Grandland X besteld

Forumindex Forums Modellen Grandland X Grandland X besteld

25 berichten aan het bekijken - 751 tot 775 (van in totaal 959)
  • Auteur
    Berichten
  • #18366970
    pkrielen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 March 2019

      [quote quote=18366693]

      Fs Als je de wagen code achter deze link zet (waarschijnlijk zie je die in myopel staan) my.opel.nl/api/opel/nl/nl/search/vehicle/lookup_vehicle.do?vehicle_key= Dan zie je heel veel letterjes en cijfers. Je ziet gegevens over je nieuwe auto. Ergen zie je vin “null” staan. Zodra de auto in produktie is komt daar het chassisnummer te staan.

      Euh, als je wilt aanmelden bij myopel moet je volgens mij chassisnummer of kenteken invoeren, dus misschien mis ik iets, maar dat zijn net de gegevens die er nog niet zijn ? Wat bedoelt men met “de wagen code” ? Mijn dealer lijkt me overigens elke 2 weken op maandagen een mail te sturen met plaatje van een ingepakte auto met daarin de leverweek (nu 24), merk, type en chassisnummer en kenteken waar nu nog logisch “onbekend” staat. Ik verwacht dat daar zodra hij gebouwd gaat worden het Chassisnummer komt en als de dealer de auto heeft en kenteken heeft geregeld ook dat laatste detail.. (En dan kan het nooit lang meer duren voor ik mag rijden ;-))

      Vanmorgen mijn 2 wekelijkse mailtje weer gehad, Chassisnummer is toegevoegd en afleverweek is van 24 naar 23 gegaan ! Nu ik mijn chassisnummer heb, de genoemde websites nagelopen en Status 58 .. Ofwel hij staat al bij de Dealer… Kenteken erop, Diesel erin en ophalen zou ik zeggen :yahoo: :yahoo:[/quote]

      De buit is binnen…20190617_192115

      #18366979
      Jan Driebeen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 February 2018

        Heel veel rijplezier met je GLX :good:

        #18366980
        jopsa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 May 2019

          Mooi spul  :good:

          #18366983
          Quadrijder2
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 July 2015

            Ziet er gaaf uit veel plezier ermee. ?

             

            #18367052
            Makkenze
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 April 2019

              Auto besteld en zou wk 24 komen. Helaas nu nog steeds niet bij de dealer. Delivery date staat op 20 juni maar dat is dus niet gelukt. Blijft op code 48 staan. Wachten duurt zo lang :cry: hahaha

              Dealer belt en mailt wel maar ook zij zijn natuurlijk afhankelijk.

              #18367058
              Jan Driebeen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 February 2018

                [quote quote=18367052]Auto besteld en zou wk 24 komen. Helaas nu nog steeds niet bij de dealer. Delivery date staat op 20 juni maar dat is dus niet gelukt. Blijft op code 48 staan. Wachten duurt zo lang :cry: hahaha Dealer belt en mailt wel maar ook zij zijn natuurlijk afhankelijk.[/quote]

                herkenbaar…Maar als je de auto eenmaal in je bezit hebt ben je het lange wachten vergeten :-) Nog even volhouden …

                #18367243
                Remco77
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 March 2019

                  JIPPIE, zaterdag GLX halen… 7 maart besteld, geduld een schone zaak… :good: :happy02: :happy02: :happy02: :happy02:

                  #18367247
                  Makkenze
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 April 2019

                    Een dag eerder dan gepland hebben we gisteren de auto mogen ophalen. Wat een bak, wat een power! Lachend achter het stuur en vol trots zit je in deze auto! Nu nog een hoop ontdekken maar voorlopig hebben we hem wel dus dat komt goed! :happy02:

                    #18367254
                    Quadrijder2
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 July 2015

                      Veel plezier beide in deze super fijne auto. ?

                      #18367255
                      Bitone
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        4 December 2018

                        Heel veel plezier en veilige kilometers beide met deze prachtige auto :applause01:

                        #18367256
                        Jan Driebeen
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 February 2018

                          Heel veel rijplezier beide!

