Gasklephuis Opel Corsa C

Forumindex Forums Modellen Corsa Gasklephuis Opel Corsa C

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Rinnerdos
    Deelnemer

Mijn gasklephuis is stuk, vastgesteld door ANWB. Heb m laten slepen, garage zegt nu €600 om te laten vervangen en monteren. Nu zie ik dat online zo’n ding lang niet zo duur is, en volgens mij is de montage niet moeilijk. Echter, heb je professionele uitrusting nodig om m te installeren (elektronisch, programmeren oid)?

En wat zijn de overwegingen een Pierburg te bestellen tov bijvoorbeeld Bosch? Zie bijv. https://www.winparts.nl/motordelen-toebehoren/gasklephuis/opel/corsa-c-x01-bouwjaar-2000-09-2009-12/c1186-588-14693/gasklephuis-7-09460-03-0-pierburg/p1470014.html, hier straat iets over dat ie geprogrammeerd moet worden. Wat voor programmeren bedoelen ze dan?

Ik hoor het graag!

Motormuis
      Deelnemer

zodat de gasklep ook daadwerkelijk werkt als je op het gaspendaal trap het is namelijk een elektrisch bediend gaspendaal en gasklep en die werken via de computer in de auto

Rinnerdos
        Deelnemer

Akkoord, maar kan een ‘doe het zelver’ het onderdeel dan vervangen, of moet dat bij de garage? Ivm dat ‘programmeren’.

bandido
          Deelnemer

Van opel corsa c kan je zo het gasklephuis vervangen zonder inleren met computer. Heb hem vaak genoeg eruit gehad om schoon te maken en ook 1x gewisseld met 1 van de sloop.

Regelmatig even checken of niet vuil is van binnen door roet aanslag want dan kan opel slecht lopen zelf dit probleem gehad.

Kan bij jou ook het probleem zijn geweest dat hij vuil was en de garage plaatst jou natuurlijk een nieuwe.

Rinnerdos
            Deelnemer

Oke top, dank!

ANWB heeft m helemaal open gemaakt etc, was niet vies verder.

bandido
              Deelnemer

Carter ontluchting ook eens checken. Slangen zitten ook wel eens vol met smurie zeker met veel korte stukken. En het ontuchtings gaatje in gasklephuis opboren. Staat ook beschreven in howto als goed is.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.