Gordel klikt niet meer in houder – Tigra A

Forumindex Forums Modellen Tigra Gordel klikt niet meer in houder – Tigra A

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247199
    GooneyBird
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 February 2010

      Ik heb 2 dagen geleden de stoel uit de Tigra gehaalt om het frame te passen onder een setje kuipstoeltjes. Ik heb toen netjes het rode kaartje in de gordelspanner gedaan, en bij mijn weten is deze niet af gegaan. Achteraf het kaartje er weer uitgehaald, en het frame met stoel weer terug gezet in de Tigra.

      Nu ‘klikt’ de gordel niet meer. Als ik er met een zaklamp in schijn zie ik dat het metalen schuifje gedeeltelijk uit is, en het witte plastic palletje helemaal op de bodem zit. Als ik met een schroevendraaiertje dat metalen tongetje terug duw kan de gordel er weer in en uit, eenmalig. Hij klikt niet meer en moet elke keer gereset worden.

      Nu had ik al even gekeken op het internet, en daar wordt meteen gesproken over dat de hele gordelgesp + spanner vervangen moet worden hiervoor, maar volgens mij is het gewoon een veertje er onder of zo wat niet goed zit. Is de gesp op de een of ander manier open te maken zodat deze gerepareerd kan worden? Is hier een handigheidje voor dat het witte plastic palletje weer terug klikt?

      Zo niet, hoe lastig is het om een spanner en gesp te vervangen? Moet dit per se bij de dealer gebeuren en zo ja, wat zou ik dan ongeveer kwijt zijn?

      #18001288
      TWA
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 June 2010

        Ik heb dus vandaag GSI stoeltjes er in gezet in de hoop dit niet te hebben. Heb er dus voor gekozen de 4 boutjes net boven t frame van de stoel. Die dingen zijn zo gevoelig. T zou best kunnen dat je ze toch hebt geactiveerd.

        Maar zeker durf ik t niet te zeggen, 1e corsa waar ik mee werk ;-)

        Greetz Emiel

        #18001289
        miraltje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 June 2004

          ook nadat de goerdelspanner geactiveerd is kun je de gordel nog gewoon gebruiken,er komt alleen een gele lip naar buiten om aan te geven dat de gordelspanneers geactiveerd zijn geweest.

          hier is het sluit mechanisme defect en dat kan niet gerepareerd worden,vervanging is de enige mogelijkheid

          #18001290
          GooneyBird
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 February 2010

            Hmmm… Goed om te horen dat de spanner niet afgegaan is. Het leek mij ook al niet, aangezien dat volgens mij best wel met wat geweld gepaard gaat, en ik niets gehoord heb.

            Vervangen dus. Ik zal eens rondkijken hoe-en-wat. Als iemand nog iets weet mag ie ’t roepen! :thumb

            #18001291
            Jurgen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 September 2007

              Stoel eruit, lipje in de gordelspanner en dan het klik mechanisme met gordelspanner los halen. Monteren gaat andersom ;)

              #18001292
              DeMeistah
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 December 2010

                die spanner had je echt wel moeten horen ja, eens mn stoelen eruit gehaald voor kuiperts, schrok me eigen toch wel helemaal lam :cry

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.