Ervaringen met klantenservice van Opel Nederland

Forumindex Forums Modellen Grandland X Ervaringen met klantenservice van Opel Nederland

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 53)
  • Auteur
    Gubel
    Deelnemer

Citroen en Peugeot gaan veel meer met de tijd mee, heb 2 keer nieuwe Citroen picasso gehad met exact dezelfde motor als deze Grandland. Met de Citroen reed ik gemiddeld 1 op 18 en op de grote weg 1 op 21 met deze Grandland komt ik niet zuiniger uit dan 1 op 14. In de Citroen was een overvloed van opbergvakjes in deze grandland is zelfs het hanschoenenkastje veel te klein en de vakjes in de deuren zijn veel te ondiep daar kun je niets in opberegen. In de Citroen zaten 3 losse verschuifbare achterstoelen in de Grandland 1 vaste bank. De richtingsanwijzer was geïntegreerd in de buitenspiegel zoals alle merken dat al jaren hebben behalve Opel. Als de auto afslaat middels de start stop functie bleef de airco gewoon draaien en de motor sloeg weer aan als deze meer vermogen vroeg, bij Opel gaat deze gewoon uit, lekker in de file staat met 30 graden. Alle informatie van de auto, navigatie, media was duidelijk af te lezen via de 2 mediaschermen, deze waren geheel naar keuze in te stellen en samen te stellen. De service was heel goed, opdaten van navigatie en systeemupdates waren gratis levenslang. Ik heb vroeger ook meerdere Opels van Kadet tot Zafira gehad toen bood Opel nog een normale service maar helaas is dat voorbij.

En als je een auto koopt met een navigatiesysteem wat op zich een heel duur apparaat is dan mag je ook wel verwachten dat je deze normaal normaal kan gebruiken, en als je deze dan maar niet gebruikt omdat het niet zo lekker werkt …………blijkbaar gebruikelijk tegenwoordig bij een Opel.

tremelo69
      Deelnemer

Heel veel negativiteit omdat toevallig een functie niet functioneert. Ben het helemaal met Hans GLX eens. Opel zo afkraken, of zij de enigste zijn in heel autoland die een steekje laat vallen. Heb zelf ooit één keer te maken gehad met Opel NL. En ja zij sloten ook de deur na een paar mails. Hun punt is hun punt. Ook al zijn ze verplicht enzenz. Ga dan een rechtzaak aanspannen. Opel verdient het niet zo bejegend te worden. Want zij maakten prachtige Opels en nog steeds. Bovendien is het niet de 1e keer dat Opel ergens niets aan doet. Zo werkt het eenmaal en probeer het te laten rusten. Btw op mplts stond nog een heuse originele Opel naaimachine te koop. :yes:   En als Citroen zo goed is, waarom dan GL gekocht, ts ja ofcourse vanwege een mooie concurrerende prijs denk.

Gubel
        Deelnemer

Het rare is, iedereen herkent de problemen met Opel en Opel Nederland en vind dit gewoon normaal. Dan is er toch wel iets goed mis Met Opel (Nederland)

Vandaar mijn oproep in deze rubriek, wie heeft er ervaring met de klantenservice van Opel Nederland? Misschien kunnen we hier gezamenlijk iets tegen doen, toch aso als de klantenservice klachten krijgt gewoon de deur sluit na een paar emails! Niet meer van deze tijd!

En ja wel spijt dat ik weer een Opel gekocht heb, en nee was niet echt een koopje voor die prijs was er heel veel keuze in merken.

tremelo69
          Deelnemer

Helaas blijft u trekken aan een dood paard. Alsof Opel een doodzonde begaat. Anderen hebben helemaal geen problemen met uw onstar (oude versie) o.i.d. Vreemd dat u dat alleen wel heeft en Opel moet dat ffies verhelpen terwijl zij n.b nog stellen er geen kennis van te hebben maar dealer event. wel. Velen hebben u al tips gegeven hier maar nog lukt het niet. Ga nu op dezelfde manier excommuniceren en sluit mij aan bij de anderen die positieve adviezen gaven en stelden (in bedekte termen) dat u beter kunt laten rusten. En niets geen gegevens tegen Opel verzamelen. Nu is Opel weer te duur en Citroen veel beter, handiger en wat al niet meer. Dan heeft u helaas gewoon een verkeerde keuze gemaakt.

