Geplande aankoop Astra J 1.4t 120pk

Forumindex Forums Modellen Astra Geplande aankoop Astra J 1.4t 120pk

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18471730
    crafter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 January 2011

      Hoi, terug van erg lang weggeweest (ga me nog wel voorstellen als ik weer een Opel rij).

      Kan voor een schappelijke prijs een Astra J 1.4t met 120pk van een collega overnemen tegen inruil prijs bij zijn 2017 Astra. Ik heb echter een paar dingen waar ik over twijfel..

      1. De versnellingsbak. De 6 bak staat er niet best op. Deze auto heeft 172dkm gelopen en weet niet of de lagers vervangen zijn. Klinkt geen gierend geluid en schakelt goed op de 3e versnelling na. Die voelt niet zo soepel aan tov de andere versnellingen. Is dit een red-flag? Gaat dit irriteren en voor meer problemen zorgen?

      2. Licht olie verbruik. Zag op de uitlaat en onder het blok op het carter een dun laagje olie. Nu zag ik online dat de krukassensoren hier kunnen lekken en op de riem terecht kan komen en de olie rondom los slingert.

      3. 120 pk vs 140 pk. Wat is het verschil tussen beide blokken? Volgens mij alleen technische begrensd, klopt dat?

      Moet morgen de keuze maken of het door gaat van mijn kant. Hoor graag als er ideeën zijn. Alvast bedankt voor de adviezen.

      Groeten Nick

      #18472839
      crafter
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 January 2011

        Auto is inmiddels een feit 😁.

        #18472947
        Driver1980
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 August 2015

          Gefeliciteerd met de Astra. Ja het klopt wat je zegt; de 1.4 turbo 120 pk is dezelfde motor als de 140 pk variant maar is alleen softwarematig geknepen. Toen ze nieuw waren was het prijstechnisch interessant om de 120 pk te nemen en die vervolgens te laten chippen. Ik heb ook de 1.4 turbo 120 pk in mijn astra gtc en binnenkort ga ik die laten chippen naar 160pk. Maar ik moet zeggen dat de 120 pk ook voldoende is voor woon-werkverkeer, met dank aan het koppel en de turbo. Alleen met de airco aan is er wel veel vermogensverlies. Dus dan is die 160 pk wel beter. Ik heb nog geen problemen gehad met mijn 1.4 turbo maar er staat ook nog maar 45000 km op de teller.

           

          Veel succes en plezier met de Astra!

           

           

          #18471759
          amitabh sah
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 July 2022

             

            download :heart:

            With 148 BHP, the turbocharged 1.4 Litre 16v Inline 4 petrol engine accelerates this Astra 1.4i Turbo 150 to 62 mph in 8.3 seconds and on to a maximum speed of 134 mph.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.