Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Foutcode P1526-51
- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 27 april 2019om 20:41 door Johan6644.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2018 om 21:55 #18362657
Als ik ongeveer 100KM gereden heb dan gaat het motorstorings lampje branden en de esp waarna het motorvermogen weg is.
ik heb dan storing P1526-51 wat wil zeggen Onderste positie gasklepregeling niet geleerd, en waarschijnlijk door de eerste ook P1606-39 onwaarschijnlijk motorkoppel.
Heeft iemand enig idee waar dat aan ligt ?
motor uitzetten en opnieuw starten laat ESP lampje uitgaan, motorstoringslampje blijft branden en je kunt gewoon verder rijden, tot je weer een stuk van ongeveer 100KM gereden hebt en dan gaat ESP weer branden
26 december 2018 om 22:02 #18362658Wat is de motorcode en model Opel ?
26 december 2018 om 22:08 #18362659Astra H 1.4 xep
26 december 2018 om 22:11 #18362660Zou zo snel mogelijk je gasklephuis eens bekijken of deze niet vervuilt is, voor je ECU naar de haaien is ;)
26 december 2018 om 22:13 #18362662is dit een vaak voorkomend probleem met deze foutcode ? ik vind het zo vreemd dat de storing pas optreed als je er 100KM ver mee gereden hebt.
26 december 2018 om 22:18 #18362663Heb het inderdaad een aantal keer gehad, meestal wanneer het te laat was en ik de ECU mocht vervangen omdat het gasklephuis de eindtrappen in de ECU had overbelast.
Aan gasklephuis koekt naar verloop van tijd (en verstopte carter ventilatie) zwarte meuk aan, deze zorgt er dan voor dat de klep niet geheel meer sluit waardoor de ECU de 0 positie niet kan inleren. Als de gasklep vervolgens dicht blijft hangen fikt de ecu door als het lang genoeg duurt.26 december 2018 om 22:31 #18362665Dat wil dus zeggen met remreiniger aan de gang ? of is dit gasklephuis daar te gevoelig voor.
26 december 2018 om 22:58 #18362666Met temreiniger en doekje aan de gang ja ?
26 december 2018 om 23:49 #18362673Morgen eens kijken of ik er fatsoenlijk bij kan en hoe vuil hij is, oorzaak zal wel die fijne egr zijn.
28 december 2018 om 09:55 #18362698Gisteren even de slang eraf gehad, was wel redelijk vuil (na 160.000km), voornamelijk de randen van de klep, maar gezien de temperatuur van 1 graad boven nul en het feit dat ik geen nieuwe pakking heb ben ik niet verder gegaan dan reinigen vanaf de bovenkant.
Op korte stukken krijg ik de storing niet dus is het even afwachten een paar dagen tot na oud en nieuw zodat ik bij de garage terecht kan.
28 december 2018 om 17:20 #18362704[quote quote=18362698]Gisteren even de slang eraf gehad, was wel redelijk vuil (na 160.000km), voornamelijk de randen van de klep, maar gezien de temperatuur van 1 graad boven nul en het feit dat ik geen nieuwe pakking heb ben ik niet verder gegaan dan reinigen vanaf de bovenkant. Op korte stukken krijg ik de storing niet dus is het even afwachten een paar dagen tot na oud en nieuw zodat ik bij de garage terecht kan.[/quote]
Pakking is een rubberen ring, dis kan je meestal wel hergebruiken, de randen zijn het belangerijkste maar moet het wel te doen zijn buiten.
Gasklephuis wordt warm, door de warmte wordt die meuk zacht en gaat het plakken, dus kan inderdaad goed zijn dat bij korte stukken je geen problemen krijgt maar pas bij grotere afstanden28 december 2018 om 17:45 #18362705ja dat zou een verklaring kunnen zijn dat hij het pas op grotere afstanden doet, ik heb in ieder geval een hoop rommel eraf gekregen met borstel en remreiniger en een doek, dus hopelijk genoeg voor een paar dagen.
normaal gesproken zou ik zoiets even snel zelf doen, maar met deze temperaturen dus even niet.
10 januari 2019 om 19:39 #18363005vandaag is het gasklephuis eraf geweest en het was enorm smerig eronder, dat is allemaal schoongemaakt en ook de lopers en de printbanen zijn schoongemaakt, nu hopen dat het probleem wegblijft.
[IMG]https://www.mupload.nl/img/cftiphzan1489.jpg[/IMG]
[IMG]https://www.mupload.nl/img/ql4lff3s.jpg[/IMG]
13 januari 2019 om 22:10 #18363091Als je gasklephuis los is gehaald moet deze opnieuw geleerd worden dit kan door middel van de op-com software deze zal dan opnieuw gekalibreerd worden anders gaat de motor slecht rijden en inhouden.
13 januari 2019 om 22:52 #18363093Nee, niet voor z14xep, ecu zelf kalibreerd met elke contact aan.
13 januari 2019 om 23:21 #18363096Vanwege het pokkeweer kon ik het niet zelf doen dus is het in de lokale garage gedaan.
maar idd als het contact uit is geweest calibreert hij zichzelf weer, dat hadden we onderweg ook, als de storing optrede konden we enkel het contact uitzetten en opnieuw starten om weer verder te kunnen.
27 april 2019 om 20:41 #18365854Sorry. Reactie verwijderd omdat ik dacht dat ik hier een nieuw topic startte. Excuus.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.