Opel heeft overigens 5 auto’s van het jaar. 6x nummer 2 en 5x nummer 3.

Dan doe je toch echt wel iets goed. :happy02:

Quadrijder2
            Deelnemer

Jammer dat u opel nu zo negatief benaderd en u hebt gelijk met u klacht dat u ergens voor hebt betaald wat niet werkt. Ik rijdt zakelijk dus misschien iets makkelijker omdat de leasemaatschappij het moet oplossen als er problemen zijn.

Maar dat u spijt hebt kan ik niet begrijpen. Ik neem aan dat u uitvoerig proef heeft gereden in diverse merken en met u wensen tot een besluit bent gekomen. Reviews lezen wil ook nog wel eens helpen met een besluit nemen. Ik heb echt in 6 merken proef gereden en kwam steeds uit op de GLX . En daar komt bij dat ik al veel merken heb gereden en veel verschillende versies navigatie heb meegemaakt. Waarbij de Renaults met Tom Tom het slechtste waren en die van de Zafira het beste.

En geloof mij elk merk heeft zo zijn problemen en zolang de gezondheid en veiligheid niet in bedwang komt dan komt alles goed. Ik ben super tevreden en in korte tijd alweer 20.000 op de teller. Mijn enige klacht bij de eerste beurt is dat de automat bij de medepassagier naar boven schuift. :yes:

Ga nou echt genieten van deze auto en zet lekker Spotify aan met Android auto of navigatie met satteliet beelden en flitsmeister en vergeet die live navigatie.

RonaldGLX
              Deelnemer

Ben het eens met Quadrijder2 . Je hebt vast een proefrit gemaakt. Alles wat je opnoemt had je toen al kunnen ontdekken.

Gubel
                Deelnemer

ik heb ook in verschillende merken proefgereden en elk merk heeft zo zn plussen en minnen die je dan afweegt. Bij een proefrit had ik de klachten die ik heb niet direct ontdekt. Die ondervond ik pas later als je er wat meer mee rijd. Ook heb ik wat testen over de grandland gelezen en daar kwamen deze zaken ook niet aan de orde. Dat Opel zo,n beroerde klantenservice heeft ontdek je pas als je deze nodig hebt. Het blijft me verbazen dat men deze handelswijze van een klantenservice en klachten heel normaal en vanzelfsprekend vind. Een fabrieksfout kan alleen een fabriek oplossen en niet een garage / dealer die zijn ook gebonden aan de werkwijze van Opel Nederland die neem ik aan in contact kan komen met de fabriek.

Anoniem

[quote quote=18376303]in de Grandland 1 vaste bank. De richtingsanwijzer was geïntegreerd in de buitenspiegel zoals alle merken dat al jaren hebben behalve Opel. Als de auto afslaat middels de start stop functie bleef de airco gewoon draaien en de motor sloeg weer aan als deze meer vermogen vroeg, bij Opel gaat deze gewoon uit, lekker in de file staat met 30 graden. Alle informatie van de auto, navigatie, media was duidelijk af te lezen via de  mediaschermen.De service was heel goed. Ik heb vroeger ook meerdere Opels van Kadet tot Zafira gehad toen bood Opel nog een normale service maar helaas is dat voorbij. En als je een auto koopt met een navigatiesysteem wat op zich een heel duur apparaat is dan mag je ook wel verwachten dat je deze normaal normaal kan gebruiken, en als je deze dan maar niet gebruikt omdat het niet zo lekker werkt …………blijkbaar gebruikelijk tegenwoordig bij een Opel.[/quote]

