Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Geschaarde Belg met aanhangwagen op de A325
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 mei 2010 om 17:59 #17664524
origineel gepost door TigraFreakMenno
Vind dit goede autoambulances, zijn net ff zwaarder en het gewicht boven de wielen rijd echt super.
Het is gewoon een te zware combinatie tov die auto, denk dat er flink wat kilo’s overheen zit :angelZit er wel over te denken een trekhaak achter de cali te monteren, alleen laadvermogen is ook niet zoveel.
Ik dacht 1350 geremd? Als ik een autoambulance van 400-450kg kan kopen kan er nog een auto op van 900 kg.
Maar dan zit altijd echt op het randje, wat denken jullie?kan makkelijk mag niet
2 mei 2010 om 06:44 #17664525maatje van me heeft een paar jaar geleden met een jeep cherokee met ambulance en crosswagen erop(bmw 325ix), een mooie slipper gemaakt op de a2 ter hoogte van rosmalen.
reed netjes 80, en de aanhanger begint te slingeren.
maakte een 180 graden slip, en had niks geraakt of beschadigd(op een bak koffie tegen de hemel na).
was alleen best druk op de weg, en vrachtwagens konden nog net stoppen.
het gewicht was wel goed.groeten.
2 mei 2010 om 13:19 #17664526Originally posted by Freestyler
origineel gepost door DevilraY
Ach heb er met ‘gele platen’ ook al toeren uit zien halen…..die deze makkelijk evenarenTrue, maar in mijn dagelijkse werk zie ik de belgen 20x meer vreemdere toeren uit halen als de “gele platen”
een van die toeren was bv tegen het verkeer terug een 2 baans rotonde op rijden omdat ze de verkeerde afslag had (ja het was idd een vrouw met wit rode platen).
Afslaan zonder de dode hoek te controleren zie ik bij onze belgische vrienden veel vaker gebeuren dan bij de hollanders.Van de zomer weer, Route du Soleil….:hmmz Helaas heb je overal idioten….
2 mei 2010 om 13:27 #17664527Mja, alles waarbij gewonen mensen iets achter hun auto knopen lopen de rillingen me over de rug als ik ze tegen kom. Rijden nu de meivakantie begon is echt geen pretje met al die stinkcaravans op de weg. Heb 10x liever te maken met vrachtwagens, net zo traag maar die snappen het spelletje tenminste. Maar eigenlijk is het niet zo heel gek, ik denk dat ruwweg 40% gewoon niet geschikt is om een auto te besturen, weet het eigenlijk wel zeker, laat staan als er iets achteraan hangt.
3 mei 2010 om 17:06 #17664528haha, ging afgelopen vrijdag op pad met een aanhanger achter de Omega..
en zelfs als ikzelf met de aanhanger rijdt heb ik last van die Prutser die 1x per jaar het gore lef heeft dat aanhangsel achter de auto te hangen en in de rondte te gaan prutsen, wat leidt tot levensgevaarlijke acties..
Zelfs rechtuitrijden op de snelweg is te moeilijk voor de meesten,
ik heb ze zien:
– Snijden (vaak bij inhalen van een Vrachtwagen, en dan vergeten ze hun lengte, en klappen net een krap metertje voor de vrachtwagen naar rechts met slechts 1 kort knippertje)
– Slingeren
– onnodig remmen voor niks (met lege boon voor zich, en nog onder de maximum toegestane sleheid ineens gaan remmen
– bumperkleven (soms wel ERG kort op de Caravan voor hun Caravan / auto Combi
– schrikken (rare reacties ineens)Mijn Combi:
Mooie snelheid zo op de cruise:
Willem
3 mei 2010 om 17:34 #17664529@wimv6, Mag je zo wel rijden dan ?? die Omega mag maar 1550 Kg en die trailer mag 2000 kg hebben.
3 mei 2010 om 17:41 #17664530mooi veilig setje.
of het mag of niet hangt er vanaf of hij de letter E heeft.
als ie hem niet heeft mag het van de wet niet.
theun
3 mei 2010 om 17:56 #17664531heb E (bij C zelfs) en de corsa is maar een 1.2 16V dus niet heel zwaar..
Willem
3 mei 2010 om 17:59 #17664532Omega mag 1550 trekken (slechts 50kg meer als mijn Vectra!!)
Corsa weegt 850kg
Trailer weegt 500 leeg
samen 1350 a 1400 met alles erbij..
dus zit nog in de marge
Willem
3 mei 2010 om 18:01 #17664533@ Wimv6, het gaat toch op het laadvermogen, niet om wat wat er totaal op staat ?
3 mei 2010 om 18:04 #17664534als het om rijbewijs E gaat wel
als je E hebt mag je aanhanger zoveel mogen wegen als het maar kan, als je maar met lading niet boven het max trekgewicht van de aut komt..
als je Geen E hebt, mag de aanhanger niet meer mogen (max totaal gewicht) wegen dan wat de trekkende auto leeg weegt..
in het geval van de omega dus 1490 kg, en bij mijn Vectra dan 1343kg
Willem
3 mei 2010 om 18:10 #17664535Dus……. ik heb m’n E [ook achter C ;)]
Mijn Zafira mag maar 1250 kg trekken, Hier mag ik dus een caravan met op kenteken 1500 kg achterhangen, zo lang ik maar niet boven die 1250 kg kom ??
3 mei 2010 om 18:14 #17664536origineel gepost door stillekracht
@ Wimv6, het gaat toch op het laadvermogen, niet om wat wat er totaal op staat ?Je auto moet het ledige gewicht plus het laadvermogen kunnen trekken ook al heb je het E rijbewijs.
Ook de trekgewichten voor auto’s vindt ik vreemd ik reed met een (sorry) golf4 2liter en die mocht meer trekken dan de passat 1.8turbo van mijn ouwe heer wie snapt dat nou??
