Geen vermogen Z18XER

Forumindex Forums Modellen Astra Geen vermogen Z18XER

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18423479
    GrasGraaier
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 February 2021

      Beste mede opel liefhebbers,

      Onlangs vond ik mijn opel astra h (1.8 140pk) angzaam voelen dus besloot ik een 0-100 test te doen. Hieruit kwam een schokwekkende 18.7 seconden. Dit hoort normaal gesproken binnen de helft van deze tijd geklaard te zijn.

      Ik heb zelf een klein onderzoek gedaan en heb maar 1 foutcode gevonden maar dat is alleen van toepassing op de thermostaat. (P0597)

      Verder is de auto redelijk onzuinig, Gemiddeld 1 op 10. Ook komt hij slecht op toeren in zn versnelling. Lastig boven de 4000 rpm te krijgen.

      Weet iemand waar ik naar moet zoeken of wat ik moet nachecken? Ik hoor het heel graag

      #18423680
      Misterkilobyte
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 February 2012

        Lucht massa meter defect die tussen het luchtfilter en gasklephuis zit is defect maar geeft geen foutcode

        #18423683
        GrasGraaier
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 February 2021

          [quote quote=18423680]Lucht massa meter defect die tussen het luchtfilter en gasklephuis zit is defect maar geeft geen foutcode[/quote]

          Ik heb de auto uitgelezen en zie wel dat de luchtmassa meter reageert. Als ik hem afkoppel krijg ik ook de fout code p0100. Ook rijdt de auto wel anders met de luchtmassa meter aangesloten dus had dat eigenlijk voor mezelf al uitgesloten. Denk je dan alsnog dat het aan de luchtmassameter ligt of toch iets anders?

          Ik hoor het graag!

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.