Foutcode P1640 een geen MM lampje meer

Forumindex Forums Modellen Corsa Foutcode P1640 een geen MM lampje meer

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18349229
    Kleine-Paul
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 November 2012

      Goedenavond allemaal,

      Mijn Opel Corsa B geeft/gaf bij iedere rit het MM lampje aan.

      Dit komt voor sinds ik de EGR heb afgedopt. Nu was de code puur om de stroming EGR en verder niets. Code wissen, verder rijden en niets aan de hand.

      Nu brand sind kort het lampje niet meer na een rit, dat vond ik wat raar. Ik dacht laat ik hem weer eens uitlezen na lange tijd.

      Inderdaad de stroming EGR storing stond er in maar ook “P1640 – Quad Driver-module (QDM) (00) – Niet aanwezig”.

      Ik heb de code gewist maar de P1640 komt na iedere keer starten weer terug.

      Iemand enig idee wat dit kan zijn en of het iets te maken heeft met het MM lampje dat het niet meer doet?

      Het gaat om een Opel Corsa B X14SZ automaat. Er is onlangs niets aan de auto gedaan en ook merk ik niets aan de auto (zowel aan het rijden als verbruik).

      Enige opvallende is dus dat het MM lampje niet meer brand (ook niet verlicht bij op contact zetten/starten.

      Ik dank jullie alvast voor het advies.

      #18349231
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014
        #18349238
        Kleine-Paul
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 November 2012

          Ik zal eerst eens naar de krusassensor gaan kijken (ik neem aan dat je hier op doelt).

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.