Enorme rookontwikkeling standkachel

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) Enorme rookontwikkeling standkachel

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18371741
    Marcc
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 September 2019

      Heb een Opel Vivaro 2013 met originele standkachel

      Heb afgelopen maandag een grote beurt laten doen door een Opel dealer en daar werd geconstateerd dat er een scheur zat in het uitlaatpijpje van de standkachel, de scheur zat voor de demper, nu deze afgelopen vrijdag gemaakt is moeten de afvoergassen door de demper heen. Sindsdien heb ik ook een enorme rookontwikkeling, ik dacht zelfs even: de bus vliegt in de fik!

      Zelfs na contact eraf, kwam er nog zeker een minuut een enorme rook uit het pijpje.

      De Opel dealer is zelf niet echt bekend met de standkachel omdat het maar zeer sporadisch voor komt.

      Ondanks dat het origineel is vind ik er in de boekjes niks over terug.

      Schermafbeelding 2020-01-19 om 14.26.39Schermafbeelding 2020-01-19 om 14.25.50Schermafbeelding 2020-01-19 om 14.25.24

      Zelfs nadat de bus al enkele tientallen secondes van het contact af was, zag ik vanuit de woonkamer nog steeds rook uit het uitlaatpijpje van de standkachel komen.

      Iemand enig idee waar het door zou kunnen komen?

      Kan de demper waar nu de uitlaatgassen doorheen moeten de oorzaak van het probleem zijn?

      #18372043
      Marcc
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 September 2019

        Probleem achterhaald, niet bij een Opel dealer waar je zou verwachten dat er voldoende expertise en kennis van zou zijn, maar bij een bedrijf gespecialiceerd in standkachels. NU blijkt dat de standkachel gewoon defect is, de reparatie die bij de Opel dealer werd uitgevoerd omdat dit volgens hn de stank veroorzaakte was dus niet terecht, daarom baal ik dan ook dat ze niet thuis geven als ik hun vraag om de werkzaamheden voor vervangen afvoerpijpje standkachel te crediteren.

        Ga geen naam noemen, maar betreft Opel dealer uit Oirschot!

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.