Geen Vauxhall in het BTCC 2015

Forumindex Forums Overige Race, rally en sprint Geen Vauxhall in het BTCC 2015

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270721
    Andre_Ede
      Lid sinds:
      16 June 2006

      Dit jaar zal er voor het eerst sinds 1988 zal er geen Vauxhall meer in het BTCC rijden, nu het team wat vorig jaar twee Insignia’s inzette geheel is over gegaan op de VW CC.

      Na de Astra, Belmont, Cavalier, Astra MK1, Vectra B, Astra Coupe, Astra GTC, en als laatste de Insignia.

      Het blijft vreemd vindt ik dat de USA en downunder tak van GM vol inzet op races en in Europa eerst alles naar Chevrolet ging en nu dus helemaal niks meer, op een kans in de rally wereld na.

      Een overzicht van de Vauxhall’s met rijders vindt in in de volgende link:
      http://www.insidebtcc.com/vauxhall-btcc-drivers/” onclick=”window.open(this.href);return false;

      #18275468
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        Zonde hoor, het BTCC zonder Vauxhall is niet meer hetzelfde.
        Ik mocht “vroeger” (lees 20 tot 15 jaar geleden) altijd langer opblijven om de BTCC te kijken als deze ’s avonds werd uitgezonden. Vond het altijd schitterend om de auto’s van m’n ouders rond te zien racen (eerst de Kadett’s, later de Vectra’s). En toen de Astra Coupé in het BTCC kwam en behoorlijk verbouwd in de DTM is mijn fascinatie voor Opel echt begonnen.
        Ik word ook nog steeds vrolijk van een foto van mijn eerste auto, de Astra Coupé.

        Nu bij het zien van de foto’s in de link begint het toch weer te kriebelen, zou er best eentje willen terugkopen voor de hobby en het plan om er een racer van te maken alsnog uit te voeren.

        #18275469
        Andre_Ede
          Lid sinds:
          16 June 2006

          Ik ben zelf helemaal weg van de BTCC Vectra B, heb er zelf een groot aantal van in me miniaturen verzameling.

          #18275470
          Andre_Ede
            Lid sinds:
            16 June 2006

            https://www.youtube.com/watch?v=bCij9mYIokA” onclick=”window.open(this.href);return false;

            #18275471
            RISL
            Moderator
              Lid sinds:
              24 January 2011

              Ja, dat filmpje is geweldig, ik heb het hier ook al een paar keer geplaatst.
              Mijn ouders had de Kadett E, Vectra A en B steeds op het moment dat die auto in het BTCC reed, geweldig vond ik dat.

              Ik heb de Vectra B altijd geweldig gevonden, met name vanwege de prachtige spiegels. De Kadett E en de Vectra heb ik ook leren waarderen, dat waren nog echte no nonsense auto;s. De Astra Coupé vond ik ook nog prachtig, daarna werd het wat minder mooi, vond ik.

              #18275472
              Andre_Ede
                Lid sinds:
                16 June 2006

                Vindt de Vectra B nog altijd 1 van de mooiste Opel’s ooit gemaakt.

                Laten we hopen dat het project met de Corsa doorgang gaat vinden, en niet naast de S2000 komt te staan.
                En ondertussen denken we maar dat de Chevy’s en de Lada’s in het WTCC hun overwinningen met een Opel motor haalde.

                #18275473
                RISL
                Moderator
                  Lid sinds:
                  24 January 2011

                  De Lada’s ook met Opelmotor? Dat wist ik niet, wel van Chevy.

                  #18275474
                  Andre_Ede
                    Lid sinds:
                    16 June 2006

                    De Insignia van 2014

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.