Gemiddeld verbruik Astra J resetten in de boordcomputer

Forumindex Forums Modellen Astra Gemiddeld verbruik Astra J resetten in de boordcomputer

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253839
    Joeyvw
      Lid sinds:
      23 December 2012

      Sinds een paar dagen trots bezitter van een Astra J 1.6 benzine automaat.
      Bij mijn vorige auto Opel Astra GTC uit 2008 kon ik het gemiddeld verbruik van de auto op 0 zetten in de boordcomputer.
      Nu bij mijn nieuwe astra heb ik dit ook geprobeerd. Kan alle waardes op 0 zetten zoals dagteller gemiddelde snelheid.
      Maar bij het gemiddeld verbruik staat de teller na het resetten niet op 0 maar 8,0L/100KM.
      Is dit normaal of weet iemand hoe ik dit kan oplossen zodat de teller na het resetten gewoon op 0 staat.
      Alvast bedankt,

      Joey

      #18087395
      stefanDTI
        Lid sinds:
        10 May 2007

        Naar mijn weten moet je alles bij de J appart resetten in de boardcomputer.

        #18087396
        Joeyvw
          Lid sinds:
          23 December 2012

          Dat klopt moet inderdaad alles apart resteren echter na het resetten van het gemiddelde brandstof gebruik komt er een waarde van 8,0l/100km te staan maar zou die juist ook niet op 0 moeten gaan staan?

          #18087397
          Grenswachter
            Lid sinds:
            31 October 2010

            Klopt, hier gaat hij gewoon op 0

            #18087398
            Joeyvw
              Lid sinds:
              23 December 2012

              Bedankt voor je reactie weet ik dat. Ga ik er eens mee naar de Opel garage kijken of hun er wat aan kunnen doen.

              #18087399
              Gamespel
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 August 2010

                Het zou kunnen dat er per bouwjaar de ene 0 aan geeft en de ander 8. Heb zelf 2 Meriva B gehad, althans heb er nog 1 :-) en allebei gingen deze na een reset naar 8.

                #18087400
                Grenswachter
                  Lid sinds:
                  31 October 2010

                  Als je met de Astra wat doorstrapt kan ik mij voorstellen dat ze met 8 beginnen, zuipt als…. :D

                  #18087401
                  Stino
                    Lid sinds:
                    15 November 2008

                    Hallo, ik heb een vraagje ivm dit
                    Ik krijg het gemiddeld verbruik niet op mijn wagen ingesteld :D gaat om een astra j sports tourer

                    Greetz

                    #18366122
                    Arjan Broos
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 May 2019

                      @ Joeyvw:

                      Is dit nog steeds zo of is het destijds opgelost? Ik heb sinds kort een Meriva B 2010 met hetzelfde probleem en kan er niets over vinden op het www.

                      :help:

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.