GLX weer op zomerrubber.

Forumindex Forums Modellen Grandland X GLX weer op zomerrubber.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18461184
    CJX
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 December 2011

      Mooi weer. Positief gevoel, en dus de trouwe GLX op zijn zomervelgen gezet.

      Afgelopen maandag heeft ie ook zijn eerste onderhoudsbeurt gehad sinds ik hem in mijn bezit heb. 15.000 probleemloze kilometers in een jaar tijd. ( los van de deurpanelen die ik heb laten vervangen ( zie ander topic ))

      Blijft volgens mij altijd leuk om, elk half jaar na de wissel, even weer een “andere” auto voor de deur te hebben staan. Zeker wanneer de zomerset behoorlijk verschilt met de winterset. Dit is al weer de vierde auto waarbij ik dit doe.

      Zijn er hier meer forumleden die trouw ieder half jaar wisselen?  ( Dit even los van de discussie of winterbanden überhaupt wel zin hebben. Daar is op dit forum al genoeg over gesproken )

      6D814714-941B-444F-93AD-78809602A44EAlles klaar voor een half uurtje werk.

      AB5344DD-0522-4366-86E7-8CF761AFF1BDEn het resultaat.

      C9D7BF62-4C40-4B4A-91E7-56792D6823D2Met nog een pica van de GLX op winterwielen.

      #18461188
      Supermotard
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 April 2011

        Hier de wissel ook al gedaan. Wat je zegt, altijd weer een ander/beter gezicht met de zomerset. Ik vindt je winterset trouwens ook prima :good:

        #18461198
        CJX
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 December 2011

          Ben zelf ook heel tevreden ( looks ) met de winterset, maar vind voor de zomer een maatje groter altijd de voorkeur hebben. De winterset zat origineel op de GLX toen ik hem kocht vorig jaar.

          Daarbij is de zomerset waarschijnlijk gevoeliger voor zout door de glimmende coating. En daarnaast genieten echte zomerbanden bij mij toch de voorkeur in het zomerseizoen. Dus reden om met twee sets te werken.

          #18461205
          CJX
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 December 2011

            987B1E68-DC12-4B67-986A-351BAA228E59Winterset gewassen.
            0BEDE964-D2CC-4849-9272-6A7E2868FC73En vervolgens in de was gezet en uitgepoetst.EAD2977C-238D-4499-91B5-CFB8D88DB329Hier staan ze de komende 7 maanden weer.

            #18461313
            quandor
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 November 2017

              Inderdaad, de wintervelgen tonen helemaal niet verkeerd, maar de zomervelgjes geven de auto toch heel ander (imho veel betere) looks. Ik vond en vind deze zomervelg verreweg de mooiste waaruit gekozen kan worden toen ik de auto kocht.

              #18461430
              Hans GLX
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 May 2018

                [quote quote=18461313] Ik vond en vind deze zomervelg verreweg de mooiste waaruit gekozen kan worden toen ik de auto kocht.[/quote] Helemaal mee eens. Bovendien zijn die velgen beter schoon te houden, dan de Multi-spaaks die ik had. Daar moest je echt elke twee weken ff met een sopje en spons tussen de spaken, en dat velg voor velg. In de wasstraat, kwamen de borstels daar niet goed tussen. ;-)

                #18461448
                jopsa
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 May 2019

                  zeker de mooiste

                  #18518549
                  CJX
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 December 2011

                    Dit jaar een week ( 2 april ) na voorgaand jaar ( 28 maart ) de zomerwielen weer gemonteerd.

                    En ook dit jaar weer een “andere” auto voor de zomer. Iedere keer smoelt de auto weer goed na een wissel. B-)

                    En voor wat betreft die looks……zie bericht van vorig jaar. ;-)

                    In ieder geval kan de trouwe Grandland er weer tegenaan de komende tijd. Onderhoud vorige maand gaf geen bijzonderheden. Ik ben en blijf tevreden.

                    #18518668
                    Hans GLX
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      19 May 2018

                      CJX, dat ziet er weer netjes uit zo. Zelf had ik tot  3 auto,s terug, óok een set winterwielen. Altijd begin november wisselen, en dan weer half maart. Maar nu ik nooit meer perse met bar winterweer, moet rijden, blijf ik bij zomerbanden. Dus nooit meer wisselen, en bij extreem winterweer, de auto gewoon laten staan. Maar we hebben nauwelijks nog echte winters. Dus ik zat te denken, als deze Conti,s versleten zijn, aan Cross climate,s (4 seizoenen banden). Toch voor een stabiel gunstiger verbruik dan CC,s kies ik de Michelin Primacy als het zo ver is. Heb nu 31.000 km weg, dus ik kan er nog even tegenaan. Ik deed net als jij; wielen goed schoon maken, velgen in de was. Banden inspuiten met bandenspray, en droog op een standaard opslaan. En dat hoeft dus nu niet meer. ;-)

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.