GASKLEPHUIS PROBLEEM OPEL CORSA 1.4 TYPE C

Forumindex Forums Modellen Corsa GASKLEPHUIS PROBLEEM OPEL CORSA 1.4 TYPE C

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18409407
    An_8519
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 February 2021

      Beste forummers,

      Ik heb een vraag over de auto van mijn moeder.
      Het is al een oude auto maar hopelijk gaat hij van ieder geval dit jaar nog mee.

      Pas geleden brandde er opeens een oranje lampje op het dashboard, wel nog klein stukje mee naar huis gereden omdat hij oranje brandde, uiteraard gelijk in het boekje gekeken wat het kon zijn.
      De auto hield steeds stukken in tijdens het rijden en voor mij als vrouw was dit best een angstige ervaring.
      Gebeld naar de anwb en advies gevraagd, ze adviseerden mij om toch de anwb te laten komen.
      Deze meneer constateerde een probleem met de gasklep. 1e optie was laten reinigen want hij was inderdaad sterk vervuild, dit heeft helaas niet geholpen. Nu is pas de gasklephuis eruit gehaald en hebben we hem opgestuurd en is hij weer onder de motorkap teruggeplaatst. Het oranje lampje blijft branden en helaas blijft de auto inhouden. Komt dit doordat hij nog steeds in de noodloop rijdt of is er dan meer aan de hand? De reparatie was al iets heel duurs, daar waren we ons van te voren van bewust maar, ik weet nu even niet hoe verder.
      Hopelijk heeft iemand advies voor mij.

      Gr. Angela

      #18409430
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Slecht diagnose, meestal is de motor computer defect. Als u dicht bij Capelle a/d IJssel woont, kom effe langs, ik ken deze model inside-out.

        #18409446
        An_8519
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 February 2021

          Beste Liviu, bedankt voor je reactie. Toevallig woon ik inderdaad in de buurt. De auto is oud, het is de boodschappen auto van mijn moeder. Mijn vader heeft net uit mijn hoofd 700 euro betaald voor de gasklep die was opgestuurd. Ik zou dan even met hem moeten overleggen dan. Weet niet of de auto het nog waard is zeg maar.

          De foutcodes die naar boven kwamen via de anwb waren trouwens: P1550 & P1122. Ik heb er vandaag een stukje in gereden en hij houdt nog steeds in na geremd en stil hebben moeten staan voor het stoplicht.

          #18409462
          liviu2004
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 April 2014

            P1122 heeft niets te maken met gasklephuis. 700€ vind ik veeel te vel. Zo gasklephuis tweedehands mischien 50€ max? Ongelooflijk.

            P1122 is motor ecu defect. U kan betje op deze site zoeken voor deze foutcode.

            P1550 komt als volgende van P1122.

            Maar toch begrijp ik niet. Als iemand betaal me 700€ en auto toch defect is, kan ik de geld houden? Hoe kan dat in 2021 Europa Nederland?

            Geen verantwoordelijkheid?

            #18409467
            An_8519
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 February 2021

              Oei, hier wordt ik Inderdaad niet vrolijk van! Vooral omdat hij er bij een garage eerst nog de gasklep gereinigd is als eerste optie, wat dus uiteraard, en naar wat nu blijkt dus niet geholpen heeft. Ik geloof u op uw woord, maar is er misschien een mogelijkheid om morgen (het is al laat nu) het scanrapport van de anwb naar u te kunnen sturen om even mee te kijken, mits dat niet teveel gevraagd is uiteraard?

              #18409478
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Ik denk dat ze de ecu zullen hebben opgestuurd voor dat geld.

                 

                Waarschijnlijk naar ac tronics. Dat zijn eigenlijk prutsers.

                 

                 

                #18409480
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Die 700 euro terugvragen of ze de kans op oplossen zonder extra kosten geven.

                  #18411100
                  An_8519
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    16 February 2021

                    Beste Liviu, kan ik met jou in Contact komen buiten dit forum om? Mvg. Angela

                    #18411123
                    liviu2004
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 April 2014

                      Opgelost.

                      Wat jullie denk? Ja hoor, AC tronics ecu. Een andere erop, nieuwe en motor perfect loopt.

                      885AB356-6AB8-4376-8F4A-476EC3EB0706669DC81F-4597-4CD3-A482-CC377CCB03393220FDF0-936F-4FFD-B69E-AF5DFA0AAF64

                      #18411134
                      Elektron
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 February 2018

                        An_8519 Ik heb je een bericht geschreven

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.