File rijden met de adaptieve cruise control

Forumindex Forums Modellen Grandland X File rijden met de adaptieve cruise control

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18359476
    Srettul
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 April 2018

      Hallo,

      Het schijnt te moeten kunnen, in de file met de adaptieve cruise control en dan geen gas geven en niet remmen.

      Alles gaat vanzelf, volgens de handleiding in ieder geval.

      Bij mij gaat zodra de file tot stilstand komt en de GLX afremt tot stilstand meteen de regelaar op onderbroken en de automatische rem gaat erop.

      Ook de “RES” knop bedienen of het gaspedaal indrukken (zoals beschreven) zorgt er niet voor dat de cruise weer oppakt.

      Iemand hiermee bekend, heb ik een instelling gemist? :scratch:

      Ik hoor het graag.

      #18359500
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Beste Srettul,

        ik weet niet beter dan dat ik in de file met adaptieve cruise control automatisch mee rij met de file. Inderdaad tot de file echt stil staat. Dan stopt de adaptieve cruise control. Vanaf dat moment rij ik zelf. De adaptieve cruise control is weer in te schakelen bij voldoende snelheid en afstand met de voorganger.

         

        #18359502
        Srettul
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 April 2018

          [quote quote=18359500]Beste Srettul, ik weet niet beter dan dat ik in de file met adaptieve cruise control automatisch mee rij met de file. Inderdaad tot de file echt stil staat. Dan stopt de adaptieve cruise control. Vanaf dat moment rij ik zelf. De adaptieve cruise control is weer in te schakelen bij voldoende snelheid en afstand met de voorganger.[/quote]

          Hmmm, toch vreemd. Zou vanzelf weer weg moeten rijden.

          Ga het toch maar eens bij de dealer vragen, kunnen ze meteen mijn stuur recht zetten.

          ACC

          #18359518
          joepke-m
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 July 2006

            Misschien een stomme vraag, maar je hebt een automaat?

            #18359542
            Srettul
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 April 2018

              [quote quote=18359518]Misschien een stomme vraag, maar je hebt een automaat?[/quote]

              Nee helemaal geen domme vraag want dat heb ik niet vermeld zie ik.

              Ja heb ik.

              #18359545
              joepke-m
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 July 2006

                Ik dacht even, bij een schakelbak gaat het niet. Staat iets voor hetgeen jij geel hebt gemaakt. Ik heb geen adaptieve cruise control, dus ik heb geen idee waarom het bij jou niet werkt

                #18359644
                Sanderl
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 August 2018

                  Niet alle automaten hebben adaptieve cruise controle?

                  Zie het bij de configurator als optie staan.

                  Verder nog geen idee.. de GLX word volgende week pas geleverd.. wel met automaat.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.