Wist je als je in de file staat, dat je het Start-Stop systeem, gewoon al aan het begin (of onderweg) van je rit kunt uitschakelen? Dat is het eerste wat ik doe, na elke start. Start-Stop uit! Heb jij bij b.v de Peu 3008 ooit richtingaanwijzers in de spiegels gezien??? ik dus niet! Wat is het probleem bij een vaste achterbank?? Als je de leuningen omklapt het je 1640L ruimte. En stel dat je de bank naar voren kon schuiven. Waar blijven dan de benen van je achter passagiers? in de nek of zo? Koop dat een Crossland X , daar kan je met de achterbank schuiven. En bij mijn GLX is de navigatie en voertuig-informatie ook heel goed af te lezen. Dus wat is je punt? En als de service van een merk geweldig goed is, komt dat, omdat er dagelijks horden auto,s van dat merk in de garage staan met klachten en storingen. Daarom is je opmerking: gelukkig is Opel door PSA overgenomen, een misser. Mijns inziens was Opel, toen Opel nog écht Opel was, 20x beter, dan nu onder PSA. Opel heeft zich nu te houden aan de regeltjes van het PSA concern. Dat is niet de schuld van Opel. Feit blijft, dat je Opel niet zomaar kan afbranden, omdat toevallig jouw navigatie niet naar behoren schijnt te werken. Bij de meesten dus blijkbaar wel. :bye:

Gubel
                    Deelnemer

Ook weer typisch, als het niet goed werkt schakel je het uit, Peugeot 3008 en Opel Grandland zijn dezelfde auto,s De opel grandland is de eerste auto welke in samenwerking met het PSA platform is ontworpen maar met Opel eigenschappen. Bij een verstelbare achterbank kan je zelf je ruimte aanpassen meer ruimte voor passagier of bagage. Als de klantenservice van Opel Nederland de klachten niet aan kan (zie eerdere reacties) dan zijn er toch wel erg veel klachten en die zullen dan ook wel heel vaak bij de garage s staan ipv van merken waarbij ze de klachten wel aan kunnen. De klachten van het de niet af te lezen navigatie zijn er al sinds 2019 volgens de mededeling van Opel en dat is een fabrieksfout. Welke ervaringen heeft Hans GLX dan met een Peugeot of Citroen (PSA platform) als Opel 20 keer beter is.

Anoniem

[quote quote=18376369]Ook weer typisch, als het niet goed werkt schakel je het uit, Peugeot 3008 en Opel Grandland zijn dezelfde auto,s De opel grandland is de eerste auto welke in samenwerking met het PSA platform is ontworpen maar met Opel eigenschappen. Bij een verstelbare achterbank kan je zelf je ruimte aanpassen meer ruimte voor passagier of bagage. Als de klantenservice van Opel Nederland de klachten niet aan kan (zie eerdere reacties) dan zijn er toch wel erg veel klachten en die zullen dan ook wel heel vaak bij de garage s staan ipv van merken waarbij ze de klachten wel aan kunnen. De klachten van het de niet af te lezen navigatie zijn er al sinds 2019 volgens de mededeling van Opel en dat is een fabrieksfout. Welke ervaringen heeft Hans GLX dan met een Peugeot of Citroen (PSA platform) als Opel 20 keer beter is.[/quote]

1. Ik zeg niet dat het Sart-Stop systeem niet goed werkt. ik vind het gewoon irritant als de auto een seconde stilstaat, de motor gelijk afslaat. Maar werken doet het bij mij te goed.(automaat) zeg maar: te enthousiast. Daarom schakel ik heb direct uit. Net als het Lane-departure. En hoezo meer ruimte voor passagier of bagage? wil je nog meer dan 520L of 1650?? Dan ben je toch beter af met een bestelwagen? Combo of zoiets? En de 3008 dezelfde auto als de GLX? Vergeet het! Het enige wat die twee gemeen hebben is het chassis, waar alles opgebouwd is. En de knopjes in de deuren voor de raambediening. Verder is er niets in de GLX van de 3008.(afgezien van motor en aandrijflijn, maar dat is onderhuids.) En ik denk dat Opel klantenservice de vele vragen selecteert op urgentie, en fundering. Velen jammeren over dingen, die nergens over gaan. Daar word je als klantenservice best moe van.(ik bedoel dit niet persoonlijk!) Van Peugeot ken ik de slogan: je voelt je lekkerder in een Peugeot. Maar in de praktijk branden er voorheen nogal wat Peu,s spontaan uit onderweg. En Citroën heb ik er ooit twee gehad. Blikkerig en rammelend.(jaren 1978) Dat is mijn ervaring. Ik heb geen ervaring met Citr van de laatste jaren. Vond aan éen van de eerste Picasso,s het goed dat er voor witte, en achter rode lichten waren gemonteerd, anders wist je niet wat voor of achter was. En met 20x beter, doel ik op het feit toen Opel nog echt Opel was. Goed lezen dus….

