Geen vermogen Vectra 2.2 GTS motor z22YH

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Geen vermogen Vectra 2.2 GTS motor z22YH

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363815
    Palikostas
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 February 2019

      vectra houdt nog steeds in ondanks vervangen, druksensor, inlaat/ wervelkleppen en hogedrukpomp. De ERG is vastgezet door de garage,  de auto geeft geen storingen op uitleesapparatuur. de inlaatkleppen waren sterk vervuild en ik heb nu ongeveer 200 km op de snelweg gereden maar de auto trekt nog steeds niet goed en het verbruik is erg hoog rond de 1:8. Als ik 120 rijdt in 6e versnelling en gas geef gebeurt er niets, moet dan terug schakelen om snelheid te maken. Heb ook nog flesje injectiereiniger in de tank gegooid, maar de auto rijdt belabberd. Moet de ERG weer geactiveerd worden of? Het betreft een Vectra Benzine 2.2 Z22YH 155 pk bouwjaar 2006 met 263.000 km op de teller. De auto is altijd aantoonbaar in onderhoud geweest bij de garage. :help: Tips zijn van harte welkom?

      #18363816
      VECTRAZ32SE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 January 2019

        Uitlezen met opcom kan niet dat er geen storing in zit

        #18363821
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Waar is ie mee uitgelezen, tech-2/op-com?

          Waarom zijn al die onderdelen vervangen?

          EGR vast gezet hoe?

          #18363822
          Palikostas
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 February 2019

            Storing van druksensor en wervelkleppen waren op uitleesapparatuur als storing gemeld.er zat speling op wervelkleppen en deze waren sterk vervuild idem inlaatkleppen. Hoge drukpomp is vorig jaar vervangen? Advies was om de vervuiling schoon te rijden na vervanging van de wervelkleppen, ondanks 200 km rond de 120 te hebben gereden zit er nog geen power in. Ik weet niet welke uitleesapparatuur is gebruikt, dat kan ik informeren bij de garage.

            #18363823
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Gaan geen lampjes aan of knipperen tijdens het rijden?

              Hoezo is de EGR klep vast gezet? Hiervoor kan je een plaat bestellen en uit laten programmeren( met originele software)

              #18363824
              Palikostas
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 February 2019

                Er branden geen lampjes behalve dat ik nu een melding zie staan van een schokbreker, geen idee hoe de ERG klep is uitgeschakeld? Ik heb geen idee of dit via software is uitgeschakeld! ERG klep was niet nodig, heeft dit invloed op het vermogen? Onder de 2000 toeren is een Elektrische fiets sneller met optrekken.

                #18363834
                Opeltje17
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  Dat kan zeker invloed hebben op het vermogen, ik zou is vragen hoe ze dat gedaan hebben.

                  Welke regio kom je vandaan?

                  #18363853
                  Palikostas
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 February 2019

                    Regio Amsterdam

                    #18363879
                    dockedmarc
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 August 2011

                      dit heb ik bij een 2.2 ook eens meegemaakt, geen vermogen en hoog verbruik.

                      bleek met apk dat de katalysator verstopt zat.

                      #18363880
                      Palikostas
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 February 2019

                        Geeft dat geen melding op uitleesapparatuur? Het een mogelijkheid kunnen zijn omdat alles behoorlijk vervuild was in het Inlaatspruitstuk en wervelkleppen. Ik ga hetvoorleggen aan de garage.

                        #18363927
                        dockedmarc
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 August 2011

                          [quote quote=18363880]Geeft dat geen melding op uitleesapparatuur? Het een mogelijkheid kunnen zijn omdat alles behoorlijk vervuild was in het Inlaatspruitstuk en wervelkleppen. Ik ga hetvoorleggen aan de garage.[/quote]

                          nee, geeft geen melding.

                          #18363933
                          Palikostas
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 February 2019

                            Ik heb hem vandaag bij een andere garage laten uitlezen, hij gaf erg klep aan, maar die is met een plaatje dichtgezet. Verder geen meldingen, deze monteur zei dat het misschien weer de hogedrukpomp was ( vorig jaar mei vervangen) of de distributieketting (50.000 km geleden vervangen) en deze hoor je niet. Ik hebvandasg de lamdasonde losgehaald om te kijken of het misschien de katalysator kan zijn, maar toen liep hij helemaal slecht. De katalysator is nooit vervangen, hij heeft nu 263.000 gelopen.

                            Gr. Co

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.