Gasveren achterklep

Forumindex Forums Modellen Tigra Gasveren achterklep

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241955
    GooneyBird
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 February 2010

      Mijn vriendin heeft vandaag haar eerste autootje opgehaald, een Opel (uiteraard ;) ) Tigra 1.4 16V uit ’99 in mooi zwart. Nou zijn er wat kleine dingetjes aan, maar het meest irritant is het feit dat de achterklep loodzwaar opengaat, en ook nauwelijks open blijft staan tenzij ie helemaal open staat. Mijns inziens zijn dus de gasveren die ’t ding openduwen niet helemaal sjofel meer.

      Is dit een beetje goed zelf te vervangen? Bovenaan zitten ze goed bereikbaar aan de klep, maar waar zitten ze onderaan vast, en hoe kom je er bij? (want ze gaan ergens achter de bekleding er in, en ik zie niet zo 1-2-3 een luikje of zo.)

      Verder is er een lampje stuk achter het kachelpaneeltje, en ze had het erover om de dashboardverlichting in het geheel te vervangen met blauwe leds (niet mijn smaak, maar dan ook niet mijn auto :jerry ). Is dit een beetje te doen of moet het hele dashboard er dan uit?

      Ook heeft zij geen electrische spiegels, maar nog met van die grote handvatten eraan. Als ik dit op de sloop in een Corsa/Tigra vind, kan ik dit zo overzetten, of is dit totaal niet voorbereid? Ik weet van m’n eigen Astra dat er het 1 en ander goed voorbereid is.

      Zijn er nog meer dingen die zo makkelijk aan te sluiten/bij te bouwen zijn trouwens? Ik zag dat ze beugels voor mistlampen heeft, maar kon de kabels niet zo zien zitten. Zijn alle Tigra’s erop voorbereid of moet je dan net gewoon geluk hebben?

      Oh, en foto’s komen zsm. Plaatje bij het praatje, zeg maar. :D

      #17924693
      DeMeistah
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 December 2010

        voor het dashboard verlichting even de tutorial volgen op http://www.steve010.nl en daar ze evt ook bestellen zoals ik, was er uiteindelijk een klein uurtje mee bezig denk ik.
        kan zo snel alleen even een foto vinden van de tellers :

        gasveren kan je volgens mij bij door de panelen in je kofferbak eraf te halen, hier had Gert volgens mij een how-to voor als ik het me goed herinner

        #17924694
        Dominic
          Lid sinds:
          17 December 2009

          De klep gaat ook niet vanzelf open.. dit moet inderdaad met wat meer moeite..
          Denk dat dit bij alle Tigra`s zo is tenzij er iets aan verandert is ofcourse.. ;)

          #17924695
          gertjuh1968
            Lid sinds:
            20 February 2011

            de lampjes van het desboard gaat vrij makelijk.
            het midden consol is wat moeilijker, waar je voor uit moet kijken is de kabels van je kachel bediening.
            deze zit met een klipje vast. het is te doen maar die dingen kunnen vrij gemakelijk afbreken.
            heb je ook airco ?

            ik heb ff gezocht en hier staat hoe je het moet doen.
            viewtopic.php?f=9&t=146299&start=25

            ik had een probleem met de lampjes, elke keer weer knapte bij mij de zekerring eruit.
            hmmmm ff denken. als je de gewone lampje bekijkt dan loopt er één draad over het glas aan bijde kanten.
            bij de blauwe ledjes lopen er twee aan elke kant dus heb je 4 draadjes daarom maakte die van mij kortsluiting.
            ik heb aan bijde zijde 1 draadje weg geknipt zodat die er net zo uitziet als de orginele

            deze heb ik alleen maar vervangen door blauwe

            P.s. je kunt de ledjes niet meer dimmen met die dimmer zoals voor heen.

            die gasveren, ik heb zelf ook een tig uit 99, de achterklep blijft bij mij ook staan als deze naar boven staat en ook in de midden stand. maar hoe je de gasveren vervangt heb ik mij nog niet in verdiept

            #17924696
            GooneyBird
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 February 2010

              Bedankt allen voor de antwoorden. Zo te zien is het dus redelijk te doen om de LEDjes te vervangen, alleen wat gepriegel bij het kachelhuis. We willen zowiezo even het dashboard netjes maken. Er zit een aftermarket parkeersensor-systeem in, en het schermpje zit netjes (bovenop het TID-bolletje), maar het draadje kan netter weggewerkt worden. Ook is er een stukje afgebroken van het TID-bolletje, dus daar moet ik toch al even naar kijken. (Sloop! MP! Iemand hiero die zo’n ding nog heeft in nette staat?)

              Blijf ik zitten met de gasveren, en hoe die eruit te halen cq. te vervangen. Want zo’n klep zelf deadliften is niet leuk voor mij, en mijn vriendin heeft er echt 2 handen bij nodig. Hij blijft wel omhoog staan, maar ook maar net aan, en ik moet er niet aan denken wat er gebeurd als die klep naar beneden komt terwijl m’n meisie eronder staat… :shock:

              Oh, en een plaatje. En wat een plaatje. Originele Irmscher achterspoiler, zagen we vandaag bij het poetsen, met derde remlicht wat niet aangesloten zit (want dan zou je 4 remlichten hebben.)

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.