Fluit toon 1.6T

Forumindex Forums Modellen Insignia Fluit toon 1.6T

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18553229
    inzane19
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 June 2007

      Beste forum leden,

      Na jaren een ander merk te hebben gereden ben ik nu weer terug bij Opel met een Insignia uit 2015. GK-284-X :bye:

      De auto heb ik afgelopen vrijdag gekocht en hij rijdt opzich prima.

      Hij schokt wat bij zachtjes het gaspedaal in trappen maar dat lost zichzelf op door gewoon het pedaal wat dieper in te trappen (misschien heeft iemand een idee?)

      Echter maakt hij ook een vreemd geluidje vermoedelijk van de turbo (zie video en zet het volume hard)

      Op de achtergrond hoor je heel licht een toontje (wat in het echt meer hoorbaar is) en dat hoor je vooral als je het gaspedaal zachtjes los laat en weer zachtjes in trapt.

      Dit geluidje is weg als ik terug schakel naar zn 4 en het gaspedaal goed in trap.

      Dit komt alleen elke keer na uren stil gestaan te hebben weer terug.

      Het zal vast geen groot probleem zijn maar wil het toch even bij jullie neerleggen.

      #18554625
      Lionheart
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 August 2014

        Hoi,

        ik kan het niet heel goed horen op het filmpje, maar ik heb de zelfde motor in mijn insignia en ook een probleem met een fluittoon na 94.000 km op de teller.

        dit is bij mij meer te horen bij stadsverkeer en met het wegrijden en het afzetten van de motor.

        na met uitlezen bleek er code P0171 in te staan.

        probleem bij mij is een klepje in het kleppendeksel wat niet meer goed werkt.

        is niet los te krijgen maar moet heel het kleppendeksel vervangen worden.

        kijk even naar deze https://www.youtube.com/watch?v=CKl_G0G9kmo&list=PLoroFQJeVoG0Wlrubws57xE3i93Gh5bA7&index=42

        of andere of het probleem misschien overeen komt met dat van jou.

        #18554993
        Jonkman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 September 2011

          Dit heb ik ook gehad bij 96000 km,  Opel Insignia  1.6 turbo BJ 2015,  moest het kleppendeksel vervangen.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.