ervaring VXdiag Nano

Forumindex Forums Overige Op-Com ervaring VXdiag Nano

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18366186
    tijne
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 January 2005

      zo als e titel al doet vermoeden ben ik benieuwt of er hier mensen zijn die ervaring hebben met VXDIAG ( http://www.autelx431.com/wifi-version-vxdiag-vcx-nano-for-gm-opel-multiple-gds2-and-tis2web-diagnostic-programming-system).

      als het doet wat ze beloven vind ik de prijs nog wel mee vallen.

      het gaat mij er vooral om om de computers in een insignia  A (2010) te kunnen configureren, (in de hoop dat je meer kan instellen als met opcom)

      ik ben heel erg benieuwd.

       

      gr Martijn

      #18367991
      tijne
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 January 2005

        nou ik weet het inmiddels. geen succes naar mijn mening.

        kan je beter een mdi 2 aanschaffen

        #18390957
        Bensony
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 September 2020

          Ik zou graag willen meedoen met een paar woorden van het VXDIAG VCX NANO GM-model – het goede, het slechte en het lelijke. En mijn VXDIAG VCX NANO GM is van https://www.obdexpress.co.uk/wholesale/vxdiag- vcx-nano-for-gm-opel-gds2-diagnosetool-wifi.html

          gm-3gm-2gm-4

          Ten eerste zijn het de dierenartsen van 2014 en later die de GDS 2-software zullen gebruiken.
          Op de dierenartsen van 2013 en ouder gebruiken ze in plaats daarvan de Tech II- en TIS2000-software.

          Uit de poort is de VXDIAG VCX NANO tot op zekere hoogte een gekloonde kopie van de MDI (niet de veel snellere MDI 2). Dit betekent dat omdat het Tech2 win-emulatorsoftware gebruikt om met de MDI-software te werken, aangezien de MDI-software de NANO niet native oppakt.

          Nu het slechte,
          Wat betreft het enige dat u niet kunt doen met de Tech2win-emulatorsoftware, is dat u geen perimeterwijzigingen kunt aanbrengen in ECM (het kan nog steeds worden gelezen, maar er zijn geen wijzigingen aangebracht in de ECM-programmering). De BCM en de rest van de andere modules, geen probleem om toegang te krijgen tot en wijzigingen aan te brengen.

          Dus laten we echt aan de slag gaan, en aangezien je BCM en de andere module toegang kunt krijgen tot wijziging, is het geen probleem om diep in de BCM te komen om F55 te deactiveren, evenals het wijzigen van de RPO-codes op de BCM. ook alle speciale functies die nodig zijn, zoals ABS-pompcyclus, opnieuw leren voor radio, fob-programmering en dergelijke voor de andere niet-ECM-module, net als een tech II en ook een kloon.

          Nu het lelijke, want nogmaals, je moet TIS2000 gebruiken om dergelijke items zoals firmware te flashen, en in sommige gevallen ook ECM-programmering, hier is de glitch, aangezien de NANO niet alleen niet wordt geleverd met een werkkopie van TIS2000, niet zeker het zal ook werken met.

          Hier is de reden waarom ik dit denk. Wanneer u de tech2win-emulatorsoftware voor het eerst start, krijgt u een pop-upscherm, selecteer eerst of u een MDI of MDI2 gebruikt, daarna verschijnt er een tweede schroef om het NANO-apparaat te selecteren. Zodra de NANO is geselecteerd, ziet en gebruikt de tech2win-emulator-software de NANO als een MDI-apparaat. Toen ik probeerde mijn exemplaar van TIS2000 te gebruiken om te rijden, gooide de NANO, kreeg de pop-upschermen niet om het NANO-apparaat te selecteren en kon de NANO niet met Tis2000 verbinden.
          Let op, ik heb Tis2000 op mijn win 10 64-bits machine en kon de Tech2win-emulatorsoftware niet met die machine laten werken (geeft me niet het pop-upscherm van het apparaat om de NANO te selecteren nadat Tech2win is gestart). In plaats daarvan moet ik de Tech2win-software installeren op een win 7 32-bits machine om hem aan het werk te krijgen en te testen, en niet een VM-kopie van TiS200 erop wordt gelezen.

          Dus het feit dat het NANO GM-apparaat niet met GM TIS2000 wordt geleverd, weet niet echt zeker of het met Tis2000 gaat werken om mee te beginnen.
          Nogmaals, misschien is het mijn win 10 64-bits machine, maar wanneer hij TIS2000 wordt geopend, zoekt hij naar een echte Tech II, en die geeft me niet de mogelijkheid om ook het NANO-apparaat te selecteren. Daarom maken de twee schermen die verschijnen om het apparaat te selecteren deel uit van de Tech2win-emulatorsoftware, dus wanneer u Tis2000 opent, wordt die software niet geopend om bij te zijn. Daarom denk ik dat de NANO gaat werken met TIS200, en dat iemand die software ook moet kraken om met het NANO-apparaat te werken.

          Dus, voor iemand die op de C6 wil draaien, en een Tech II nodig heeft voor iets anders dan het veranderen van ecm-peramiters of flashen in firmware, is de NANO met Tech2win-emulateur-software een zeer goede tool daarvoor (als je een machine hebt die het zal laden aan, want nogmaals, zal niet werken op mijn win 10 64-bits machine). Maar, en hier is de enorme, tenzij Vxdiag een manier heeft voor Tis2000 om de NANO te selecteren om met Tis2000 te werken (nogmaals, kreeg ik geen pop-upschermen om het apparaat te selecteren om met de NANO te werken), zie dan niet als u in plaats daarvan met TIS2000 werkt.

          Dus, denk ik dat de NANO en de software die je erbij krijgt net zo goed is als de Tech II-kloon, Nee. De tech II-kloon heeft niveautoegang om ECM-peramiter-wijzigingen uit te voeren, en ook een werkende gekraakte kopie van TIS2000. Daarom kunt u met opgeslagen firmwarebestanden voor uw auto modules naar believen reflashen.

          Dus de niche voor de NANO GM is echt voor iemand waar de dealer naar kan verlangen, bijvoorbeeld een radio opnieuw leren, een XM-kanaal aan een radio toevoegen, de F55-module moeten verwijderen en de andere items waarvoor een Tech II van pas komt, zoals Nou, de benodigde informatie om codes op te halen in bijvoorbeeld de BCM. Het is ook een goed hulpmiddel om informatie over modules op te halen en te testen wanneer u ook aan de auto sleutelt

          Als je de extra stap moet doen en in de ECM-parameterwijzigingen moet komen of zelfs firmware moet reflashen, dan heb je echt een draagbare Tech II of kloon en de bijbehorende TIS2000-software nodig.

          Nu om Gds2-software aan te raken, aangezien deze erbij hoort en handig zal zijn voor andere GM-auto’s die u mogelijk ook hebt

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.