FCW remt te pas en te onpas

Forumindex Forums Modellen Astra FCW remt te pas en te onpas

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18362813
    Melvioes
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 January 2019

      Sinds ik in bezit ben van de Astra K Turbo Innovation met zo ongeveer iedere mogelijk optie, heb ik last van Forward Collision Warning (FCW) die zelfstandig remt. Dit ervaar ik in verkeersluwe straten en bij slecht weer (donker i.c.m. regen). Mijn dealer geeft aan dat mijn auto niet zelfstandig zou moeten remmen terwijl ik de ABS voel ingrijpen. Daarnaast geeft zij aan dat ze vanuit Opel hier niets aan kunnen doen, zelfs de optie in de boordcomputer standaard op waarschuwing in plaats van waarschuwing+remmen zetten blijkt niet mogelijk. Zijn hier meer mensen die last hebben van FCW storingen?

      #18362819
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Opel vertelt wel vaker onzin ;) Bij mij bleek na anderhalf jaar gekke meldingen van oa de FCW, dat de accu defect was (niet  te meten!) en dat de camera opnieuw gekalibreerd moest worden (bij ingehaald worden ging de FCW af…) Maar volgens de dealer in Papendrecht en Opel Nederland zou het allemaal door mij komen  :yahoo: Niet dus….. blij dat mijn oude dealer me wel hielp.

        Ook is er in Duitsland bekend geworden dat de kap rond de camera vervangen moet worden door een nieuw ontworpen exemplaar. Dit ivm condensvorming en aanvriezing van de lens van de camera. Sinds deze bij mij is geplaatst weinig last meer van problemen. Vraag dus naar de nieuwe kap.

        Opel Nederland roept al heel snel dat de inherent aan het product is, maar blijkt vaak niet waar.

        #18362822
        Melvioes
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 January 2019

          Dank voor de reactie, ik ga het balletje van de camera en accu eens opgooien.

          #18363230
          bono
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 July 2009

            kap

            #18363231
            bono
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 July 2009

              Het verschil betreft dus alleen het stukje foam voor de camera.

              Opel bestelnummer is: 39169649

               

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.