garagisten

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie garagisten

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363746
    timmerman_606
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 February 2009

      Ik ga een opel verhaaltje vertellen: Vorig jaar kocht ik een Opel antara 10/2016 als tweedehands (directiewagen opel)met 8000km op de teller. Twee weken geleden sprong mijn zekering. Nadat ik deze vervangen had, vroeg de radio de code. Ik woon aan de Nederlandse grens Putte/Kapellen en de verkoper was de Opel garage in Izegem (West Vlaanderen 130 km). Na wat mails en telefoons kwam ik achter de code van de radio die deze echter weigerde.  Ik ging ten rade bij mijn lokale opelgarage te Kapellen en ondanks wat telefoons kwamen we niet verder. Toen heb ik de telefoon genomen en Opel Belgie Kontich gebeld. Tijdens dat gesprek kwam ik te weten dat ik de code kon aanvragen aan Opel maar dat  zou me 53 euro kosten. Op mijn vraag wat er zou gebeuren als ik dezelfde code zou krijgen als die ik had, ging het erover dat de fabriek moet kunnen verifieren dat ik de eigenaar was waarop ik zei: ” Dan kom ik tot bij u gereden”. Dan zal je ver moeten rijden klonk het aan de andere kant want ik zit in Boekarest. Dus zat er niks anders op dan garage Decaigny te contacteren om een afspraak te maken en een ritje van 130 km heen en 130 km terug te maken. Daar werden we prima ontvangen, de medewerker achter de balie liet de auto binnen rijden en zag ook dat de code niet klopte. Hij belde naar de garage in Antwerpen waar de auto in onderhoud was voor Opel maar ook deze mensen beschikten over dezelfde code. Hier stond ik dan 3 maanden na de garantie  wat nu?. De medewerker achter de balie vertelde me dat ze het wel gingen oplossen. De radio werd er uit gehaald en deze zou naar een werkhuis gaan om hem uit te lezen en eventueel opnieuw te programmeren. Als hij klaar was zouden ze me hem opsturen en moest ik maar naar mijn lokale dealer gaan om hem erin te steken. Kosten waren er niet want wij konden er niet aan doen en dat maakte deel uit van  goede service. Deze week telefoon….. mijn radio was klaar of ik hem kon komen halen want het risico om hem op te sturen wilde ze niet nemen. Dus terug 130 km  om de radio te halen in Izegem . Toen we aankwamen excuseerde de medewerker zich want de rekening moest betaald worden en hij kon er helaas niets aan veranderen . De radio had wel de juiste code maar door een piekspanning ? zou de software beginnen flippen zijn. Dat kan allemaal best, maar weet eerst te zeggen wat het gaat kosten VOOR deze binnen gaat voor herstelling en niet nadien. Ik stond voor een voldongen feit. De radio was gemaakt 100 euro voor de externe reparateur 21 % BTW en 25 EURO om een stekkertje  in te steken en de radio in de schuif te zetten.Best veel geld voor een service. MIJ zien ze er nooit meer want 100 euro zouden we ondanks de afspraken nog betaald hebben. Het was hun schuld ook niet maar dan nog factuurtje btw en inbouwkosten. SPIJTIG voor de medewerkers want dat zijn super vriendelijke mensen maar de bejaarde eigenaar heeft blijkbaar nooit gehoord van klanten tegemoet komen.  520 km en 151 euro zijn mijn kosten. Met een opleg van 150 euro had ik een leuke radio in Nederland kunnen laten plaatsen.  Dus denk eraan de software van Opel radio s kan in de soep draaien  door een gesprongen zekering. En eerst de prijs weten en dan eventueel laten maken. LET WEL, DIT IS EEN PRINCIPEKWESTIE.  Waar is de tijd dat we alles zelf konden doen.

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.