Gasklephuizen, wetenswaardigheden/vragen

Forumindex Forums Overige Opel algemeen Gasklephuizen, wetenswaardigheden/vragen

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17256676
    2000
    Moderator
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Het is de bedoeling dat hier vragen worden beantwoord die te maken hebben met gasklephuizen cq throttle bodies.

      Ik zal de aftrap geven:

      Ik ben redelijk bezig met een andere c20xe, en wil eigenlijk als de beurs het toe laat met throttle bodies gaan rijden.
      Ik kom op marktplaats diverse gaskleppen tegen van snelle motoren. Zijn die goed voor op een c20xe? Als ik naar echte kijk, dan is het niets andere dan een pijp met een gasklep erin, en even verderop een gat voor een injector(is natuurlijk iets ingewikkelder, maar de basis is zoals beschreven?.
      Bij de motor gasklephuizen zit er een berg meuk op die ik niet nodig heb. Stel ik haal alle overbodige zooi er af, voldoen ze dan nog aan de gasklep “eisen”, of zitten er dan allerlei gaten op verkeerde plekken? Zo ja, voldoet het netjes dicht maken van de gaten zodat ik het pijp/gasklep/injector basis principe over hou? Waar op te letten?
      Ook nog: hoe werkt de stationar regeling? De gaskleppen staan altijd iets open in een bepaalde stand en de injectie regelt de juiste hoeveelheid benzine bij? Of zit er een vast luchtomloop in/op?
      En hoe wordt het verschil tussen zomer en winter opgevangen? Ik weet dat er een lucht temp. sensor voor kan, maar dan ben ik bijna weer verplicht om een airbox te nemen, en dat wil ik niet. Een LFR lijkt me ook vrij onmogelijk.
      Kan bijv. een KMS ecu ook een klopsensor hebben?
      Vragen, vragen, vragen.

      Graag zoveel mogelijk on-topic :thumbup

      #18122530
      frank de jonge
        Lid sinds:
        23 May 2011

        Je kan toch gewoon individuele gaskleppen verkrijgen waar je je gewone MAF sensor bij kan gebruiken. Het afstellen van stationair moet geen problemen geven net als winter en zomer.
        dBilas heeft ze wel ls het goed is. Kost wat maar dan heb je ook wat.
        Software zou wel wat aangepast moeten worden om de beste waarden te verkrijgen. Gasreactie gaat behoorlijk omhoog met ITB’s

        #18122531
        mayhem
          Lid sinds:
          13 June 2006

          Er heeft in een engelstalig vauxhall blaadje ooit een how-to gestaan voor R1 carb’s op een c20xe.
          Meen dat boggbross daar de inlaatjes voor leverde.

          #18122532
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            45mm bodies 240 euro per stuk…(Chargertech)
            Spruitstukje opzoeken voor webers en je bent bijna klaar.

            Ze zijn er ook pasklaar voor de c20xe, iemand hier had dat op zn blokje.
            Dat is super. Maar dan kan je nooit de gaskleppen een keer op een andere motor bouwen als je dat zou willen.

            De nieuwere R1s hebben injectie…
            Boggbrother spruitstukje kost aardig wat geld.
            Ik had destijds veel beter webers kunnen kopen, het geknooi met die r1carbs was ook niet leuk.
            Het reedt wel leuk, maar teveel onderhoud, en niet echt hufterproof.

            Daarom op mn 6 cilinder, spruitstukken voor webers icm de bodies van chargertech :thumbup

            Ik ga dit topic ff in de gaten houden, want er zit nogal wat verschil in die dingen.

            #18122533
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              kijk ook eens op montronic.nl…..prijzen zijn ex btw als hetgoedis

              #18122534
              lenn0
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 February 2009

                Mijn keuze voor de kleinere beurs zou zijn:

                GSXR 1300 hayabusa gaskleppen , tapered, zijn door de jaren heen in verschillende diameters verschenen. (van 44mm tot wel 48mm aan de klep geloof ik)

                Origineel c20xe inlaat spruitstuk afzagen en netjes 4 pijpjes oplassen en alles natuurlijk goed afwerken.

                Gaskleppen van elkaar scheiden (het grote voordeel van de busa en andere suzuki kleppen), nieuwe afstanden bepalen en busjes tussen plaatsen.
                Bediening van de kleppen ook verlengen.

                Dan ben je al een heel eind. Brandstofgallerij voor het gemak origineel c20xe gebruiken, dan heb je daar geen werk aan.

                Stationair regeling zit er ook op geloof ik, die moet ook gewoon aan te sturen zijn met een vrij programmeerbaar systeem.

                Pipercross filter kopen met een dichte plaat, zelf de gaten bepalen, je kan in die plaat eventueel een inlaat lucht temp. sensor plaatsen.

                Ongeveer 150 euro voor de bodies compleet met TPS er op. Als je het netjes aanpakt mag dit kwa prestaties niet onder doen voor een dure kant en klare set, als je het mij vraagt.
                Scheelt alleen wel heel veel geld…

                #18122535
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Maar dan wel met flenzen oid gaan werken. Mijn ervaring met inlaatslangen is zeer slecht.
                  Heb vanalles getest met die r1 carbs toen. Wat een bocht was dat. 1x nooit weer.

                  #18122536
                  kiyamizio
                    Lid sinds:
                    5 February 2010

                    Als je het originele motronic gebruik dan zou je vier gaatjes kunnen maken na de gaskleppen en die slangentjes verbinden met je originele stappen motor
                    Lijkt mijn dat het dan gewoon werkt.

                    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.