Gemiddeld verbruik

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Gemiddeld verbruik

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363495
    Svlsduran
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 January 2019

      Beste leden

      Sinds een week rijden we met een zeer jonge occassie Zafira met de 1.6 benzinemotor 170pk automaat (maart 2018 met 19000 km). Super wagen, zeer content maar dat verbruik….

      Momenteel verbruiken we volgens de boordcomputer gemiddeld 10,5-11,5 liter en duwen we echt niet door (het vries- en regenweer laat dit ook helemaal niet toe). Eerste tank van 50L zit er bijna op na 500 km waarvan 250 km autosnelweg en 250 km stadsverkeer. Bandendruk stond ook ecologisch (2,9 voor en 2,8 achter) maar die hebben we intussen net laten zakken naar de comfortwaarden door de vele verkeersdrempels in onze buurt (2,6 voor en 2,4 achter). De wagen is uitgerust met de 18 inch-velgen.

      Er zijn ook steeds goed wat uitlaatgassen te zien als ik naar mijn werk rijdt 10km van bij mij thuis. We rijden momenteel ook steeds zonder airco. Auto aanpassen volgens sportieve/comfortrit kunnen we ook niet (geen sport-stand in automaat, noch rijprofiel/ecostand en ook geen startstop.

       

      Kunnen jullie mij even te woord staan als dit een normaal verbruik is voor deze wagen of er toch iets niet klopt? Ecotips mogen natuurlijk ook!

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.