Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Gesis opgelost! Spoedantwoord op de 2e vraag!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 augustus 2009 om 16:29 #17211196
Goeiedag,
Het gesis had te maken met een vacuum slangetje op de cab. deze was gebroken/gescheurd.
Nu het volgende:
Mijn temp loopt niet op na de 90 en blijft hangen op de 80 á 85.
Is dit normaal? aangezien hij altijd op de 90 zit…6 augustus 2009 om 16:47 #17508858tis warm buiten he dan is die snel op temp.
6 augustus 2009 om 17:09 #17508859op het moment dat je koelwater warm word dan komt er druk op je systeem te staan vandaar het gesis jouw motor heeft het gewoon een beetje erg warm gehad
is volkomen normaal5 september 2009 om 19:43 #17508860misschien een luchtbel in het systeem…
6 september 2009 om 11:26 #17508861origineel gepost door ajn0
Nu het volgende:Mijn temp loopt niet op na de 90 en blijft hangen op de 80 á 85.
Is dit normaal? aangezien hij altijd op de 90 zit…Mischien moet je niet zo veel trappen met dat ding! ;)
8 september 2009 om 08:09 #17508862zal het volgende doen voor de zekerheid: stationair laten lopen met dop erop, als ie na een paar minuten stationair lopen, flink druk opbouwt in resevoir (dop langzaam losdraaien), kan koppakking kapot zijn… Maar dat sissen kan ook normaal zijn geweest…
8 september 2009 om 08:55 #17508863Gesis betekent overdruk en een eventueel lekkage, kijk je dop even na of deze wel goed afsluit. Laat alles eerst goed koud worden. Vul je koelwater tot op het juiste nivo af en laat deze draaien zonder dop. Na een paar minuten zal het nivo wat zakken asl de thermostaat open gaat en zich stabiliseren vul dan verder af.
mocht hij echter vanaf het begin direct grote hoeveelheden koelwater eruit gaan gooien en dat blijven doen zolang de motor loopt dan is je koppakking stuk.
8 september 2009 om 08:58 #17508864Had ong hetzelfde wat topicstart beschrijft, en was de koppakking lek.
8 september 2009 om 12:00 #17508865het is niet de kop..
8 september 2009 om 16:57 #17508866origineel gepost door ajn0
Goeiedag,Het gesis had te maken met een vacuum slangetje op de cab. deze was gebroken/gescheurd.
Nu het volgende:
Mijn temp loopt niet op na de 90 en blijft hangen op de 80 á 85.
Is dit normaal? aangezien hij altijd op de 90 zit…thermostaat.. of thermoschakelaar (voor koelvin)..
beter beide vervangen.. zijn iets van 35 a 40 euro samen..
en koelvloeistof niet te vergeten..(tis meestal de thermostaat)9 september 2009 om 08:51 #17508867de thermoschakelaar staat daar sowieso los van (of de fan moet al gaan draaien bij die 80)? Als thermostaat kapot is, komt de naald meestal helemaal niet meer omhoog tijdens rijden, alleen als je stil staat nog maar… Zou er niks aan doen hoor!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.