                          #18367371
                          Remco77
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 March 2019

                            GLX-Topaz

                            Hier onze GLX, geen gekraak/gepiep gehoord nog en rijdt super

                            #18367372
                            Bitone
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              4 December 2018

                              Ziet er mooi uit en ook stoer met die side steps :good:

                              #18367493
                              Foxkuil
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                15 July 2019

                                Donderdag mijn tweede Grandland X ophalen, de eerste is na 270 KM kapot gegaan.
                                Het zal een 1.2 Ultimate worden in Moonstone grey

                                Meer mensen die problemen hebben gehad met de auto? Probleem is als volgt ontstaan:
                                Auto in Cruise Control en vervolgens bij het aanrijden van een stoplicht de koppeling intrappen.
                                Na +/- 10 secondes gaat de CC eraf en stopt de auto er mee. Electronica etc. werkte nog wel.
                                Vervolgens kreeg ik de auto niet meer. Alleen compleet van de accu afhalen heeft geholpen.

                                Na 5 weken bij de garage gestaan en 2 nieuwe computers en wat nieuwe software gekregen…..heeft Opel hem teruggenomen.
                                Donderdag dus weer een andere.

                                #18367792
                                RonaldGLX
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 August 2019

                                  Hoi allemaal,

                                  Ik ben nieuw op dit forum dus wil me even voorstellen.  Mijn naam is Ronald en ik heb eigenlijk altijd Opel gereden. Ascona, Record, Omega, Vectra en Insignia. Na een uitstapje naar een Nissan Qashqai ben ik weer terug bij Opel.  Omdat ik in aanmerking kwam voor een lease auto is het geworden een  Grandland Business Executive 1.2 turbo, 8 traps automaat , Moonstone Grey, Executive +pakket en winter pakket met bi-coler velgen en camera :happy02: .

                                  De auto staat op voorraad dus hoop over een paar weken al te rijden. Alleen nu nog even mijn eigen auto verkopen. Zodra hij er is zal ik foto’s plaatsen.

                                  #18367794
                                  PatricksGrandlandX
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    19 May 2019

                                    Hallo allemaal,

                                    Na een tijdje meegelezen te hebben zal ik me eigen is voorstellen. Ik ben Patrick en na  mijn Opel Astra G uit 1999 hebben ik en me vrouw een Grandland X innovation model besteld in de kleur Topaz Blue. :happy02: Hij is besteld op 16 mei 2019. De verwachte leverdatum is 20 september 2019. :cry:  ik vind de levertijd wel echt lang. Weet iemand de reden hiervan?

                                    Groetjes Patrick

                                    #18367817
                                    Jan Driebeen
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 February 2018

                                      [quote quote=18367792]Hoi allemaal, Ik ben nieuw op dit forum dus wil me even voorstellen. Mijn naam is Ronald en ik heb eigenlijk altijd Opel gereden. Ascona, Record, Omega, Vectra en Insignia. Na een uitstapje naar een Nissan Qashqai ben ik weer terug bij Opel. Omdat ik in aanmerking kwam voor een lease auto is het geworden een Grandland Business Executive 1.2 turbo, 8 traps automaat , Moonstone Grey, Executive +pakket en winter pakket met bi-coler velgen en camera :happy02: . De auto staat op voorraad dus hoop over een paar weken al te rijden. Alleen nu nog even mijn eigen auto verkopen. Zodra hij er is zal ik foto’s plaatsen.[/quote]

                                      Welkom en veel plezier op dit forum

                                      #18367818
                                      Jan Driebeen
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        9 February 2018

                                        [quote quote=18367794]Hallo allemaal, Na een tijdje meegelezen te hebben zal ik me eigen is voorstellen. Ik ben Patrick en na mijn Opel Astra G uit 1999 hebben ik en me vrouw een Grandland X innovation model besteld in de kleur Topaz Blue. :happy02: Hij is besteld op 16 mei 2019. De verwachte leverdatum is 20 september 2019. :cry: ik vind de levertijd wel echt lang. Weet iemand de reden hiervan? Groetjes Patrick[/quote]

                                        Welkom Patrick. Levertijd van 4 maanden valt mee. Een aantal, waaronder ik, moesten 7 maanden geduld hebben. Maar het is het wachten waard :good:

                                        #18367819
                                        RonaldGLX
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          1 August 2019

                                          Bedankt Jan,

                                           

                                          Ik ben me nog aan het inlezen maar zijn er bepaalde zaken waar ik bij aflevering op moet letten?

