Extra sleutel Opel Astra H –> prijzig!

Forumindex Forums Modellen Astra Extra sleutel Opel Astra H –> prijzig!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18532449
    Jerome88
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 May 2023

      Goedemiddag allemaal,

      Ik heb vorige maand een Opel Astra H gekocht waar ik eigenlijk wel tevreden van ben. Nu is die geleverd met maar 1 sleutel en wil ik graag een extra sleutel hebben (de mijne valt ook al uit elkaar). Navraag bij de garage gedaan en blijkt dat die meer dan 300,- euro kost.

      Nu vroeg ik mij of het mogelijk is om gewoon een willekeurige tweedehandssleutel voor een Opel Astra H kan kopen en die kan laten programmeren. Dan moet ik (volgens mij) enkel de programmatie betalen.

      En dan mijn vraag, zijn alle sleutels voor een Opel Astra H dezelfde of past die van een diesel vb al niet op een benzine?

      Of zijn er andere tips? Op zich is hij het geld wel waard, maar ik ben nog nooit een sleutel kwijt gespeeld dus dan is 300+ geld wel een hoop geld.

      Alvast bedankt!

      Jerome

      #18532472
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        https://www.klapsleutels.nl/?s=Astra+H&post_type=product

        Hier kan je sleutels vinden, originele klapsleutel heeft ie er niet opstaan. De originele reserve sleutel wel(geen klap sleutel) inclusief programmeren en sleutelbaard slijpen zal het een paar tientjes duurder uitvallen.

        #18532480
        Jerome88
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 May 2023

          En doet die site/winkel dat ook of moet ik daarvoor ook naar de Opel garage dan?

          Heb wat schrik om een verkeerde sleutel te kopen en dan met een nutteloze sleutel bij de garage te staan 🙄

          #18532481
          Jerome88
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 May 2023

            Ik was te snel, na wat doorklikken op de site ontdekte ik dat zij dat programmeren ook doen dus. Maar nu moet ik enkel de sleutelnummer nog hebben. Op wat voor papier zou dat staan? In het onderhoudsboekje staat niets (code is niet ingevuld) en ik heb geen kaart met codes.

            Wel een wit papier met informatie over de transponder… Of hoe zou zo’n code er moeten uitzien?

            Alvast bedankt voor de hulp alvast!

            #18532523
            Riesje69
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 March 2012

              Code is op te vragen bij dealer.

              Dit kost geld maar gaat wel.

              Succes.

              Gr. Ries.

              #18532660
              Jerome88
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 May 2023

                Super service van de dealer waar de auto verkocht is! Ze hebben mij gewoon de sleutelcode gegeven! Woohoow! Nu kan ik verder.

                #18532786
                Opeltje17
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  De mechanische sleutel code kunnen ze daar ook gewoon “uitlezen” dmv de sleutel baard te “lezen”

                  #18533609
                  Jerome88
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 May 2023

                    Ik heb woensdag een afspraak bij een zaak in het Antwerpse. Ik laat zeker nog iets weten!

                     

                    (ondertussen heb ik de sensor van het KVS-peil ook vervangen, en melding is nu ook weg).

                    #18534336
                    Jerome88
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 May 2023

                      Voila, gisteren om een extra sleutel gegaan én mijn originele sleutel laten herstellen bij Garage Service Vermaere in Brasschaat. Aanrader!

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.