Grandland X constructie.

Forumindex Forums Modellen Grandland X Grandland X constructie.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

Hans GLX
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 212

Hallo Opel Grandland rijders,

In deze warme periode zijn er weer de miljoenen insecten die de voorkeur hebben voor een grille of voorruit en spiegels van de auto. Nu heb je bijna elke morgen wat dauw en is de auto nat. Die tijd neem ik waar, om met warm water en opgerolde nylonkous de insecten te verwijderen. (gelukkig heeft mijn Grandland een donkere kleur)

Maar wat me opvalt is dat als je de neus van de auto poetst, dat alles beweegt. Vooral de kunststof grille, en alles wat daar omheen zit. Ik kan me voorstellen als je onderweg de pech hebt, dat er een eend of fazant tegen de auto knalt, dat de mogelijke schade enorm is. ik heb de indruk dat de neus van de Mokka heel wat steviger is, dan die van de Grandland.

quandor
    Participant
    • Topics 5
    • Reacties 174

Misschien is dit juist gunstig? Een starre constructie ondervindt mogelijk meer schade bij een frontale ‘dieraanrijding’ dan een constructie die een paar millimeter meegeeft?

Hans GLX
    Participant
    • Topics 6
    • Reacties 212

@ quandor,

Wat deformatie (schok-absorberen) betreft ja, en gezien vanuit het standpunt van de overstekende voetganger, ja. Maar als je een vrachtwagen tegenkomt, en je hebt het gevoeld dat de motorkap er af komt, dan niet. De Grandland mag dan wat botsingproef betreft 5 sterren hebben, maar het geeft bij mij geen solide indruk hoor. ;-)  En ik denk als er een fazant tegen de auto komt, dat het plastic rapen word.

Henk Opel
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 4

Wel eens van het spreekwoord met de Franse slag gehoord. Het is gedaan met de Duitse degelijkheid bij Opel. Fransen rammel bakken worden het, zeker als ze wat ouder worden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.