wzmn39
                        Deelnemer

Gubel een goede raad van mij. Ofwel verkoop je uw auto ofwel stop le met zeveren en zagen op deze site

Gubel
                          Deelnemer

Vind een fabrieksfout niet jammeren over dingen die nergens over gaan, hiervoor hadden ze al lang een oplossing moeten bieden. De peugeot 3008 is wel degelijk dezelfde auto als de Opel Grandland, technisch zijn het dezelfde auto,s met ieder hun eigen look. Zie de testen over deze auto,s Dat Citroens en Peugeot wel eens uitbranden slaat nergens op. In de statistieken van branden ben ik dit nooit tegengekomen. In 1978 had ik ook een Opel Ascona die kraakte en rammelde ook aan alle kanten door het gebruik van goedkoop kunststof een probleem wat veel merken toen hadden.

Anoniem

[quote quote=18376429]Vind een fabrieksfout niet jammeren over dingen die nergens over gaan, hiervoor hadden ze al lang een oplossing moeten bieden. De peugeot 3008 is wel degelijk dezelfde auto als de Opel Grandland, technisch zijn het dezelfde auto,s met ieder hun eigen look. Zie de testen over deze auto,s Dat Citroens en Peugeot wel eens uitbranden slaat nergens op. In de statistieken van branden ben ik dit nooit tegengekomen. In 1978 had ik ook een Opel Ascona die kraakte en rammelde ook aan alle kanten door het gebruik van goedkoop kunststof een probleem wat veel merken toen hadden.[/quote]

In 1972 heb ik mijn rijbewijs in een Opel Ascona 1600 gehaald na 10 lessen. Dit was voor die tijd een fantastische auto. Heb nooit 1 kraak kunnen ontdekken tijdens die ritten. Ik weet alleen van Peugeot dat er regelmatig 1 onderweg in brand stond. Dat was zelfs autonieuws in die tijd. Dus ik zeg dit niet van Citroën. En de GLX en 3008 zijn technisch dezelfde auto,s dat wel. Maar verder hebben ze totaal niets van elkaar. Bovendien is de middenconsole in de nieuwe 3008 veel te hoog en te storend. Alleen dáarom zou ik al niet voor de 3008 liezen, al ziet hij er wel goed uit! Dan toch liever de GLX. Want ik ben uitermate tevreden met de GLX, en ik vind het nog steeds een prachtige verschijning.

Gubel
                              Deelnemer

Ik vond het interieur van de Peugeot 3008 ook niet prettig stuur te laag, reed wel anders dan de Opel vandaar mijn keuze voor de Grandland. Veel sukses met de nieuwe Volvo hele mooie auto hopelelijk bevalt hij je ook zo. Denk dat ik er ook proefritje in ga maken.

Anoniem

[quote quote=18376452]Ik vond het interieur van de Peugeot 3008 ook niet prettig stuur te laag, reed wel anders dan de Opel vandaar mijn keuze voor de Grandland.  Denk dat ik er ook proefritje in ga maken.[/quote]

En nogmaals, ik bedoel het niet persoonlijk, als ik zeg dat sommigen klagen dat je denkt: Waar gaat dit over? Maar ik begrijp óok de houding van Opel Nederland. En dan moeten in sommige gevallen, de goeden lijden onder de slechten.

wzmn39
                                  Deelnemer

Gubel alleen aan uw avitaar kunnen we afleiden dat je geen Opel fan bent , dus a.u.b. stop dan met deze site te schrijven. Ga op de franse forum sites uw gal spuwen.

Gubel
                                    Deelnemer

[quote quote=18376461]

Ik vond het interieur van de Peugeot 3008 ook niet prettig stuur te laag, reed wel anders dan de Opel vandaar mijn keuze voor de Grandland. Veel sukses met de nieuwe Volvo hele mooie auto hopelelijk bevalt hij je ook zo. Denk dat ik er ook proefritje in ga maken.