                                          #18367824
                                          FS
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            7 February 2019

                                            Ronaldglx   zeker op letten dat de software navigatie de laatste verzie is, bij mij was dat V10 en er stond toen V12 op my.opel  nu staat er V14 op op de site

                                            de mijne moet nog ge update worden. dat laat Ik doen in de garage. moeten hem maar goed afleveren, kijkt ook naar de lak of die goed is en tussen de deuren zeker de voor deuren waar de scharnieren zijn want daar spuiten ze regel matig geen lak. dat het koffer deksel er goed in gemonteerd is laat ook te wensen over, en er zijn nog meer problemen met de afwerking van deze GLX, let ook op de bekleding deuren want die zijn van karton en kraken ook

                                            #18367852
                                            Quadrijder2
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              26 July 2015

                                              Beste grandland rijders
                                              Praten we wel over dezelfde auto.
                                              Super deze Opel.
                                              Geweldig die achterklep.
                                              Navigatie perfect in Frankrijk heeft ie ons keurig overal heen gebracht.
                                              Geen kraakjes en piepjes.
                                              Netjes overal in de lak.
                                              Wat ik dan mis is een automaat. :good:

                                              #18367853
                                              pkrielen
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                7 March 2019

                                                Mijn 2 centen:

                                                 

                                                Er was wat onduidelijkheid over het wel of niet standaard zijn van een AGR comfortstoel voor de bestuurder.
                                                Bij de bestelling (begin Maart 2019) was aangegeven dat er standaard 1 AGR stoel geleverd zou worden en als optie er 2 stoelen voor 600,- geplaatst zouden worden. Aangezien dat een aardig bedrag is voor eigenlijk maar 1 stoel hebben we dat niet gedaan. (voor 2 stoelen zou het acceptabel zijn).
                                                Bij de aflevering (half Juni 2019) bleken er 2 “standaard” stoelen in te zitten. Navraag leverde op dat Opel in Nederland de opties had aangepast en dat de Dealer (waarschijnlijk overspoelt door alle aanpassingen en verschillende opties per type) hier overheen had gekeken. In Belgie is de optie namelijk nog wel zoals hierboven beschreven !.
                                                Is uiteindelijk door de Dealer netjes opgelost door een stuk van de door mijzelf betaalde trekhaak te crediteren. De stoel(en) achteraf plaatsen was niet mogelijk zonder hoop gedoe met de Leasemaatschappij en voor mij is het niet zo’n punt aangezien de “standaard” stoelen ook prima zitten. De extra lendesteun en verlengde zitvlak zijn prettig voor mensen met lange benen of rugklachten, maar daar val ik niet onder..

                                                Bij aflevering leek de achterklep scheef te zitten, maar achteraf bleek dit een niet helemaal juist teruggeplaatste bumper te zijn die eraf moest vanwege plaatsing van de afneembare trekhaak. Gezien de oorzaak dus een volkomen verklaarbaar verhaal. Is keurig door de dealer opgelost. Eerst hebben ze met 2 man mee staan kijken en mijn verhaal aangehoord en daarna besloten om e.e.a. eens beter te onderzoeken door de auto een dagje terug te laten komen.

                                                Het enige wat ik aan kraken en piepen heb gehoord wat niet te wijten is aan de temperatuursverschillen van 15 tot 39 graden is de DAB radio die af en toe een soort Hisch geluid laat horen. Nader onderzoek heeft opgeleverd dat het even overschakelen naar een andere radiozender en dan terug het “probleem” oplost.

                                                Qua degelijkheid is het niet te vergelijken met mijn voorgaande BMW of Volvo, maar goed dan hebben we het wel over een andere prijsklasse.

                                                Ik had ook een Seat of Volkswagen tegenhanger kunnen nemen (bijna elk merk heeft wel een “soort Grandland”) maar dan had ik minimaal een paar opties moeten laten vallen. Dus in mijn geval gekozen voor meer spullen erin dan een iets betere bouwkwaliteit. (en gezien onderstaande nog geen minuut spijt van gehad).

