Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › goed keuring C20XE of C20LET
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 februari 2008 om 18:35 #17206671
Nou zie ik veel mensen met een c20xe of let in de opels lepelen maar mag dat nou zomaar of komen daar kosten bij of een keuring bij de RDW wie kan mij hier meer over vertelen omdat ik zelf namelijk ook datgene wil doen
heb namelijk wel eens gehoord dat het gewoon mag als je maar hetzelfde aantal cilinders behoud17 februari 2008 om 18:41 #17391885t mag niet. vry simpel
maar we doen t lkkr toch :P al is er wel een risico, en das als je controle onder de kap krijgt.
17 februari 2008 om 19:12 #17391886en hou doen je het bij de apk omdat ze dan ook onder de kap komen
17 februari 2008 om 19:15 #17391887en zeker als je bij een aanrijding betrokken bent, verzekering keert dan niet uit als ze er achter komen(en dat willen ze maar al te graag uitzoeken)
Je bent iets meer kwijt met alle keuring e.d., maar je rijdt een stuk prettiger rond.
Zo gou je iets aan de motor aanpast moet het gemeldt worden bij de RDW.
Onder de 40% vermogenstoename kan men volstaan met een schrijven van de leverancier met de exacte gegevens. Deze worden dan op het kentekenbewijs aangepast. Volgensmij dan alleen een aantal kleine tests, maar weet ik niet zeker.Boven de 40% moeten er meer tests gedaan worden, weggedrag geluid e.d.
17 februari 2008 om 19:46 #17391888toppie bedankt voor de reacties:thumbup:thumbup
denk dat ik dan toch eerst een C20XE neem en alles is ff ga proberen op de NETTE manier:D;)
17 februari 2008 om 22:07 #17391889origineel gepost door tembaco
en hou doen je het bij de apk omdat ze dan ook onder de kap komenDe APK strookt helaas nog steeds niet met de wet.
Vroeger was het zo als het aantal cilinders wat op kenteken stond maar gelijk was dan was het voor de apk geen probleem.
Tegenwoordig hoeft zelfs het aantal cilinders niet meer overeen te komen
19 februari 2008 om 19:03 #17391890origineel gepost door manus
origineel gepost door tembaco
en hou doen je het bij de apk omdat ze dan ook onder de kap komenDe APK strookt helaas nog steeds niet met de wet.
Vroeger was het zo als het aantal cilinders wat op kenteken stond maar gelijk was dan was het voor de apk geen probleem.
Tegenwoordig hoeft zelfs het aantal cilinders niet meer overeen te komen
dus de keuring van een andere blok bij de RDW is eigenlijk echt voor het verzekerings werk bij bv een ongeluk maja heb al gezien dat er een aardig kosten plaatje aanzit:(
19 februari 2008 om 19:09 #17391891:cool:niet alleen voor de verzekering maar ook vanwege een vermogens toename tov de standaard auto. auto kan te zwak zijn dus onverantwoord
19 februari 2008 om 19:28 #17391892Eigenlijk geen probleem. Want c20xe 150pk naar c20let 204pk. En dat is niet eens 35% man. Niks aan de hand dus.
19 februari 2008 om 20:21 #17391893doe je huiswerk…
c20let goedkeuring is enkel en calibra en vectra A.. dus al bouw je een astra c20xe om naar let, dan alsnog zit je met de volledige keuring. en tembaco rijd volgens mij nog corsa ook
king:
19 februari 2008 om 22:47 #17391894inderdaad ja een B tjeking: ga denk toch eens kijken voor een C20XE wat heb jij voor iets er in liggen mayhem
23 februari 2008 om 21:13 #17391895Voor de 1000000000002957890345728374568346482746823487247659832 keer leg ik de regels nog een keer uit voor alle blinden en zwakzinnigen. Volgende keer de zoek functie gebruiken !
Optie 1 Nieuwe motor is origineel in de auto geleverd 55 euro RDW keuring Voorbeeld Astra Gsi C20NE naar C20XE
Optie 2 Nieuwe motor is niet origineel in de auto geleverd en blijft onder de 40% vermogens toename, altijd RDW voorkeuren 55 euro eventueel wegen 17,50 en ALTIJD een geluidsmeting 356 euro
Optie 3 nieuwe motor is niet origineel in de auto geleverd en heeft meer als 40% vermogens toename RDW voorkeuring 55 euro, eventueel wegen en ALTIJD de geluidsmeting en de weggedragtest van 248 euro
Dat zijn de regels, heel simpel nu keer met zn allen ophouden met zeuren. Word beetje zien van dat cilinderaantal verhaaltje en de APK, andere motorcode = gewoon omkeuren ook al ga je van een C20XE naar een C12NZ.
Om in je hoofd te houden
– Alles op je kenteken moet kloppen met de auto, staat het niet op je kenteken hoef je het niet te keuren !
