Fluiten bij gasgeven en motor houd in

Forumindex Forums Modellen Corsa Fluiten bij gasgeven en motor houd in

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18370601
    Jan1983
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 December 2019

      Beste ik heb sinds kort een Opel Corsa c gsi.

      Gisteren begon ineens als ik gas geef de motor te fluiten en had ik geen vermogen meer.

      Na uitlezen kreeg ik alleen lambda sensor en kon deze resetten. Vanmorgen starte hij weer gewoon en miste ik wel beetje vermogen maar hoe warmer de motor werd begon het gefluit weer en had ik geen vermogen ook maakte de luchtfilter zwaar geluid met gas geven .

      Het geluid komt links boven ergens bij de motor vandaan.

      Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat het kan zijn ?

       

      Groeten Jan

      #18370604
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Kat verstopt (uitlaat).

        #18370617
        Motormuis
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 March 2005

          zou ook een lekkage van de inlaat pakking kunnen zijn of een schuur ergens bij het inlaatspruitstuk

          #18370627
          Jan1983
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 December 2019

            Heb vandaag kleppendeksel eraf gehaald en deze heeft olie gelekt naar de bougies en stonden helemaal onder de olie toen ik bobine eraf haalde heb dit schoongemaakt en nieuwe pakking besteld morgen kan ik hem weer opbouwen met nieuwe pakking en bougies

            #18370739
            Jan1983
            Deelnemer
              Lid sinds:
              20 December 2019

              Heb inmiddels bobine bougies kleppendeksel pakking lamdas en kat vervangen en nog zelfde probleem had even de egr verwijderd en dan loopt hij beter is het ook mogenlijk om deze helemaal weg te laten en dan af te dopen ? Iemand ideeën

              #18371822
              Deventer
              Deelnemer
                Lid sinds:
                25 August 2018

                Is de Corsa GSI misschien voorzien van een turbo ? zo-ja, zoek daar maar eens.

                #18371834
                richardschaeks
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 October 2008

                  De corsa C gsi is nooit standaard geleverd met een turbo, allemaal 1.8 16v met een 125 pk. Probleem word erger naar mate de motor warmer is, warmte zet uit, dus ergens een pakking, egr, in/uitlaat(al denk ik dat laatste niet), bus remmenreiniger, motor starten en dan spuiten op de pakking delen kijken of de motor ff slechter gaat lopen of juist wat hoger in toeren.

                   

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.