om de software te pakken te krijgen, dan zou ik eens kunnen bekijken wat alle randvoorwaarden zijn, iemand een idee over hoe je aan de software zou kunnen komen?

                                        19 berichten aan het bekijken - 26 tot 44 (van in totaal 44)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.