Geen Tpms op mokka ?

Forumindex Forums Modellen Mokka Geen Tpms op mokka ?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18354830
    Fpower
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 April 2018

      hallo, ik heb net een Opel Mokka 1.4 T Cosmo Bi-fuel van juni 2014 gekocht. Kan het kloppen dat daar geen Tpms (bandenspanningskontrolesysteem) op zit ? Ik zie geen symbool op het dashboard ervoor. Kan ik zien aan de ventielen op de velg of daar sensoren aan zitten ?

      #18354832
      pjotter
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 November 2013

        [quote quote=18354830]hallo, ik heb net een Opel Mokka 1.4 T Cosmo Bi-fuel van juni 2014 gekocht. Kan het kloppen dat daar geen Tpms (bandenspanningskontrolesysteem) op zit ? Ik zie geen symbool op het dashboard ervoor. Kan ik zien aan de ventielen op de velg of daar sensoren aan zitten ?[/quote]

        vanaf november 2014 alle nieuwe modellen voorzien zijn van tpms controle systeem

        https://www.anwb.nl/auto/nieuws/2013/augustus/controlesysteem-bandenspanning

        #18354875
        the-duke
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 August 2007

          Even in je boardcomputer menu kijken.

          Via menu knopje wisselen naar 2de/middelste menu (1ste zijn de dagtellers etc. laatste is ECO-menu) en dan met draaiknopje de verschillende opties doorlopen. (daar staat ook o.a. resterende levensduur van de olie) Als je dan de bandenspanning tegenkomt, zit het er op en anders denk ik het niet..

          Gr,
          The Duke

          #18354891
          Fpower
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 April 2018

            Nee, helaas staat het daar niet tussen. Ook heb ik het ECO-menu niet, waarschijnlijk omdat het een Bi-Fuel uitvoering is ?

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.