3 mei 2010 om 18:19 #17664537@ Cuupi,
Ja dat dacht ik dus ook !!
3 mei 2010 om 18:25 #17664538Opnieuw
Het kenteken totaal gewicht van de aanhanger mag MEER zijn dan het max trekgewicht van de auto, indien je E rijbewijs hebt, zolang je totaal aanhanger gewicht maar niet max trekgewicht van de auto overschrijdt.
anders zou je niks hebben aan het max trekgewicht van de auto.
voorbeeld:
Mijn auto weegt 1400kg en mag 1600 trekken..
zonder rijbewijs C mag de het max kenteken totaal gewicht van de aanhanger niet meer zijn dan 1400.
met rijbewijs C mag het max kentekengewicht van de aanhanger gewoon 2000kg zijn, als je met lading maar niet over de 1600 kg trekgewicht van de auto heen gaat..
Kort geleden nog een opfriscursus voor gehad…
3 mei 2010 om 18:27 #17664539ben ook al vaker aangehouden met 2000kg aanhagers achter de auto, ben toen ook gewogen.
Niks aan de hand!!
was prima in orde..
Mijn eigen auto mag 1500kg trekken..
Willem
3 mei 2010 om 18:50 #17664540hoe en wat aanhanger en gewichten:
Zonder E bij B:
1:
– Auto leeggewicht: 1350kg
– max trekgewicht auto: 1450kg
– leeggewicht aanhanger: 450kg
– max kenteken totaal gewicht aanhanger: 1380kg
> mag je hiermee rijden: Ja2:
– Auto leeggewicht: 1200kg
– max trekgewicht auto: 1250kg
– leeggewicht aanhanger: 375kg
– max kenteken totaal gewicht aanhanger: 1240kg
> mag je hiermee rijden: Nee max kenteken aanhanger gewicht is meer als wat de trekkende auto weegt3:
– Auto leeggewicht: 3000kg
– max trekgewicht auto: 3000kg
– leeggewicht aanhanger: 500kg
– max totaal gewicht aanhanger: 1500kg
> mag je hiermee rijden: Nee, max treingewicht is meer dan 3500kgMET E bij B:
1:
– Auto leeggewicht: 1110kg
– max trekgewicht auto: 1200kg
– leeggewicht aanhanger: 500kg
– max kenteken totaal gewicht aanhanger: 1800kg
> mag je hiermee rijden: Ja, zolang je maar niet over de 1200kg heen gaat die de auto mag trekken2: (let op Combi overschrijd de 3500kg ruim, desondanks mag je hiermee rijden met een B-E rijbewijs) (dit is de truck achter de B-E Combi voor bedrijven!!!!)
– Auto leeggewicht: 1600kg
– max trekgewicht auto: 5340kg
– leeggewicht aanhanger: 1000kg
– max kenteken totaal gewicht aanhanger: 5500kg
> mag je hiermee rijden: Ja indien max trekgewicht trekkend voertuig niet word overschreden,
–LET OP: de 7500 kg word overschreden is een Diploma chauffeur goederenvervoer vereist.Willem
3 mei 2010 om 19:01 #17664541Kunnen ze het nou niet makkelijker maken ??
3 mei 2010 om 19:07 #17664542helaas niet, daarom zijn veel mensen in de war..
Onze B-E Combi op de zaak mag dan ook precies 7490kg wegen!!
je kan het simpel onthouden:
750kg mag indien de auto het mag trekken ALTIJD achter de auto..
alles boven 750kg zonder E, is max kentekengewicht aanhanger tot leeggewciht van de trekkende auto
alles boven 750kg Met E, max kenteken gewicht aanhanger niet van belang, zolang de aanhanger zelg maar niet meer weegt als het max trekgewicht van de auto.
Willem
3 mei 2010 om 19:17 #17664543origineel gepost door stillekracht
Kunnen ze het nou niet makkelijker maken ??Ja vanaf 2012.
Mensen zonder e achter b mogen dan max 750 kg trekken.3 mei 2010 om 19:18 #17664544kijk das makkelijker
dan heb je 1 moeilijk geval uitgefilterd..
en er komt weer geld binnen van boetes en rijlessen..
dan geld alleen nog het verhaal van E bij B wat al ingewikkeld genoeg is.
Willem
3 mei 2010 om 19:22 #17664545origineel gepost door wim-v6
kijk das makkelijkerdan heb je 1 moeilijk geval uitgefilterd..
en er komt weer geld binnen van boetes en rijlessen..
dan geld alleen nog het verhaal van E bij B wat al ingewikkeld genoeg is.
Willem
Ja idd.
Word tijd dat ik E haal ;)3 mei 2010 om 19:27 #17664546Ik ook…..:jerry
trekgewicht auto 1250 kg, , auto weegt 1050 kg, laadvemogen aanhanger 2000kg leeggewicht 700kg. Was iets te zwaar dus….
3 mei 2010 om 19:28 #17664547intressant.. willem, even een vraagje dan, zodat ik, A het snap, en B er wat aan heb :D
voorbeeld van hier op de dam :P
auto ledig gewicht 1349max te trekken MASSA 1700kg
vervolgens plof ik op de aanhanger een ledig casco neer, van een manta, wat weegt zoiets nog met assen eronder..? 300kg??
tellen we de getallen bij elkaar op 1349 en 1700 maakt 3049 daarbij de geschatte 300
maakt 3349… heb ik nog een krappe 200 gk over.:o vergeet ik het gewicht van de aanhanger zelf mooi even… :sleeping
uh laten we zeggen 450 kg. …damd… gaat dus niet lukken nie
3 mei 2010 om 19:31 #17664548 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.