FALEN GARAGE en RECHTEN Consument: Na vervangen Homokineet b

Forumindex Forums Modellen Astra FALEN GARAGE en RECHTEN Consument: Na vervangen Homokineet b

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212820
    Rinus187
      Lid sinds:
      3 August 2009

      Hi,

      Ik heb sinds kort een Opel Astra G 1.8 16v Sport uit 2000.
      Ik kocht de auto met een kapotte homokineet en schokbrekers problemen.
      —-

      Ik heb de homokineet op het kenteken bestelt via Autotechnica in Amsterdam Noord. Ik kocht een schroefset bij een tuning bedrijf en liet daar de schroefset plaatsen + homokineet.
      Ik kwam met de volgende onderdelen: Rechter buiten Homokineet (wielzijde/Voorband) / Veerpootlager. Ik heb meerdere problemen momenteel met de auto, maar ik zou het nu graag over het ABS / ESP probleem willen hebben.

      Voordat ik de homokineet liet vervangen ( tikken tijdens draaien auto / sturen op een lage snelheid ) deed mijn ABS en ESP het naar behoren. ESP kon ik handmatig aan en uitzetten. Na het vervangen van de Schroefset en Homokineet, merkte ik direct dat mij ABS en ESP uitstond en ik handmatig ook niet de ESP kon aan-/uitzetten. Ik melde dit onmiddellijk en hun wouden de auto uitlezen op dat defect. Hun apparaat om uit te lezen deed t niet, dus moest ik n week later terugkomen.

      Ik kwam n week later, en liet de auto uitlezen, daarna bleek dat er een storing aan de ABS / ESP sensor is aan de rechterwielzijde. Onmiddelijk zeggen ze: Ja, we merkten wel iets op aan de homokineet, en dat is dat er een extra kransje/ringetje aanzat die niet op de oude homokineet zat en dat dus de storing kan veroorzaken. Hun hadden mij hiervan niet op de hoogte gebracht toen ze hem erop zetten en hadden het onderdeel gewoon geplaatst. Het werd onmiddelijk al een strijd omdat hun vonden dat ik het onderdeel ergens anders had besteld op t kenteken en dat t ringetje de storing moest hebben veroorzaakt..??

      Maar, goed: hun konden het niet direct bekijken, omdat hun werkbruggen al in gebruik waren ( in de tussentijd is er n nieuw probleem bij gekomen het KLOINK geluid van mijn voorveren van de nieuwe schroefset), dus moest ik een afspraak voor een week later maken. Het KLOINK geluid: wat blijkt is dat de veerpootlager die ik besteld had bij autotechnica, een veerpootlager was, waarvan er GEEN demping rubbertje aanzit, die de veer van de schokbreker op zijn plaats houdt. De veer zit dus niet volledig goed vast en verspringt n aantal MM als ik stuur, wat een vervelend KLOINK geluid creeert en de schokken minder goed opvangt. Mijn fout is, dat ik de veerpootlager zelf had besteld, ik vroeg of t ook t rubbertje bevat en hun (autotechnica, NIET de garage) zeiden dat ik dit onderdeel moest hebben. Ik als leek kon dit dus niet vaststellen. Zie: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=113103&page=1#pid1495922

      OK, ik neem de schuld op me, aangezien ik het incorrecte onderdeel leverden, maar vraag me wel af waarom een tuningsbedrijf die hier ervaring mee “moet” hebben, dit niet opmerkt wanneer ze de schroefset plaatsen, Aangezien dat rubbertje funest is om de boel op zijn plaats te houden.. AFIJN: volgens de OPEL Dealer zijn er 2 veerpootlagers: 1 met rubbertje, 1 zonder. Het onderdeel waar ik om vroeg bij de onderdeelzaak, hebben ze niet geleverd. Het tuningsbedrijf neemt daar geen verantwoordelijkheid voor, PRIMA.

      Terug naar het ABS / ESP gedeelte: Ze zijn erachter gekoken dat mijn ABS / ESP gedeelte niet werkt, ( niet omdat dat ringetje ertussen zit), NEE: dit komt omdat de connector van mijn ABS/ESP de draadjes van zijn afgesneden tot op de connector zelf… aangezien mijn ABS / ESP het prima deed, voorheen en onmiddelijk na het plaatsen van de homokineet het niet meer deed, lijkt t dat er tijdens de montage, demontage van de homokineet er iets mis is gegaan en de draadjes doorgesneden zijn (foutje tijdens vervangen??): nu krijg ik doodleuk te horen, dat als de ABS / ESP sensor vervangen moet worden ( wat dus t probeem is / schijnt te zijn ), hellaas kan niet simpel de sensor vervangen worden, maar moet een compleet onderdeel in de wiel besteld worden, waaran de sensor vast zitten: dat onderdeel ( ik ken de naam niet ) kost, 306euro exclusief btw / montage….. Als ik ze vraag hoe dat zomaar kan gebeuren, zeggen ze: ik weet t niet… de Auto staat er nog en ik moet er nog langs: mijn vraag, heb ik rechten ofzo, dat ik de kosten bij hun kan verhalen, ik bedoel maar: een sensor die prima werkt en opeens kapot is na t plaatsen van een onderdeel, kan toch niet zomaar op MIJ verhaalt worden???

