G Z16XE foutcode P0304

Forumindex Forums Modellen Astra G Z16XE foutcode P0304

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272601
    Astra_DLS
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 March 2008

      Net op de terugweg begin de auto in te houden met optrekken tot ca. 3000 toeren. Daar liep hij wel goed door. Het sturingslampje sprong ook aan.

      Thuis gelijk even gemeten en daar kwam storing P0304 uit: Misfire detected Cilinder 4. Iemand een idee waar dit in kan zitten en hoe dit te testen is?
      Ik heb al snel de kap er even afgetrokken, maar kreeg de bobine brug niet zo snel open.

      Mijn vrouw gaat morgen een week weg met de Astra, kan dit veilig met deze storing?

      #18289369
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Nee, het is niet veilig om te rijden met misfire fout. U kunt de katalysator beschadigen.
        Verdachten: bougie, bobine, compressie, injector, ecu.

        #18289370
        Astra_DLS
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2008

          Vanavond even wat testjes gedaan. De bougies zijn droog en zien er allemaal gelijk uit. Als je de motor start loopt ie netjes op 4 cilinders. Als ik een rondje ga rijden schiet ie op een gegeven moment in storing en schakelt hij cilinder 4 uit. Als ik dan de storing rijdend reset, dan kan ik weer ca. 10 minuten rijden zonder storing en dan schiet ie er weer in.

          Het lijkt erop of de injector vervuild is. Morgen eerst maar es forte halen en tanken. Dan even een rondje blazen en kijken of de storing eruit blijft.

          Voor komende week wat anders moeten regelen.

          #18289371
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            mocht de reiniger niet helpen en je weet zeker dat het je injectoren zijn kun je altijd nog de injectoren demonteren van je motor en op deze manier reinigen
            https://www.youtube.com/watch?v=_NMM6Mk79rg” onclick=”window.open(this.href);return false;

            #18289372
            Nick-GSI
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              P0304 is 9 van de 10x bougies of bobine defect

              #18289373
              Astra_DLS
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 March 2008

                Vanavond heb ik ca. 50 kilometer gereden met de injector reiniger erbij. Optrekken boven de 3k RPM geen probleem, stationair rijden op de CC ook geen probleem, optrekken: wel een probleem. Met name tussen de 2000 en 3000 toeren houdt ie in en springt de storing naar boven.

                De bougies hebben we nagelopen, daar lijkt niet zoveel mee aan de hand. Alle 4 zien ze er hetzelfde uit en hebben we met een staalborstel nog even wat schoner gemaakt.

                Bobine dus maar nakijken dan.

                Edit: even snel rond gezocht: De bobine zit dus in de brug verwerkt?
                Link naar GM parts

                Deze kost 85 euro, dat valt nog mee. Direct even bougies mee bestellen dan.

                #18289374
                bart-gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2012

                  ja bobine is gewoon een brug.. zit er idd in… geen los blok met kabeltjes…

                  #18289375
                  Astra_DLS
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 March 2008

                    Dat scheelt. Dan gaan we die handel maar es vervangen.

                    #18289376
                    Astra_DLS
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 March 2008

                      Inmiddels de bobine vervangen en de storing verdwenen. Ik heb reeds 200 kilometer gereden.

                      #18289377
                      Banjerrr
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 November 2014

                        Mooi! Hopelijk blijft hij nu weg :)

                        #18289378
                        Astra_DLS
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 March 2008

                          Inderdaad. Volgende week op vakantie dus we gaan kijken hoe de astra zich houdt.

                          #18289379
                          Banjerrr
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 November 2014

                            Mocht hij nou toch weer terug komen, dan zijn er vast nog wel mensen hier die je ermee willen helpen.

                            #18289380
                            Astra_DLS
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 March 2008

                              Dat komt denk ik wel goed. Ik heb gelukkig een OBD Bluetooth kastje dus storingen zijn snel uit te lezen.
                              Nu nog de condensor en de distributie regelen en dan kan ie er weer tegen voor de komende jaren.

                              Staat pas 207000 op, dus er zitten nog zat kilometers in het vat.

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.