Esp.

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277144
    tijne
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 January 2005

      Beste.

      Ik ben er vanaaf hellaas achter gekomen dat ik geen esp op mijn vec heb zitten.

      Nu wil ik dit er toch graag in hebben maar wat heb ik hier allemaal voor nodig? En zit er nog verschil i de onderdele. Voor ee. Vol canbus en een half canbus vec?

      Wat ik nodig heb:
      Abs pomp met esp
      Sensor bij schakel hendel

      Maar wat heb ik nog meer nodig?

      Gr martijn

      #18321820
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        pm sturen naar liviu.. die kan je vertellen welke ABS module wel en niet uitwisselbaar zijn… ESP is daar een onderdeel van

        #18321821
        tijne
        Deelnemer
          Lid sinds:
          25 January 2005

          Kom net bij hem vandaan maar zal hem idd morgen wat nummers. Maile .

          Maar de grote vraag is op dit moment wat heb ik nog meer nodig?

          #18321822
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            de juiste ABS module waar je ESP op hebt zitten.. maar er zijn 2 of 3 soorten abs modules waar o.a. traction controll op zit en die niet onderling uitwisselbaar zijn.. dit topic is al eens eerder aanbod gekomen omdat een forum lid tcs op zijn vectra c wilde hebben.. alleen was zijn module niet uitwisselbaar

            #18321823
            tijne
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 January 2005

              Niet uitwisselbaar? Je gooit er toch een andere pomp in?of denk ik nou te simpel.

              Sorry kan het andere tropic niet vinden over dit verhaal

              #18321824
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                viewtopic.php?f=6&t=193693&hilit=vectra+c+TCS lees dit topic eens door.. ik denk dat dit je wellicht verder op weg kan helpen..

                #18321825
                tijne
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  25 January 2005

                  Dank je wel bart maar ben er niet veel wijzer van geworden hellaas.
                  Dit gaat er over om de tc uit te schakelen. Ik wil er esp bij.

                  Weet nu wel dat ik de een pomp hoofdrem cilinder sensor op de voor as en sensor bij de schakelpook moet hebben maar is dat alles?

                  En is het het zelfde voor vol en half canbus?

                  Gr martijn

                  #18321826
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    hmm kan ik je zo niet vertellen.. daar zul je op het antwoord van liviu moeten wachten… maar de module is het zelfde als op de foto volgens mij… dus als je het nummer hebt en door stuurt naar liviu dan kan hij je vertellen wat er mogelijk is en wat je nog meer moet hebben.. de abs pomp in ieders gehad zoals je zelf al aangeeft

                    #18321827
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Is niet zo simpel Tijne, tegenwoordeg.

                      Weet je zeker dat je geen ESP hebt.
                      Komt weinig voor dat het er niet op zit.

                      Vaak heb je alleen geen uitschakeling ervan.

                      verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                      #18321828
                      liviu2004
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 April 2014

                        https://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?200005-Retrofit-ESP-TC” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        #18321829
                        tijne
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 January 2005

                          nou nogmaals proberen te reageren (lukt vanmorgen niet door een fout melding hier)

                          ik weet zeker dat ik geen esp heb want op de pomp staat abs en als hij esp heeft staat er esp op.

                          verder hoe moeilijker het is om het aan de praat te krijgen hoe groter de uitdaging. en ik ga geen uitdaging uit de weg.


                          @liviu2004
                          : ik zal daar is even een acount aan maken dank je wel.

                          gr martijn

                          #18321830
                          Outzy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 August 2015

                            Ik heb TC, maar er staat ABS op me ABS pomp. Wil ik TC kunnen schakelen dmv een dashboard schakelaar dan zal ik onder andere de ABS pomp moeten vervangen met een bepaald model waar, je raad het al, TC op staat.
                            Met andere woorden, de “nieuwe” ABS pomp zorgt er enkel voor dat ik de TC kan schakelen.
                            Teminste ik ging er van uit dat dat zo werkte.

                            #18321831
                            tijne
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 January 2005

                              Zo ver ik inmiddels heb begrepen hebben alle vec’s gts abs met tc. Deze is meestal niet schakelbaar. Wil je deze schakel baar hebben moet je een pomp plaatsen die eindig op 4001.

                              La je esp wil net als ik dat moet er nog veel meer gebeuren.

                              Gr martijn.

                              Ps:met esp krijg je ook de schakelaar om deze uit te schakele. Maar hij schakelt van zelf weer in boven de 60 km/u

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.