Ervaringen easytronic Meriva A

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Ervaringen easytronic Meriva A

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18436126
    Corsa_GSi
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Wat zijn hier de ervaringen met de automaat / easytronic uit de Meriva A?

      Mijn ouders hebben een Meriva A Cosmo 1.8 16v op het oog met volgens mij zo’n automaat / easytronic erin.

      #18436147
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Slecht bak, vaak kapot en mensen rijden zonder onderhoud. Blijf af van die.

        #18438702
        bullron
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 June 2006

          <p style=”text-align: left;”>Rijdt nu een jaar in zo’n zelfde auto.. moet je mee om leren gaan. Het is niet hetzelfde als een automaat. Je hoeft alleen niet te koppelen maar spelen met je gaspedaal, op het moment dat je normaal koppelt laat je nu even je gas los. Succes</p>

          #18444417
          Insigniauser
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 November 2014

            De easytronic is een gerobotiseerde handbak. Dit betekent dat de auto voor jou ontkoppelt, de versnelling schakelt en weer koppelt. Ik kan de mening van liviu2004 niet delen, ik heb vaak met deze bak gereden en kent geen noemenswaardige mankementen.

            Het is wel even wennen t.o.v. een traditionele automaat, maar eenmaal gewend rijdt deze net zo lekker (en zuiniger!!) dan een traditionele automaat.

            1 ding waar je wel rekening mee moet houden is dat er geen P-stand op (dus altijd handrem erop als je parkeert) zit.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.