Dank je. En nogmaals, ik bedoel het niet persoonlijk, als ik zeg dat sommigen klagen dat je denkt: Waar gaat dit over? Maar ik begrijp óok de houding van Opel Nederland. En dan moeten in sommige gevallen, de goeden lijden onder de slechten. Ik had een offerte laten maken voor een GLX Ultimate, rood met zwart dak, en 18″” Bi-color black velgen (AGR+ leren bekleding) en die kwam op € 45.286,- Deze XC 40 komt me op € 44.800,-(gratis automaat € 2000,-)Dan rijd je na pakweg 4 weken met een nieuwe GLX, eigenlijk weer in dezelfde auto. Behalve dan een andere kleur. Vandaar mijn overstap naar Volvo. Echt weer iets anders. ;-) Bovendien kreeg ik bij Volvo nog nét iets meer inruil. (Dat telde ook mee) Ik hou je op de hoogte. De XC 40 komt in september.[/quote]

Inruil is ook belangrijk zijn geen kakies waar je over praat, veel sukses met je nieuwe auto

FS
                                      Deelnemer

jongens laat het ons gewoon zeggen het is FRANSE BUCHT en niets anders zelf de terugroepactie hier in Belgie worden niet gedaan en Ik weet dat er drie zijn waarvoor twee voor mijn auto

jopsa
                                        Deelnemer

Hallo FS

Welke terugroepacties zijn er in België ?

FS
                                          Deelnemer

zelfde als Nederland komen uit de zelfde fabriek , Trekhaak bouten niet goed vast getrokken, middelste passagier op de achterbank kan zijn dat hij niet beveiligd is gordel verkeerd vastgemaakt, partikelfilter software laat de filter maar voor de helft rijnegen kans op een doorbranding van pot, maar daar zwijgen ze over hoor word niet uitgevoerd je staat met je kl……… in je handen

tremelo69
                                            Deelnemer

We moeten wat te doen hebben en gaan zonder gêne door met mauwen.  Foutloos nederlands  schrijven lukt niet eens. Ben idd klaar met dit kl….. forum.

Anoniem

[quote quote=18376596]jongens laat het ons gewoon zeggen het is FRANSE BUCHT en niets anders zelf de terugroepactie hier in Belgie worden niet gedaan en Ik weet dat er drie zijn waarvoor twee voor mijn auto[/quote]

Ik moet je zeggen dat ik ook een mail kreeg van Opel,( 2 jr terug) omdat de leren bekleding te strak bleek, zodat de airbags zich niet konden ontplooien bij een botsing. Maar ik zag de bekleding bij hen die WEL terug geweest waren, en dat leer hing er als een zak bij. Dus ik ben toen niet terug gegaan voor nieuwe bekleding. Je komt dan van de regen in de drup. Bij mij zit de bekleding mooi strak. En ik ben er óok helemaal niet blij mee, dat Opel nu tot PSA behoort. En als ik alle klachten lees van andere forummers hier, dan heb ik werkelijk met ze te doen. Ik mag dan van geluk spreken, dat ik werkelijk nooit niks gehad heb in 2½ jaar.

Gubel
                                                Deelnemer

Wat bedoel je met partikelfilter software laat de filter maar voor de helft rijnegen kans op een doorbranding van pot, FS

Jan Driebeen
                                                  Deelnemer

[quote quote=18376865]Wat bedoel je met partikelfilter software laat de filter maar voor de helft rijnegen kans op een doorbranding van pot, FS[/quote]

zie voor oude terugroepacties https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/Terugroepregister.aspx

Gubel
                                                    Deelnemer

[quote quote=18376894]

Wat bedoel je met partikelfilter software laat de filter maar voor de helft rijnegen kans op een doorbranding van pot, FS

zie voor oude terugroepacties https://terugroepregister.rdw.nl/Pages/Terugroepregister.aspx[/quote]

Zag iets over een roetfilter idd, dat betreft dan een diesel ik heb een benzine motor in mijn grandland. Dezelfde motor heeft Citroen en Peugeot al sinds 2016 in hun modellen. Zelfs Mercedes heeft modellem met deze motor dus niet helemaal onbeproefd inmiddels. Was voor mij ook een reden om weer over te stappen op Opel.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 53)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.