Grandland X constructie.

Forumindex Forums Modellen Grandland X Grandland X constructie.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18356517
    Hans GLX
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 May 2018

      Hallo Opel Grandland rijders,

      In deze warme periode zijn er weer de miljoenen insecten die de voorkeur hebben voor een grille of voorruit en spiegels van de auto. Nu heb je bijna elke morgen wat dauw en is de auto nat. Die tijd neem ik waar, om met warm water en opgerolde nylonkous de insecten te verwijderen. (gelukkig heeft mijn Grandland een donkere kleur)

      Maar wat me opvalt is dat als je de neus van de auto poetst, dat alles beweegt. Vooral de kunststof grille, en alles wat daar omheen zit. Ik kan me voorstellen als je onderweg de pech hebt, dat er een eend of fazant tegen de auto knalt, dat de mogelijke schade enorm is. ik heb de indruk dat de neus van de Mokka heel wat steviger is, dan die van de Grandland.

       

       

       

       

      #18356646
      quandor
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2017

        Misschien is dit juist gunstig? Een starre constructie ondervindt mogelijk meer schade bij een frontale ‘dieraanrijding’ dan een constructie die een paar millimeter meegeeft?

        #18356648
        Hans GLX
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 May 2018

          @ quandor,

          Wat deformatie (schok-absorberen) betreft ja, en gezien vanuit het standpunt van de overstekende voetganger, ja. Maar als je een vrachtwagen tegenkomt, en je hebt het gevoeld dat de motorkap er af komt, dan niet. De Grandland mag dan wat botsingproef betreft 5 sterren hebben, maar het geeft bij mij geen solide indruk hoor. ;-)  En ik denk als er een fazant tegen de auto komt, dat het plastic rapen word.

          #18361651
          Henk Opel
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 August 2017

            Wel eens van het spreekwoord met de Franse slag gehoord. Het is gedaan met de Duitse degelijkheid bij Opel. Fransen rammel bakken worden het, zeker als ze wat ouder worden.

            #18385781
            Dick51
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 August 2020

              Ik rij sinds 4 weken een Grandland en vanaf het begin is er een soort rammel onder de motorkap hij is al terug geweest naar de garage daar zeiden ze na het rijden dat ze wisten wat het was.

              Het was zogenaamd gerepareerd maar later bleek dat het niet zo was het geluid is er nog steeds en vooral goed te horen bij 100km.

              Nu heb ik weer een afspraak bij de garage, zijn hier meer ervaringen mee???

              Het is toch niet normaal dat je met een nieuwe auto steeds naar de garage moet

              #18385785
              Jan Driebeen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 February 2018

                Welkom op het forum Dick51. Het is inderdaad niet normaal om met een gloednieuwe auto tig keer terug te moeten naar de verkoper/garage ivm problemen. Ik hoop dat ze het snel voor je oplossen. Hou je ons op de hoogte?

                #18387530
                MWW
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 February 2020

                  [quote quote=18356517]Hallo Opel Grandland rijders, In deze warme periode zijn er weer de miljoenen insecten die de voorkeur hebben voor een grille of voorruit en spiegels van de auto. Nu heb je bijna elke morgen wat dauw en is de auto nat. Die tijd neem ik waar, om met warm water en opgerolde nylonkous de insecten te verwijderen. (gelukkig heeft mijn Grandland een donkere kleur) Maar wat me opvalt is dat als je de neus van de auto poetst, dat alles beweegt. Vooral de kunststof grille, en alles wat daar omheen zit. Ik kan me voorstellen als je onderweg de pech hebt, dat er een eend of fazant tegen de auto knalt, dat de mogelijke schade enorm is. ik heb de indruk dat de neus van de Mokka heel wat steviger is, dan die van de Grandland.[/quote]

                   

                  hans, bij de volgende auto een poetsdoekje mee naar de proefrit ;-)

                   

                  #18387638
                  Hans GLX
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 May 2018

                    [quote quote=18387530] Hans, bij de volgende auto een poetsdoekje mee naar de proefrit ;-)[/quote]

                    Nou, bij de proefrit nog niet, want dán is de auto nog niet van mij. Maar ik ben wél voor een: clean machine! :good:

                    #18387639
                    FransS
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 December 2019

                      Tja het is en blijft een Franse auto maar een fazant kan die wel aan denk ik. Dat is straks bij je Volvo wel anders… die moet elanden en rendieren kunnen trotseren! :applause02:

                      #18387709
                      Hans GLX
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 May 2018

                        [quote quote=18387639]Tja het is en blijft een Franse auto maar een fazant kan die wel aan denk ik. Dat is straks bij je Volvo wel anders… die moet elanden en rendieren kunnen trotseren! :applause02:[/quote]

                        Nou @FransS, ik kan iedereen de Grandland X aanbevelen hoor. Ik stap nu, na eerst 6 Japanners, en 7 Opels, over naar Volvo. Maar niet, omdat ik ook maar iets nadeligs zou willen zeggen over Opel. Ook niet, omdat ik ontevreden ben over de GLX. Maar puur om weer niet in een volgende GLX te stappen. Want na 3 weken, met dezelfde motor, en uiterlijk, heb je tóch weer het gevoel in dezelfde auto te rijden. Daarom nu eens wat anders. Dat is de enige reden. ;-)

                        En wat óok wel meespeelt, is dat naar mijn gevoel, Opel steeds meer terrein verliest binnen PSA. En zoals je aangeeft, Opel een Franse auto is geworden.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.