Goed nieuws voor eigenaars klassieke auto Oldtimer-apk op lo

Forumindex Forums Overige APK & RDW Goed nieuws voor eigenaars klassieke auto Oldtimer-apk op lo

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17352393
    manta2
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      In mijn Manta ligt al 20 jaar een gastank in, en rij niet meer dan 5000km ermee ( mijn dagelijkse Astra rijd ook op gas).
      Ik heb geen probleem om elk jaar naar de APK te gaan, weet dan wel dat hij in orde is, en eventueel weet wat slecht begint te worden. En voor om de 2 jaar de manta te laten keuren ga ik de LPG inst. niet er uit gooien

      #17352394
      Rekord-Rob
        Lid sinds:
        23 March 2007

        Origineel gepost door manta2
        In mijn Manta ligt al 20 jaar een gastank in, en rij niet meer dan 5000km ermee ( mijn dagelijkse Astra rijd ook op gas).
        Ik heb geen probleem om elk jaar naar de APK te gaan, weet dan wel dat hij in orde is, en eventueel weet wat slecht begint te worden. En voor om de 2 jaar de manta te laten keuren ga ik de LPG inst. niet er uit gooien

        Ouder dan 30 jaar dan is de apk om de 2 jaar, alle brandstoffen.

        APK RDW

        #17352395
        wizardnl
          Lid sinds:
          2 October 2006

          De tweede kamer is akkoord met een tweejaalijkse apk keuring voor oldtimers ouder dan 30 jaar en geeft vrijstelling voor oldtimers van voor 1960.

          Vandaag 10 oktober besprak de Tweede Kamer Commissie Verkeer en Waterstaat met Minister Eurlings het nieuwe apk-regime. Het debat ging vooral over de versoepeling van keuringsverplichtingen voor benzineauto’s. Maar onze aandacht ging uiteraard uit naar het nieuwe APK-regime voor oldtimers. Daarvoor was brede steun! Hiermee hebben we de kroon op ons jarenlange intensieve lobbywerk kunnen zetten.
          Alle partijen ging ook akkoord met het voorstel van de Minister om een versnelde procedure te gebruiken, om invoering per 1 januari 2008 mogelijk te maken.

          Concreet betekent dit dat oldtimers van 30 jaar of ouder vanaf 2008 niet meer jaarlijks maar tweejaarlijks naar de APK moeten en dat oldtimers van vóór 1 januari 1960 (datum 1e toelating) geheel APK- vrijgesteld worden.

          TEVENS HEEFT MINISTER EURLINGS BEVESTIGD, DAT ER GEEN APK VOOR MOTORFIETSEN KOMT.

          Het nieuwe APK regime geldt niet voor bussen en taxi’s, omdat die vaak intensiever worden gebruikt.

          Ons argument dat oldtimers in handen zijn van liefhebbers die zelf voor goed onderhoud zorgen én weten hoe belangrijk dit is, was doorslaggevend. In 2011 zal de nieuwe APK-regeling worden geëvalueerd, om te kunnen beslissen of deze naar boven of beneden moet worden bijgesteld. Dit betekent wel dat de eigen verantwoordelijkheid van de eigenaren voor veilig gebruik van het voertuig moet worden waargemaakt. We zullen de komende tijd aan dit aspect extra aandacht besteden en rekenen op de medewerking van de clubs!

          #17352396
          boyanka
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 June 2005

            :thumbup een gas bak van 30 jr? moet deze dan ieder jaar of ook eens in de twee jaar naar de apk?

            #17352397
            HAICO
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 January 2005

              eens in de 2 jaar:vertag

              #17352398
              boyanka
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 June 2005

                :thumbdown moet ik hierna nog 1x naar de apk

                #17352399
                HAICO
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 January 2005

                  vanaf 1 januari geld de eerstvolgende keuring is 2 jaar geldig.
                  voor auto’s van 30 jaar en ouder elke brandstof!!!
                  in 2011 word er geevalueerd of er nog gewijzigd moet worden.

                  #17352400
                  manta19sr
                    Lid sinds:
                    24 July 2007

                    ben benieuwd mijn manta is vandaag naar de apk!

                  8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.