ESP service melding (motorvermogen beperkt)

Forumindex Forums Modellen Astra ESP service melding (motorvermogen beperkt)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363899
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Hi,

      Ik rij in een opel astra j (vanaf 2010) en krijg sinds enkele weken (vaak waneer ik stil sta) een foutmelding ‘ESP DRINGEND SERVICE NODIG MOTORVERMOGEN BEPERKT’.  Ik kan dan niet harder rijden dan 20km per uur.

      Wanneer ik de auto uitzet en enkele seconden later start is de melding verdwenen en is mijn motorvermogen weer nornaal. Vaak verschijnt de melding dezelfde of volgende dag weer. Naar de garage geweest en laten uitlezen. Volgens hen lag het aan een sensor in mijn electronisich gaspedaal. Deze is inmiddels vervangen maar de melding verschijnt nog steeds. Heb al op dit forum gezocht wat de oorzaak kan zijn, maar nog niet een duidelijke oplossing kunnen vinden.

      Iemand enig idee?

       

       

      #18364008
      Michael van Esch
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 February 2019

        ik had vorig iets dergelijks maar dan zonder melding en mijn astra uit 2006

        daar gingen het lampje branden en na de reset reed ie weer een tijdje prima.

        nu is mijn auto kapot en bleek de gasklep te blijven hangen wat uiteindelijk de intercooler lek heeft gemaakt en nu ook de turbo kapot is

        :cry:

        #18364012
        Merlijn de Schrijver
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 February 2019

          Gasklep een keer reinigen. Heb t met mn evorige auto ook gehad. Kleine moeite en probleem was opgelost :)

          #18364058
          Nick-GSI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            auto laten uitlezen, kan zoveel zijn

            #18364147
            ThomasB
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 February 2019

              Opnieuw uit laten lezen en de opel dealer heeft alles opnieuw ingelezen/ingeleerd. Melding verscheen opnieuw (toen ik stil stond bij een stoplicht).

              Waar kan dit aan liggen?

               

              #18364345
              Rick-Opel
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 April 2015

                Een van je ESP sensoren? Misschien kapot of vies? Jaag anders een keer door de wasstraat. Mijn parkeer sensoren deden het laatst niet bleek dat ze gewoon gigantisch vies waren.

                #18404067
                lieskrisilona
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 January 2021

                  <p style=”text-align: center;”>Heb ook zelfde probleem steeds opnieuw met mijn wagen,  al reeds verschillende keren uitgelezen maar komt steeds opnieuw op scherm motorvermogen beperkt en oranje lichtje brand . Ook kan in 1 keer kan mijn auto dan niet meer optrekken. En vald precies stil. Is een probleem die van in begin was en toen gemeld en toen deden ze weg, maar komt steeds op nieuw op scherm en nu meer als vroeger.  Iemand idee wat is ? :help:</p>

                  #18404293
                  Nick-GSI
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    [quote quote=18404067]<p style=”text-align: center;”>Heb ook zelfde probleem steeds opnieuw met mijn wagen, al reeds verschillende keren uitgelezen maar komt steeds opnieuw op scherm motorvermogen beperkt en oranje lichtje brand . Ook kan in 1 keer kan mijn auto dan niet meer optrekken. En vald precies stil. Is een probleem die van in begin was en toen gemeld en toen deden ze weg, maar komt steeds op nieuw op scherm en nu meer als vroeger. Iemand idee wat is ? :help:</p>[/quote]

                    Laten uitlezen en diagnose laten stellen bij een goede garage

                    #18473958
                    johnny10
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 July 2022

                      het esp lampje van mijn opel astra 2013 ging branden, en verloor motor vermogen. eigenlijk reed die nergens meer naar.

                      het probleem van mijn auto was de bobine, ik had de auto laten uitlezen, er stonden 4 storingen vermeld, maar dit had alles te maken met mijn bobine. er zat erosie in, waardoor mijn cilinders niet meer naar behoren werkten.

                      na de bobine en de bogies laten vervangen, waren alle storingen verholpen, de auto rijd nu weer als nieuw.

                      de bobine kost tussen de 147-212(b0sch)euro excl. en de bogies 29,95 per stuk. het uitlezen koste 25 euro excl. bij een garage die nog een beetje schappelijke prijzen heeft bent u voor 300-400 euro klaar.

                      uitlezen duurt 15 min, de bobine en bogies vervangen 20 min.

                      hopelijk heeft u iets aan deze informatie, vr gr johnny

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.