25 februari 2008 om 14:41 #17391896ik reed c20xe corsa A. maar die is sinds vorige maand niet meer.
geheel gestript en op de sloop gedumpt. ben weer een A’tje aan t opbouwen.
29 februari 2008 om 18:08 #17391897origineel gepost door rallyastra
Voor de 1000000000002957890345728374568346482746823487247659832 keer leg ik de regels nog een keer uit voor alle blinden en zwakzinnigen. Volgende keer de zoek functie gebruiken !Optie 1 Nieuwe motor is origineel in de auto geleverd 55 euro RDW keuring Voorbeeld Astra Gsi C20NE naar C20XE
Optie 2 Nieuwe motor is niet origineel in de auto geleverd en blijft onder de 40% vermogens toename, altijd RDW voorkeuren 55 euro eventueel wegen 17,50 en ALTIJD een geluidsmeting 356 euro
Optie 3 nieuwe motor is niet origineel in de auto geleverd en heeft meer als 40% vermogens toename RDW voorkeuring 55 euro, eventueel wegen en ALTIJD de geluidsmeting en de weggedragtest van 248 euro
Dat zijn de regels, heel simpel nu keer met zn allen ophouden met zeuren. Word beetje zien van dat cilinderaantal verhaaltje en de APK, andere motorcode = gewoon omkeuren ook al ga je van een C20XE naar een C12NZ.
Om in je hoofd te houden
– Alles op je kenteken moet kloppen met de auto, staat het niet op je kenteken hoef je het niet te keuren !
Amen! :wors
3 maart 2008 om 20:49 #17391898Alleen kloppen de prijzen niet meer :vertag
Hier het antwoord wat ik van de RDW heb gekregen:
Kosten keuring
De keuring van een motorwijziging kost:– voor lichte voertuigen (< 3500 kg) € 42,00
– voor zware voertuigen (> 3500 kg) € 50,00
Kosten geluidstest
De kosten voor een geluidstest bedragen € 366,00.Kosten weggedragtest
Een weggedragtest kost € 290,00.12 maart 2008 om 20:39 #17391899Ja klopt, het ene is duurder geworden het andere goedkoper…
12 maart 2008 om 22:25 #17391900rallyastra ik hoorde net det jij ervaring had met een omega bak achter een c20xe motor bouwen. ze zijden dat ik het aan jou moest vragen, ik ben namelijk z`n motor met een omega bak in mijn c kadett coupe` aan het inbouwen maar nu zit ik met het probleem dat de koppelingshevel de hele slag nodig heeft en dan raakt hij net de drukvingers van de koppeling, dan had ik gedacht van ik haal z`n stel bout (scharnier punt koppelingshevel) uit een andere bak maar er zit nu al ruimte tussen het schuifstuk(van het druklager) en de drukvingers van +- 3à 4 mm maar je moet de drukvingers ook nog in drukken, maar zal er nu niet een lager schuifstuk aan moeten of gaat dat wel goed? alvast bedankt, groeten johnny:hmmz
13 maart 2008 om 15:35 #17391901ik zou m ff u2u sturen juhnny ;)
13 maart 2008 om 21:52 #17391902haha en wat houd dat in u2u mayhem?:wtf
16 maart 2008 om 15:00 #17391903wat betekende dat nou dan mayhem?:hmmz
17 maart 2008 om 14:10 #17391904Originally posted by johnny willems
wat betekende dat nou dan mayhem?:hmmzGrofweg vertaald: jouw naar jouw :P
Ofwel………een persoonlijk bericht sturen.Onder ieder bericht staan een 4-tal knopjes waaronder u2u.
Klik hierop en je kunt de desbetreffende persoon een berichtje sturen.Welkom in de wondere wereld van het forum :thumbup
18 maart 2008 om 10:08 #17391905U2U is een persoonlijk bericht.
Je kan je eigen inbox rechtsboven bekijken en je kan iemand wat sturen door onder zijn reactie U2U aanklikken
19 maart 2008 om 09:12 #17391906origineel gepost door johnny willems
rallyastra ik hoorde net det jij ervaring had met een omega bak achter een c20xe motor bouwen. ze zijden dat ik het aan jou moest vragen, ik ben namelijk z`n motor met een omega bak in mijn c kadett coupe` aan het inbouwen maar nu zit ik met het probleem dat de koppelingshevel de hele slag nodig heeft en dan raakt hij net de drukvingers van de koppeling, dan had ik gedacht van ik haal z`n stel bout (scharnier punt koppelingshevel) uit een andere bak maar er zit nu al ruimte tussen het schuifstuk(van het druklager) en de drukvingers van +- 3à 4 mm maar je moet de drukvingers ook nog in drukken, maar zal er nu niet een lager schuifstuk aan moeten of gaat dat wel goed? alvast bedankt, groeten johnny:hmmzIk heb er helaas geen ervaring mee, zou zo 1.2.3 ook niet weten wat het zou kunnen zijn:hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.