Gas respons is niet zuiver

Forumindex Forums Modellen Astra Gas respons is niet zuiver

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233996
    Astranomic
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 May 2007

      Hoi People,

      Ik heb al ’n tijdje één “probleem” met mijn gas respons.
      Als ik gas geef / accelereer en overschakel naar de volgende versnelling dan “schiet” mijn toerental iets omhoog met +/-100 toeren voordat hij minder wordt. Een soort idee van eerst je koppeling intrappen dan pas je poot van het gaspedaal…en nee dat is niet het geval hiero haha :P Niet echt irritant maar het is niet de manier zoals het zou moeten wezen…

      Wie kan me vertellen waar ik eventueel naar zou moeten kijken om dit “probleem” te kunnen verhelpen?

      De motor van mijn Astra G is één Z20LEH (met electronisch gaspedaal). :vertag

      Alvast bedankt voor het meedenken, :thumbup

      Gr,

      Steven

      #17832978
      red-bull
        Lid sinds:
        30 June 2004

        hallo,

        stappen motor al nagekeken?

        mvrg Rob

        #17832979
        KadAstra-EF
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 July 2010

          ja, stappenmotor zou goed kunnen.
          Als je de koppeling indrukt, blijft hij dan secondenlang op toeren en daalt pas daarna naar ongeveer 900 toeren ?

          groet, Rik

          #17832980
          Astranomic
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 May 2007

            Als de motor stationar draait en ik druk de koppeling in blijft het toerental gewoon stabiel.
            Het is dus alleen bij overschakelen tijdens (snel) accelereren met +/- 100 toeren.
            De toeren blijven dan ook niet “hangen” het lijkt dus net of je een dotje gas geeft de toeren zakken ook meteen weer naar beneden toe als dit “probleem” zich voor doet…:hmmz

            Gr,

            Steven

            #17832981
            OscaR-16v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 May 2009

              [rquote=1888952&tid=144296&author=Astranomic!!!]Als de motor stationar draait en ik druk de koppeling in blijft het toerental gewoon stabiel.
              Het is dus alleen bij overschakelen tijdens (snel) accelereren met +/- 100 toeren.
              De toeren blijven dan ook niet “hangen” het lijkt dus net of je een dotje gas geeft de toeren zakken ook meteen weer naar beneden toe als dit “probleem” zich voor doet…:hmmz

              Gr,

              Steven[/rquote]

              ik heb af en toe hetzelfde met mijn astra g. het is wel schijt irritant.

              meestal nadat ik de auto een x heb uitgezet en later weer start is het probleem weg.

              het gaat hier om een 1.6 16v

              #17832982
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                De Z20LEH heeft geen stappenmotor, is een E-gas motor.

                Vervuiling van de gasklep kan het probleem veroorzaken.

                Willem

                #17832983
                Astranomic
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 May 2007

                  Oja misschien dat ik het niet duidelijk vermeld had maar dit “probleem” doet zich gewoon elke keer voor en is dus gewoon permanent aanwezig…

                  Gr,

                  Steven

                  #17832984
                  red-bull
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    [rquote=1889070&tid=144296&author=Astranomic!!!]Oja misschien dat ik het niet duidelijk vermeld had maar dit “probleem” doet zich gewoon elke keer voor en is dus gewoon permanent aanwezig…

                    Gr,

                    Steven[/rquote]

                    hallo,

                    als je kleppenhuis smerig is net zoals wim v6 zegt (en dan mag je daar vanuit gaan hoor :thumbup ) blijft deze ook vies .

                    dus altijd deze problemen.

                    mvrg Rob

                    #17832985
                    Astranomic
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 May 2007

                      Kijken kan geen kwaad uiteraard toch vreemd dat dit al gebeurt terwijl het motorblok pas 20.000km erop heeft zitten gloedje nieuw dus…

                      Gr,

                      Steven

                      #17832986
                      CarloAstra
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 December 2006

                        er hoeft maar 1 slangetje van de carterventilatie verkeerd te zitten, en het boeletje vervuild als de ziekte.

                        kijk er in ieder geval naar.

                        anders zal je waarden moten controleren.

                        Willem

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.