Geluid/Rammel vanachter dashboard stuurzijde

Forumindex Forums Modellen Grandland X Geluid/Rammel vanachter dashboard stuurzijde

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #18386935
    Dick51
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 August 2020

      Vanaf het begin juli 2020 komt er een geluid cq rammel vanachter het dashboard aan de stuurzijde.

      Het begint na even rijden en is de ene keer zwakker en dan weer harder vooral als je in de buurt van de 100 km komt.

      De Grandland is nu al tweemaal naar de dealer geweest en is nog steeds niet opgelost, de eerste keer wiste ze wat het was maar na ophalen was het nog steeds hetzelfde.

      De tweede keer konden ze het weer niet vinden toen heeft de dealer contact opgenomen met de dealer serviceafdeling van Opel Nederland.

      Daar zeiden dat het probleem bij enkele wagens voor kon komen, ze wisten wat het was maar hebben eind van het jaar waarschijnlijk pas een oplossing.

      ?????????????? Als je weet wat het is en dan pas eind van het jaar een oplossing?????????????

      Is er iemand die dit probleem ook heeft?  Mijn auto is Business executive  1,2  8 trap aut.

       

      #18392663
      koopie koop
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 September 2020

        Ik heb dat ook… Heb geen idee eest het is

        #18509254
        Karel Gorissen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 December 2020

          Heb dat ook aan de hand, leek me eerst uit de airco/verluchting uitlaat links van het stuur te komen, heb tot heel diep met een magneet stick gezocht, maar niets te vinden…

          #18509280
          jopsa
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 May 2019

            Eigenaardig wel, vevelend ook vermoed ik.

            Heel bedroevend dat OPEL helemaal niks doet om heel wat problemen op te lossen.  Ook de dealers weten het blijkbaar dikwijls niet zo goed….

             

            #18512861
            quandor
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 November 2017

              @Dick51, @Karel Gorissen, @koopie koop:

              het is vrij lastig om vanaf een computer het geluid te beoordelen, maar wie weet? :

              toen mijn autootje 2 jaar oud was (+/- oktober 2019) hoorde ik opeens op de lokatie die je beschreef een brommend / rammelend geluid.

              Toeval wilde dat ik net op weg was naar mijn vakantie-adres in Oostenrijk.

              Lang verhaal kort ? -> uiteindelijk bleek dat een boomblad (afgevallen in de herfst) in de ruimte tussen de motorkap en het inwendige daaronder terecht was gekomen (ventilator / airco) en dat bij hogere snelheden, zeker bij een nog wat opwarmende motor, dit boomblad mee ging trillen met de blazende ventilator.

              Toen in Oostenrijk na een nachtje met vorst, de zon uitbundig scheen is dit in de nacht bevroren boomblad door de zon en de stijgende dagtemperatuur eerst gaan ‘samentrekken’ tot een zielig restantje boomblad en toen de ‘stevigheid’ van het boomblad verdwenen was door de zon (vochtig was geworden), was het geluid weg. Het boomblad was min of meer een klein hoopje afval geworden wat niet meer kon trillen / lawaai veroorzaken.

              #18512926
              jopsa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 May 2019

                “De tweede keer konden ze het weer niet vinden toen heeft de dealer contact opgenomen met de dealer serviceafdeling van Opel Nederland.

                Daar zeiden dat het probleem bij enkele wagens voor kon komen, ze wisten wat het was maar hebben eind van het jaar waarschijnlijk pas een oplossing.

                ?????????????? Als je weet wat het is en dan pas eind van het jaar een oplossing?????????????

                Is er iemand die dit probleem ook heeft?  Mijn auto is Business executive  1,2  8 trap aut.”

                 

                Duidelijk toch hierboven……….   ze weten het niet……   raar dat ze niet aan een blaadje denken van een boom in al die gekende gevallen.

                 

                #18512940
                quandor
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 November 2017

                  Ja, correct, da’s nu net de kracht van een forum zodat de eigenaren met elkaar hun ervaringen kunnen delen en verklaart mogelijk tevens waarom de dealer het niet gelijk op kon / wilde lossen. Oplossing was de hele handel demonteren óf, zoals bij mij, eerst vorst zodat het blad knapperig werd en vervolgens een dagje zon zodat het blad ‘slap’ werd. Daarna probleem opgelost. Da’s mogelijk de kracht van een forum. Daarmee niet bewerende dat het geluid wat bij TS hoorbaar is door dit euvel wordt veroorzaakt, maar niet geschoten is altijd mis. Alleen maar roepen dat iets niet deugt draagt weinig bij aan mogelijke oplossingen.

                  #18512963
                  jopsa
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 May 2019

                    Inderdaad, maar problemen die er zijn ontkennen is volledig mis geschoten, toch ?

                    #18541390
                    quandor
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 November 2017

                      Denk ik niet, ’t is simpelweg een kwestie van interpretatie.

                      #18541452
                      jopsa
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 May 2019

                        Je duikt terug in de tijd gefrustreerde gek………

                        #18541601
                        quandor
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 November 2017

                          Gefrusteerde gek? Waarom categoriseer je jezelf in deze categorie?

                          Ik ben zeer tevreden, jij niet, dus wie is er gefrustreerd?

                          Imbeciel!!!

                          Wanneer er meelezers zijn waarom ik @Jopsa een imbeciel noem?

                          Lees svp zijn laatste 150 tot 250 postings eens door, dan begin je het wellicht te begrijpen.

                          #18541638
                          jopsa
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 May 2019

                            de uwe zijn niet te begrijpen want je wiste indertijd postings zodat veel gesprekken inderdaad vreemd lijken…

                            Nu kan er niet meer gewist worden gelukkig, dan kan men uw uiterst intelligente reacties nalezen evenals uw onmogelijkheid om problemen op te lossen, enkel weglachen.  Oh, is het wissel van de wacht ?  Ben jij nu woordvoerder geworden of is die andere met verlof ?

                             

                            Jij bent de gefrustreerde gek, ik de ontgoochelde ondertussen ex- opelfan.

                            Wat zoek je hier eigenlijk nog, ga met uw ander merk toeren en op dat forum problemen bejanken man.

                            #18541666
                            Floki
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 March 2022

                              Doen wat de familieleden van mijn zeer demente familielid geadviseerd kregen: de gedementeerde naar de mond praten, bijv. iets als : “Ja, vast wel”.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.