foutcode Opel Combo Z1.6SE uit 2002

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) foutcode Opel Combo Z1.6SE uit 2002

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218490
    andrew2
      Lid sinds:
      22 September 2007

      Op het “overige modellen” gedeelte van het forum is het wat rustig en aangezien een Combo feitelijk een Corsa van het vorige model is, plaats ik mijn vraag hier ook maar even:

      De Combo van mijn werk gaf al enige tijd een foutcode aan (welke weet ik helaas niet). Tijdens de grote beurt deze week bij een Opeldealer was de diagnose de krukassensor of de nokkenassensor. Ze zijn allebei vervangen. Na ophalen bij de dealer begon na circa 50 km het MM-lampje weer te branden en ben ik bij de dichstbijzijnde Opelgarage langsgegaan om de computer uit te laten lezen. Men vond de volgende interessante foutcode:

      P1345: correlatie krukas/nokkenas

      Voor de duidelijkheid, zowel voor als na de grote beurt vertoont de motor geen enkele storing qua gebruik, vlot starten, goed stationair, goede trekkracht, geen gestotter, helemaal niks!

      Alvorens bij de eigen dealer aan te kloppen, heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Men heeft tijdens de beurt ook de motorthermostaat vervangen en daarvoor moest de distributie eraf. Zou deze fout kunnen wijzen op een niet op tijd staande distributie????

      Andrew

      #17628076
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        storing geeft aan dat de Krukas en nokkenas niet goed op elkaar zijn afgestemd en dus zals bij de meeste opel dealers de riem er met 1 oog dicht is omgelegd en alle terug gemonteerd zonder exact te timen.

        daar lijkt het tenminste op.

        bij mijn V6 was een dealer opgelegde riem zo opgelegd dat de 1e 2 nokkenassen een halve tand te vroeg stonden en de 2e 2 nokkenassen een halve tand te laat..

        auto is na vervangen riem door mijn vader en mijzelf ook gewoon VEEL beter gaan rijden dan ze al deed, en ook een stuk zuiniger geworden.

        Willem

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.