                                                Qua rijgevoel in 2019 tov mijn Volvo (bijna 6 jaar gereden) uit 2013, BRILJANT…
                                                Ik loop lekker zonder de sleutel uit mijn zak te halen naar de auto, als ik daar aankom (en ik heb niet al even de middelste knop van de sleutel in mijn zak ingedrukt) open ik de klep met mijn voet en zet mijn tas(sen) erin. Dan druk ik op het rode knopje en loopt ondertussen naar mijn portier, lekker hoog kan ik instappen en (nadat ik mijn gordel heb aangedaan) rij ik weg zonder na te denken dat er nog iets met een handrem moet. Overdag geniet ik van het invallende licht door het panoramadak of in het donker van de geweldige LED verlichting. Weer zo’n ding wat het denkwerk voor je doet, net als die regensensor als het dan toch begint te druppen of gieten.. En mocht je iets groots in de auto moeten zetten, dan hoef je niet eens eerst via de achterportieren wat te doen, hendeltje in kofferruimte gooit die banken netjes al plat voor je.. De camera’s voor, achter en “van boven” zijn een mooie upgrade van wat ik al gewend was in de Volvo. Even wennen aan de lijntjes van de Opel, maar dan is het weer als vanouds “vol gas” een parkeervak in.. Aangezien je de camera aan de voorkant even handmatig aan moet zetten als je die wilt gebruiken tov de achteruit camera die automatisch aangaat gebruik ik die minder, maar als je hem wilt gebruiken doet hij prima wat hij moet doen..

                                                Als ik dan toch ergens over moet “klagen” dan is het mogelijk het geluid in de auto. Als ik mensen aan de telefoon heb vragen ze me regelmatig of het raam toevallig open staat. Vergeleken met eerder gereden auto’s is het merkbaar meer geluid. Waarschijnlijk te verklaren door de eerder genoemde bouwkwaliteit en niet echt storend voor jezelf (Radio wat harder zetten ;-) maar voor de andere kant wel. Dus het deelnemen aan vergaderingen is voornamelijk op Mute tegenwoordig.

                                                Als tweede mogelijk de eerdergenoemde aflevering van de auto met “oude” software.
                                                Ook mijn GLX werd afgeleverd met 2 versies achterlopende Navigatiesoftware en 1 versie achterlopende auto-software.
                                                Onnodig in mijn ogen, kleine moeite voor de dealer om in die 2 dagen dat hij toch moet wachten op het kenteken even die USB stick in de gleuf te duwen.. Verder uiteraard geen punt voor mijzelf om (vanaf de Peugeot BE site) deze te downloaden er er met een klein uurtje op te zetten..

                                                Kortom, voor dit (toch al niet misselijke bedrag) mag je denk ik niet klagen. Ik verwacht ook een beetje dat de meeste problemen (en extreem lange levertijden) meer van de 2018 modellen zijn dan die van 2019.

                                                #18367856
                                                Bitone
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  4 December 2018

                                                  Hoi pkrielen,

                                                  Ik heb hetzelfde en hij rijd super lekker.

                                                  Kan je mij ook vertellen waar de knop zit voor de voorcamera ?

                                                  #18367857
                                                  pkrielen
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    7 March 2019

                                                    [quote quote=18367856]Hoi pkrielen, Ik heb hetzelfde en hij rijd super lekker. Kan je mij ook vertellen waar de knop zit voor de voorcamera ?[/quote]

                                                    Kan me niet voorstellen dat je van mijn hele verhaal hetzelfde hebt, maar ik snap wel wat je bedoelt denk ik ;-) ..
                                                    Dat “knopje” zit hier (bijna meest rechtse knopje met de auto erop, dan Parkeerhulp en dan zie je links onderin “zicht voor standaard”):

                                                    20190805_20494520190805_205044

                                                    #18367858
                                                    PatricksGrandlandX
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      19 May 2019

                                                      Beste pkrielen.

                                                      over de stoelen hoorde en las ik inderdaad verschillende verhalen. Nu moet mijn grandland x nog gebouwd worden en kreeg vandaag een telefoontje dat ik een 2020 model grandland krijg. B-) (Na de zomervakantie beginnen ze met het volgende jaar model bouwen.) nu vroeg ik wat er dan veranderd is. En toen wist de dealer te vertellen dat er in de 2020 modellen nu standaard 1 AGR stoel komt.

                                                      helaas nu niet voor jou van toepassing maar voor diegene die het wel krijgen mooi meegenomen. :good:

                                                    25 berichten aan het bekijken - 751 tot 775 (van in totaal 959)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.