Geen CV meer na vervangen REC module.

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Geen CV meer na vervangen REC module.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18379792
    HansKon88
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 July 2020

      Beste leden,

      Ik ben nieuw hier. Rijd sinds mei dit jaar een Opel Zafira Cosmo 2.2 uit 2007. Erg blij mee. Lekker ruim.

      Nu heb ik in de afgelopen 3 maanden al diverse problemen gehad, waarvan ik een hoop zelf heb opgelost. Maar dit probleem loopt over van de 1 in de andere. Ik had water infiltratie in de REC, zekeringkast module linkerachterzijde, bovenste groene clip stekker, geoxideerd. Deze was zo erg geoxideerd dat er een pootje van de zekeringenkast was afgebroken, precies degene voor de kofferklep ontgrendeling. Dus het was wel een noodzaak om er voor de vakantie voor te zorgen dat deze weer open ging. Zekeringen kast gevonden met dezelfde HW en SW nummers, zelfde serienummer, zelfde onderdeelnummer. Heel blij mee. Zekeringen overgezet, contrastekker gerepareerd, alles weer dicht gebouwd. Kofferklep dicht gedaan, en viola, deze gaat weer open!!!

      Maar nu… nu werkt de centrale deurvergrendeling niet meer…. heb het voertuig laten uitlezen. Komt deze storingscode uit.

      CIM-Stuurkolom module

      B3929 REC centrum achter – Verkeerde omgevingsidentificatie ontvangen. DTC aanwezig!

      Nu gaat wel alles met het centrale knopje op het dashboard op slot, en van het slot. Maar mijn sleutel werkt niet meer. Nu heb ik de procedure van: sleutel in contact, contact stand 2, knop van het vergrendelen indrukken, contact uit, al geprobeerd. Dit toch GEEN resultaat.

      Wat kan ik hier nog meer aan doen. De dealer zegt dat het niet programmeren is. Ik had zelf de hoop dat je een flash programma had om de nieuwe REC te coderen met mijn huidige auto, maar hij zegt van niet.

      Wie o wie heeft er nog ideeën…..???!!!! Hoor ze heel graag.

      Alvast enorm bedankt.

      #18379817
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Helaas voor je, maar een zo rec is niet plug&play. Module moet afmelden met oude auto security code en aanmelden met jouw auto security code.

        #18379847
        HansKon88
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 July 2020

          Hoe ga ik dat dan doen? Rec module komt van een sloop auto af. Daar heb ik geen security code van. En hoe kom ik aan mijn eigen security code? Van mijn auto..? Alles werkt…. Behalve de CV. Is toch raar. Dat de rest wel gelijk werkt.

           

          #18385246
          HansKon88
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 July 2020

            Probleem is opgelost.

            Wat er ook gezegd werd door liviu2004, eerst de oude REC leegmaken met security code, en dat op de nieuwe REC overschrijven.

            Alles werkt weer naar behoren. :happy02:

            Bedankt voor het meedenken.

             

             

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.