Geen geluid meer in de auto

Forumindex Forums Modellen Insignia Geen geluid meer in de auto

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Erwin-d
    Deelnemer

Goedenavond,

2 jaar na aanschaf van mij prachtige Insignia B uit 2018 loop ik en mensen die mij willen helpen tegen hetvolgende aan.

2 weken geleden tijdens het rijden viel het geluid van de complete audio uit, dus knipperlichten, audio radio, piepjes sensoren enz enz. Heel sporadisch komt dit 10-20 seconden terug en dan werkt alles compleet weer zoals het hoort. Momenteel rijd ik al 4-5 dagen zonder enige audio. En ik kom er maar niet uit helaas.

wie kan/wilt mij hiermee vooruit helpen wellicht?

alvast bedankt!

Insigniauser
      Deelnemer

Als ik op internet zoek, kom ik veel van dezelfde issues tegen.

Als eerste zou je je accu kunnen afkoppelen (min-pool) voor minimaal 60 minuten. In meeste gevallen helpt dit de storing op te lossen indien het een canbus storing betreft (zie het maar als een computer reset). Na aansluiten wel even al je electrische ramen opnieuw programmeren voor automatisch openen en sluiten. Ik neem dat je weet hoe dit moet. Anders staat dit ook wel op internet.

Sommigen hebben het over een zekering die kapot is van het infotainment systeem (al kan ik die link niet leggen, want zelfs zonder actieve radio moet het systeem ook werken al heb ik vaker vreemde issues gezien die totaal niet logisch waren en wat de oplossing bleek te zijn).

Mocht het probleem terugkomen, zou ik toch even de boel laten uitlezen. Vaak kan men met een diagnoseapparaat meer uitlezen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.