Extra vraagje

Forumindex Forums Techniek Ecotec Extra vraagje

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17226606
    aapje1963
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 July 2006

      Vectra bj 2005 57.000 KM Z2.2yh direct

      Ik hoop dat ik mijn probleem goed omschrijf, anders hoor ik het wel.:wors

      Probleem,

      Ik heb een Opel Vectra GTS van 2005 57.000 km op de teller.

      Nu heb ik last van het volgende vreemde probleem, als ik (wij) een stuk gereden hebben, en de auto parkeren en dan (klinkt gek maar waar) na ong een uurtje de auto weer willen starten, gaat dit heel vreemd, na sleutel omdraaien start de motor direct… normaal hoor je de startmotor even draaien en start de auto ietsje versneld maar nee sleutel om en gelijk paf motor aan echt extreem snel nog net geen donderslag na bliksem inslag.:o

      Soms gaat dit met daarna gelijk goed lopen maar soms moet er even gas gegeven worden zodat de motor goed gaat lopen, dit wisselt.

      Soms ruikt het wel iets naar benzine uit de uitlaten.

      Het lijkt soms wel of er nog…brandstof is en er door starten weer extra bij komt en dus dubbele verbranding, zo ervaar ik het als berijder.

      :thumbdown(Er is bij het starten al brandstof in de cylinder die meteen bij de 1e vonk ontbrandt en de motor aan laat slaan, startmotor hoor je niet/nauwelijks):thumbdown

      Tevens heb ik een keer gehad van de zomer, dat we op vakantie waren, en de auto uitgepakt had, de auto moest naar centrale parkeerplaats en ik start met raam open en ik hoor een harde pits, net een ontsteker van een gasfornuis zeg maar..de vonk ontsteking…
      De auto startte toen ook weer super snel je hoort dan bijna de startmotor niet lopen maar de auto vliegt als het ware aan..

      Helaas met uitlezen geen foutcodes… ook geen lampjes in de auto.

      Tevens rijd de auto verder goed en heerlijk hij hokt/stoot niet, slaat niet af het is alleen dit probleem.

      1.Garage heeft de auto gecontroleerd en de benzine ingang…gasklep schoongemaakt, en electronica gecontroleerd)

      2.(10-P-011 Z22YH) – brandstofdrukregelaar is een terugroep actie van Opel geweest en dit is toen als voorzorg vervangen, we hoopte zamen met dealer wel dat dit het probleem zou oplossen maar ook nee.

      3.Garage heeft er naar gekeken en richting de ERG klep, deze bleek al uit te staan in de software (dit is bekend bij deze opels..is mij verteld door dealer) maar ze zijn verder gaan kijken en de klep op lekken getest, wat bleek de klep sloot niet echt helemaal dus lekte , de klep is toen verwijderd en er is een afsluit pak(speciaal GM) opgekomen dus ERG klep verwijderd.

      Maar nog steeds is het probleem helaas niet opgelost, helaas.

      Nu ben ik ook zelf gaan zoeken googelen…
      Ik ben daar iets tegen gekomen dat op ons probleem lijkt, een lekkende injector, of niet goed werkende injector kan veel vage klachten geven, van horten en stoten, slecht stationair lopen ..dit heeft onze auto niet.

      Maar een injector kan ook minder functioneren door bv vervuiling en kan dan soms blijven hangen..

      (gekke is)Ik kan de auto zo een aantal keer achter elkaar starten en niets aan het handje, maar juist dat kritieke punt het klinkt vreemd van ong een uur staan geeft de auto het probleem.
      dan slaat deze.

      En soms start de auto goed…wel zelden, lijkt een twijvelende injector..

      Staat de auto langer bv tot de volgende dag koude start is lopen geen probleem.

      Ik heb de Opel dealer aangegeven dat ik deze informatie op internet zag, en ze willen daar nu mee verder gaan, de injectors eruit, wisselen met andere auto… en controleren..

      Ik hoor graag of hier iemand is die ervaring op dit gebied heeft, of die dit probleem herkend..

      De (Opel Dealer)garage behandeld dit nog als verlengde garantie op de G2 garantie, dealer werkt best mee, maar ik ben er natuurlijk niet altijd bij, ik moet vertrouwen hebben..maar ik wil van het probleem af, en eventuele die het zou kunnen veroorzaken dus ben ook zelf zoekende voor een oplossing of enige logica in deze zaak.

      De dealer wil de injectors wisselen met een andere Opel, maar dan moet je toch een dezelfde auto en motor hebben…ook een 2.2 direct… je kunt toch niet zo alles uitwisselen…

      Als ik iets niet goed duidelijk geschreven heb hoor ik dit graag.king:

      #17736632
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        lekkende injector is wel te spotten hoor.

        dan moet de rails los, bobine worden losgekoppeld.

        injectoren aan de rails laten, stekkers eraf, en benzine pomp inschakelen

        lekt ie zo niet.

        dan stekkers op de injectoren, motor laten starten, (wel een bak eronder) kijken of ze mooi vernevelen.

        Had hetzelfde met mijn X25XE V6 motor, 1 injector lekte, ook als de stekker afgekoppeld was.

        dan startte deze als ze effe stil had gestaan (half uur a 1 uur) lastig, en was verzopen (naar benzine stinken).

        Willem

        #18341498
        samir76
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 April 2017

          Goedendag allemaal ik ben nieuw hier en zit met precies hetzelfde probleem als Willem, ook niemand die die storing gevonden krijgt. Het is gewoon om gek van te worden.
          Als iemand de oplossing weet zou ik hem of haar heel dankbaar zijn.
          Met vriendelijke groet Samir

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.