Forumindex › Forums › Modellen › Karl › Gebruik Apple kaarten als navigatie
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 september 2018om 11:09 door wolfje55.
-
AuteurBerichten
-
30 september 2017 om 21:03 #18348716
Na enig zoeken heb ik ontdekt waarom op een gegeven moment de stem-assistentie verdwijnt en er alleen nog een belsignaal klinkt als er een gesproken aanwijzing had moeten komen. Dit heeft te maken met de [TP]-instelling van de FM-band van de radio. Deze heeft namelijk prioriteit. Is er eenmaal verkeersinfo geweest, dan komt de stem-assistentie van Apple’s kaarten niet terug. Uitzondering hierbij zijn gesproken mededelingen over gevaarsituaties en alternatieve routes.
Zet simpel je [TP] van de radio uit naar TP en je Apple kaarten-navigatie behoudt zijn stem. Bovendien actualiseert deze continu de verkeerssituatie (files, wegwerkzaamheden en omleidingen). Succes!4 oktober 2017 om 16:11 #18348825Ik overweeg de volgende Karl incl. het multimedia systeem te laten leveren,
mede doordat Apple kaarten / Google maps nu wel werken op deze optie.
Vraag hierover, ik vind dit niet terug in de reviews, bij gebruik Apple
kaarten, blijft de radio wel werken tijdens navigeren?
Compliment voor het posten van oplossingen voor dit systeem, nog weinig
over bekend! :praying:4 oktober 2017 om 21:05 #18348834[quote quote=18348825]Ik overweeg de volgende Karl incl. het multimedia systeem te laten leveren,
mede doordat Apple kaarten / Google maps nu wel werken op deze optie.
Vraag hierover, ik vind dit niet terug in de reviews, bij gebruik Apple
kaarten, blijft de radio wel werken tijdens navigeren?
Compliment voor het posten van oplossingen voor dit systeem, nog weinig
over bekend![/quote]welk type zit er in een karl bij mijn astra K blijft de radio weergeven tijdens het gebruik van google maps via mijn mobile aangesloten op mijn navi
intellink ook de telefoon funtioneerd met binnen en uitgaande gesprekken zet meestal route vooraf van mijn laptop naar mobile via google maps15 oktober 2017 om 17:15 #18349118Geen idee welke er in een Karl zit, hoopte op antwoord van de
topic starter. Ga maar eens testrit of zo maken, probeer ik
het wel uit. Is ook pas over een half jaar aan de orde.6 augustus 2018 om 10:10 #18359262Voor wie het nog mocht interesseren: ja, als je de iPhone met Apple Carplay aansluit en navigeert met Apple Kaarten, blijft de radio het ook gewoon doen. Het volume van de radio wordt keurig gedempt op het moment dat er een gesproken instructie van Apple Kaarten komt. Ook zijn volume van radio en Apple Kaarten afzonderlijk instelbaar.
7 augustus 2018 om 10:51 #18359300Bedankt voor dit heldere antwoord! :happy02:
4 september 2018 om 11:09 #18360084[quote quote=18348716]Dit heeft te maken met de [TP]-instelling van de FM-band van de radio. Deze heeft namelijk prioriteit. Is er eenmaal verkeersinfo geweest, dan komt de stem-assistentie van Apple’s kaarten niet terug. Uitzondering hierbij zijn gesproken mededelingen over gevaarsituaties en alternatieve routes. Zet simpel je [TP] van de radio uit naar TP en je Apple kaarten-navigatie behoudt zijn stem. Bovendien actualiseert deze continu de verkeerssituatie (files, wegwerkzaamheden en omleidingen). Succes![/quote]
:help:
Hoezo simpel? Ik krijg TP melding met geen mogelijkheid weg, ik heb volgens mij alle menu’s doorlopen maar zonder resultaat.
Ik heb op de FM band de verkeersinformatie uitgeschakeld, maar er blijft TP n het scherm staan,
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.