Flexride versus standaard onderstel Insignia

Forumindex Forums Modellen Insignia Flexride versus standaard onderstel Insignia

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212380
    M.M.M
      Lid sinds:
      23 September 2009

      Het is bijna zover. Over enkele maanden mag ik dan eindelijk een Insignia gaan bestellen. king:

      Ik ben er al zo’n beetje uit welke configuratie het moet worden, maar over één ding ben ik nog niet uit en dat is het onderstel. De reden hiervoor is dat ik rugpatiënt ben.

      Ik heb onlangs een proefrit gemaakt in een Insignia met een standaard onderstel. Door de bank genomen een perfecte wegligging en stuurgedrag. Alleen als je harder dan 110 km/u rijdt vond ik de demping iets te straf worden. Aangezien ik bijna 70K kms per jaar rijd en regelmatig lange ritten maak, zou ik graag wat meer comfort zien in het onderstel.

      Daarom zou ik graag reacties willen ontvangen van Insignia berijders die ervaring hebben met het Flexride onderstel. En dan met name de Tour mode van dit systeem. Wellicht zijn er ook mensen die zowel met een standaard onderstel als met een Insignia Sport met Flexride hebben gereden en dus echt een goed vergelijk (hebben) kunnen maken.

      Ik zie jullie reacties met belangstelling tegemoet :wors

      Alvast bedankt.

      #17525881
      2e-c14nz
        Lid sinds:
        5 June 2009

        Hee,

        Aller eerst welkom!

        Ik heb wel in diverse tests gelezen dat het flexride onderstel zéér comfortabel is als het gaat om lange ritten, en het zou zeker de investering waard zijn. Hij zou goed gedempt zijn, maar hij zou niet als een 2cv over de weg heen zwabberen. Tevens zou je nog wel goed kunnen voelen waar de wielen heen gaan. Aangezien er nog niet heel gek veel insignia rijders op het forum zijn, denk ik dat het toch het het beste is om even een test ritje te maken. Jammer genoeg haal ik alle info ook maar uit tests, dus kan je helaas geen concrete info geven. Hoop dat ik toch iets heb kunnen toevoegen :P

        Gr, sander

        #17525882
        nicocorsa
          Lid sinds:
          6 June 2006

          ik zelf rijdt met een insignia cosmo met de lederen sport stoelen die verwarmd en geventileerd zijn .

          ik rijdt per jaar een 30dkm .

          voort moment heb ik er al een 10dkm opzitten en ben heel tevrede over deze combi .

          mijn baas zaakvoerder van een erkende opel garage heeft een insignia sport tourer in sport uitvoering met flexride op en hij vond de auto in zijn tour stand heel aangenaam. zeer comfortabel maar dan ook wel met die ledere sport stoelen die verwarmd en geventileerd zijn

          volgens mij maakt de combi vooras en stoelen en banden maat veel uit voor comfort wat je wil kiezen .

          mijn heeft de gewone as de speciale stoelen comfort stoelen in leder met de 20″ velgen en ik en vriendin inclusief kindje zijn heel verasst van comfort van de wagen .

          #17525883
          M.M.M
            Lid sinds:
            23 September 2009

            Bedankt voor de info tot nu toe. Ik zie graag nog meer reacties tegemoet om een goed beeld te kunnen vormen.

            #17525884
            TonSR
              Lid sinds:
              29 October 2007

              mogelijk zou je een importeur kunnen contacten,je probleem voor leggen
              en kan je mischien zelf een proefrit maken.
              veel suc6.
              vgr tonsr.

              #17525885
              JeroenZ
                Lid sinds:
                8 October 2009

                Ik rijdt zelf sinds mei in een Insignia Sport.

                De stoelen in de sportversie zijn erg goed, het flexride bevalt ook prima.
                De tour stand echter gebruik ik zelden. Het verschil tussen standaard en tour vind ik erg klein. In sport stand heb ik de hardere demping uitgeschakeld want ik vind de standaad mode hard zat.

                De velgmaat maakt ook uit natuurlijk, ik heb de standaard 18″ velgen en ben blij dat ik niet voor 19″ of 20″ ben gegaan.

                De Opel bevalt goed maar je moet een wat stuggere auto waarderen (vorige auto was een Alfa 159 en die was qua comfort iets beter dan de Insignia).

                #17525886
                CLOG
                  Lid sinds:
                  17 January 2010

                  Hi M.M.M

                  Mischien ben ik te laat met mijn advies.

                  De flexdrive geeft een ideaale optie voor confort en spotiviteit, met een druk op de knop heb je 3 varianten in rij confort.
                  Als ik een Insignia zou kopen is dat de eerste optie die ik zou nemen.

                  Groetjes
                  Clog

                  #17525887
                  M.M.M
                    Lid sinds:
                    23 September 2009

                    origineel gepost door CLOG
                    Hi M.M.M

                    Mischien ben ik te laat met mijn advies.

                    De flexdrive geeft een ideaale optie voor confort en spotiviteit, met een druk op de knop heb je 3 varianten in rij confort.
                    Als ik een Insignia zou kopen is dat de eerste optie die ik zou nemen.

                    Groetjes
                    Clog

                    Hallo Clog,

                    De keuze is al gemaakt en zoals je hieronder ziet wordt het een mooi compleet exemplaar. :D Desondanks bedankt voor de reactie.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.