Erg veel last van een klein beetje wind

Forumindex Forums Modellen Astra Erg veel last van een klein beetje wind

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260662
    inzane19
      Lid sinds:
      18 June 2007

      Zoals de topic titel al zegt heb ik merkbaar meer last van de wind dan een jaar geleden..

      Ik weet niet op welk moment het meer is geworden maar bij een klein beetje wind voel ik al dat mijn astra G naar ze zijkant wil.
      Door het trillen van mijn rechter voorwiel en het tikken van de wiel lagers heb ik de 2 wiel lagers voor vervangen en de stuurkogel rechts voor (zat speling in)
      Echter zit dat alles nu muurvast en snap ik niet waar dit probleem vandaan komt..

      Zijn het mn schok dempers, de banden of misschien wel de stuur armen..

      Iemand enig idee in welke richting ik het beste kan zoeken?

      #18173982
      turbo.d
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 June 2013

        Schokbrekers lijkt mij idd wel wat, weet niet hoe je stabilistatie stang eruit ziet :?:

        #18173983
        theunm
          Lid sinds:
          29 June 2004

          na het vervangen van de stuurkogel is de auto uitgelijnd ?

          #18173984
          inzane19
            Lid sinds:
            18 June 2007

            De stuurkogel is 1 op 1 vervangen en daarna niet uitgelijnd. Maar ik heb verder geen last van naar 1 kant toe trekken..
            Ik weet het niet zeker maar heb het idee dat het al langer aan de gang is.. maar dat weet ik niet zeker.

            Waar zit de stab stang?

            #18173985
            turbo.d
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 June 2013

              Weet niet precies of dit daadwerkelijk de oplossing is. Bij mijn oldtimer is het een hot-item om een verzwaarde stabi te monteren ivm zijwind gevoelligheid, maar wij rijden dan ook met een aardige wind vanger.

              Bij een Astra, als je het wiel erafhaal zie je een (relatief dunne) stang lopen welke aan de onderkant van je draagarm omhoog komt. Dat is je stabilisator stang. Bij mijn Astra-F was 1 zo’n bevestigingspunt gebroken wat ten gevolg had dat het schuurde/kraakte als ik schuin over een drempel ging.

              Het heeft te maken met de stijfheid van de auto en het rollen.

              gr
              Marcel

              #18173986
              inzane19
                Lid sinds:
                18 June 2007

                Hmm.. die plastic stokjes heb ik wel eens gezien maar nooit aan gedacht. Zal eens kijken binnenkort of daar iets mee is.

                Vroeger heb ik op mijn nissan almera een veerpootbrug gehad, zou dat ook grote verschillen maken op een astra?

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.