      T is dus een welles / nietes situatie en het vertrouwen in hun ben ik helemaal kwijt, in de tussen tijd al 800 euro lichter aan: Schroefset / veerpootlagers voor / loon…
      en nu zal ik dus nieuwe veerpootlagers nodig hebben en de abs/esp sensor… ik voel me gwoon genaaid en machteloos, WAT KAN IK DOEN??? :wtf

      Thnx

      Gr,

      #17533407
      Blue-Dragon
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 July 2006

        Daar ben je dan mooi klaar mee met dit pfff.
        Maar ik denk dat je geen poot hebt om op te staan tis jou woord tegen die van hun.

        FF over COMPLETE VOORWIELLAGERNAAF ASTRA-G MET ABS SENSOR deze daar weet ik wel een goedkoper adresje van. GM tuningparts ..daar kost een nieuwe:

        5-GAATS NIEUW 149 EURO!! P/ST
        4-GAATS NIEUW 149 EURO!! P/ST

        4-GAATS GEBRUIKT 65 EURO P/ST

        #(DEALERPRIJS 392 EURO P/ST!!!)#

        Dat scheelt je dan toch al weer de helft :thumbup

        En pas geleden had ik je ook gezegd dat het een toplager zou wezen waardoor je dat kloink geluid dus hoorde.
        Normaak gebruiken ze de oude toplagers weer van je oude schokbrekers deze moeten wel iets worden aangepast .Ik heb nog wel ergens foto’s op me pc staan hoe dat in elkaar steekt.

        Mocht je meer willen weten voeg me dan ff toe op je msn ..jeetjemina@msn.com

        gr gerrit,

        #17533408
        OPCdriver
          Lid sinds:
          1 August 2009

          Phoe , wat een pech zeg , de firma Autotechnica is mij welbekend leveren probleemloos orginele en imitatie onderdelen en adviseren er ook bij.:thumbup
          Jou geval is hun misschien wat te lastig geweest , de schokdemper heeft veel extra losse delen.
          Het tunings bedrijf laat het in mijn ogen er een beetje bij zitten dat abs/esp draadje zie je idd zo over het hoofd en heb je zo kapot getrokken als je het vergeet.
          Ik zou proberen de connector open te werken (nee heb je al) en zo nog proberen een aansluiting te maken.
          Over garantie en reparatie ben van het bedrijf afhankelijk (of je moet een rechtzaak willen beginnen) dat wordt geen fijne oplossing als ik het zo hoor , ze zijn er wel verantwoordelijk voor de de reparatie goed verloopt en als dat met onderdelen gebeurd die in hun ogen niet deugen hadden ze er niet aan moeten beginnen lijkt mij.:thumbdown
          Als het helemaal spaak loopt wil ik je ,gezien je lokatie wel even helpen door ernaar te kijken misschien is er nog wat aan te doen ik ken de ophanging redelijk goed en heb nog wat delen ervan liggen.:hmmz
          Succes Marcel

          #17533409
          Rinus187
            Lid sinds:
            3 August 2009

            Dank voor de reactie’s allebei.
            Had geen kans om de eerder te reageren Beiden bedankt voor jullie voorstellen.
            In de tussentijd, heb ik alleen een toplager nodig om tenminste het gekraak te verhelpen ( Klopt, blue dragon )
            Die heb ik bestelt en zal eind van de week binnenkomen, is tenminste 1 last minder.
            —-

            Ik zal de sensor ook zeker laten checken voor n 2nd opinion, wellicht is t inderdaad nog te verhelpen.

            Ik zal UPDATES plaatsen, wanneer ik die heb.

            + IDD, nooit slechte dingen gehoord van autotechnica.
            Moest n miscommunicatie geweest zijn, toen ik de veerpootlager en rubber ( toplager ) bestelde.

            Thanks voor de aanbieding Marcel, als ik helemaal vastloop zal ik er zker op terugkomen :D
            En rechtzaak heb ik geen zin, mij teveel hoofdpijn… ik weet als niemand klaagt verandert er niets. Ik wil gwoon dat die auto n beetje normaal begint te doen, want ik heb niets meer dan hoofdpijn met deze auto !! Gr, Rinus

            Gr, Rinus

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.